Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 28 ТЕМА: ТЕМА КОХАННЯ В ЛІРИЦІ О. С. ПУШКІНА. СВОЄРІДНІСТЬ РОЗКРИТТЯ ТЕМИ У ТВОРАХ «ДО А. П. КЕРН» («Я ПАМ’ЯТАЮ МИТЬ ЧУДОВУ…»), «Я ВАС КОХАВ…» Мета: проаналізувати з учнями вірші Пушкіна на тему кохання, розкрити їхню художню своєрідність, виявити основні мотиви; розвивати навички ана- лізу ліричного твору, вміння порівнювати та узагальнювати, усне мовлення; прищеплювати естетичний смак, виховувати усвідомлення великої ролі та цінності справжніх, глибоких почуттів. Компетентності, що формуються: предметні — уміння виразно читати та аналізу- вати вірші О. С. Пушкіна, характеризувати ліричного героя творів, визна- чати в них провідні мотиви, порівнювати їх із творами музичного мис- тецтва; ключові — спілкування державною мовою (уміння тлумачити поняття, висловлювати думки, почуття, погляди), інформаційно-цифрова компетентність (уміння використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань). Обладнання: підручник, портрети А. П. Керн і А. О. Оленіної, аудіозапис романсів М. Глінки «Я помню чудное мгновенье», О. О. Аляб’єва «Я вас любил», О. С. Даргомижського «Я вас любил» (див. електронний додаток). Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь, навичок. Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ;; Бесіда 1. Пригадайте, які існують тематичні групи лірики. 2. Які ліричні твори про кохання ви читали в школі або само- стійно? Чим вони вам запам’яталися? 3. Яким змальовано кохання в названих вами творах (таким, що приносить щастя, засмучує, гнітить тощо)? ;; Слово вчителя Важко назвати поета, який не писав би віршів на тему ко- хання. Ця тема хвилювала і Олександра Пушкіна. Він звертався до неї впродовж усього життя. Сьогодні ми ознайомимося з віршами Пушкіна, які визнано шедеврами світової любовної лірики, — «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…») і «Я вас кохав…». ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ;; Виразне читання твору Учні читають вірш О. С. Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»). ;; Повідомлення учня Учень, який виконував індивідуальне завдання, презентує розповідь про А. П. Керн, якій присвячено вірш «Я пам’ятаю мить чудову…». (Зразок розповіді подано в електронному додатку.) ;; Бесіда 1. Чим вас вразив твір? Якою ви уявляєте Анну Керн? 2. Який слід у душі ліричного героя залишила перша зустріч із коханою? 3. Як згодом змінилися настрої й почуття ліричного героя? Чому образ коханої майже стерся з пам’яті героя? 4. Що сталося з ліричним героєм, коли він знову побачив кохану? 5. За допомогою яких художніх засобів перекладач твору В. Со- сюра передав зміни внутрішнього стану ліричного героя? За- пишіть ці засоби. 6. Яку роль відіграють у творі повтори? 7. Виділіть і запишіть провідні мотиви твору. 8. Зробіть висновок: яке місце в житті ліричного героя посідає любов. ;; Сприйняття твору іншого виду мистецтва Прослухайте романс М. Глінки «Я помню чудное мгновенье». За допомогою яких музичних засобів композитор передав настрій пушкінського шедевра? Порівняйте свої враження після читання вірша і прослуховування романсу. ;; Виразне читання твору Учень читає вірш О. С. Пушкіна «Я вас кохав…». ;; Повідомлення учня Учень, який виконував індивідуальне завдання, презентує розповідь про А. О. Оленіну, якій присвячено вірш «Я вас кохав…». (Зразок розповіді подано в електронному додатку.) ;; Бесіда 1. Яке враження на вас справила лірична мініатюра? Над чим змусила замислитися? 2. У чому ліричний герой зізнається коханій? 3. Як побажання, висловлене в останньому рядку, характеризує ліричного героя? 4. Як ви вважаєте, для чого автор тричі повторив фразу «Я вас кохав»? 5. На основі вірша Пушкіна створено більше двадцяти роман- сів, серед їхніх авторів — О. О. Аляб’єв, О. С. Даргомижський, Ц. А. Кюї. На ваш погляд, що приваблювало композиторів у творі О. С. Пушкіна? 6. Сформулюйте і запишіть тему та ідею твору. ;; Сприйняття творів іншого виду мистецтва Прослухайте романси Аляб’єва та Даргомижського. Який з них вам сподобався більше? Чому? V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ ;; Проблемне питання Чому, на вашу думку, розглянуті на уроці вірші вважають перлинами світової любовної лірики? ;; Заключне слово вчителя Твори О. С. Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чу- дову…») і «Я вас кохав…» утілюють те «благородне, лагідне, ніжне, запашне і граційне» (за словами критика В. Г. Бєлінського), що властиве зрілій любовній ліриці поета. Вони сповнені глибокої ніжності, шляхетної турботи про кохану, схиляння перед нею. Кохання в них постає тим змістом, який наповнює життя, власне, воно і є саме життя. VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Потренуватися виразно читати вірш О. Пушкіна «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…». Читати повністю роман О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». | |
Переглядів: 1240 | |
Всього коментарів: 0 | |