Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма)

УРОК № 28 ТЕМА: ТЕМА КОХАННЯ В ЛІРИЦІ О. С. ПУШКІНА. СВОЄРІДНІСТЬ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ У ТВОРАХ «ДО А. П. КЕРН» («Я ПАМ’ЯТАЮ МИТЬ ЧУДОВУ…»), «Я ВАС КОХАВ…»

УРОК № 28

ТЕМА: ТЕМА КОХАННЯ В ЛІРИЦІ О. С. ПУШКІНА. СВОЄРІДНІСТЬ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ У ТВОРАХ «ДО А. П. КЕРН» («Я ПАМ’ЯТАЮ МИТЬ ЧУДОВУ…»), «Я ВАС КОХАВ…»

Мета: проаналізувати з учнями вірші Пушкіна на тему кохання, розкрити їхню

художню своєрідність, виявити основні мотиви; розвивати навички ана-

лізу ліричного твору, вміння порівнювати та узагальнювати, усне мовлення;

прищеплювати естетичний смак, виховувати усвідомлення великої ролі

та цінності справжніх, глибоких почуттів.

Компетентності, що формуються: предметні — уміння виразно читати та аналізу-

вати вірші О. С. Пушкіна, характеризувати ліричного героя творів, визна-

чати в них провідні мотиви, порівнювати їх із творами музичного мис-

тецтва; ключові — спілкування державною мовою (уміння тлумачити

поняття, висловлювати думки, почуття, погляди), інформаційно-цифрова

компетентність (уміння використовувати інтернет-ресурси для отримання

нових знань).

Обладнання: підручник, портрети А. П. Керн і А. О. Оленіної, аудіозапис романсів

М. Глінки «Я помню чудное мгновенье», О. О. Аляб’єва «Я вас любил»,

О. С. Даргомижського «Я вас любил» (див. електронний додаток).

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь,

навичок.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

;; Бесіда

1. Пригадайте, які існують тематичні групи лірики.

2. Які ліричні твори про кохання ви читали в школі або само-

стійно? Чим вони вам запам’яталися?

3. Яким змальовано кохання в названих вами творах (таким,

що приносить щастя, засмучує, гнітить тощо)?

;; Слово вчителя

Важко назвати поета, який не писав би віршів на тему ко-

хання. Ця тема хвилювала і Олександра Пушкіна. Він звертався

до неї впродовж усього життя. Сьогодні ми ознайомимося з віршами

Пушкіна, які визнано шедеврами світової любовної лірики, —

«До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…») і «Я вас кохав…».

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

;; Виразне читання твору

Учні читають вірш О. С. Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»).

;; Повідомлення учня

Учень, який виконував індивідуальне завдання, презентує розповідь

про А. П. Керн, якій присвячено вірш «Я пам’ятаю мить чудову…».

(Зразок розповіді подано в електронному додатку.)

;; Бесіда

1. Чим вас вразив твір? Якою ви уявляєте Анну Керн?

2. Який слід у душі ліричного героя залишила перша зустріч

із коханою?

3. Як згодом змінилися настрої й почуття ліричного героя?

Чому образ коханої майже стерся з пам’яті героя?

4. Що сталося з ліричним героєм, коли він знову побачив кохану?

5. За допомогою яких художніх засобів перекладач твору В. Со-

сюра передав зміни внутрішнього стану ліричного героя? За-

пишіть ці засоби.

6. Яку роль відіграють у творі повтори?

7. Виділіть і запишіть провідні мотиви твору.

8. Зробіть висновок: яке місце в житті ліричного героя посідає

любов.

;; Сприйняття твору іншого виду мистецтва

Прослухайте романс М. Глінки «Я помню чудное мгновенье».

За допомогою яких музичних засобів композитор передав настрій

пушкінського шедевра? Порівняйте свої враження після читання

вірша і прослуховування романсу.

;; Виразне читання твору

Учень читає вірш О. С. Пушкіна «Я вас кохав…».

;; Повідомлення учня

Учень, який виконував індивідуальне завдання, презентує розповідь

про А. О. Оленіну, якій присвячено вірш «Я вас кохав…».

(Зразок розповіді подано в електронному додатку.)

;; Бесіда

1. Яке враження на вас справила лірична мініатюра? Над чим

змусила замислитися?

2. У чому ліричний герой зізнається коханій?

3. Як побажання, висловлене в останньому рядку, характеризує

ліричного героя?

4. Як ви вважаєте, для чого автор тричі повторив фразу «Я вас

кохав»?

5. На основі вірша Пушкіна створено більше двадцяти роман-

сів, серед їхніх авторів — О. О. Аляб’єв, О. С. Даргомижський,

Ц. А. Кюї. На ваш погляд, що приваблювало композиторів

у творі О. С. Пушкіна?

6. Сформулюйте і запишіть тему та ідею твору.

;; Сприйняття творів іншого виду мистецтва

Прослухайте романси Аляб’єва та Даргомижського. Який

з них вам сподобався більше? Чому?

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ

;; Проблемне питання

Чому, на вашу думку, розглянуті на уроці вірші вважають

перлинами світової любовної лірики?

;; Заключне слово вчителя

Твори О. С. Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чу-

дову…») і «Я вас кохав…» утілюють те «благородне, лагідне, ніжне,

запашне і граційне» (за словами критика В. Г. Бєлінського), що

властиве зрілій любовній ліриці поета. Вони сповнені глибокої

ніжності, шляхетної турботи про кохану, схиляння перед нею.

Кохання в них постає тим змістом, який наповнює життя, власне,

воно і є саме життя.

VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Потренуватися виразно читати вірш О. Пушкіна «Я пам’ятник

собі поставив незотлінний…».

Читати повністю роман О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін».

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (17.07.2018)
Переглядів: 1240 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: