Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 27 ТЕМА: ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ О. С. ПУШКІНА. ЗНАЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ ПОЕТА ДЛЯ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ.ПРОВІДНІ ТЕМИ ТА МОТИВИ ЙОГО ЛІРИКИ Мета: повторити з учнями відомості про основні етапи життєвого і творчого шляху О. С. Пушкіна, його зв’язки з Україною, визначити провідні теми та мотиви лірики поета, обговорити значення творчості Пушкіна для ро- сійської та світової літератури; розвивати навички роботи в групах, уміння готувати повідомлення, виступати перед аудиторією; прищеплювати інтерес до особистості та творчості О. С. Пушкіна, естетичний смак. Компетентності, що формуються: предметні — уміння розповідати про основні віхи життя і творчості Пушкіна, його внесок у духовну скарбницю російської та світової літератури, визначати провідні теми й мотиви ліричних творів поета; ключові — уміння вчитися впродовж життя (уміння читати, ви- користовуючи різні види читання (ознайомлювальне, навчальне)), матема- тична компетентність (уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (складати таблицю)), основні компетентності у природничих науках і технологіях (уміння проводити пошукову діяльність, словесно оформлю- вати результати досліджень), ініціативність і підприємливість (уміння пре- зентувати власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби). Обладнання: підручник, матеріали для презентації учнівських повідомлень, картки з віршем О. Пушкіна «19 жовтня 1825 року» (одна на парту). Тип уроку: комбінований урок (узагальнення вивченого матеріалу, вивчення нового матеріалу). Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Учитель ознайомлює учнів із результатами перевірки контрольних творів. ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ;; Бесіда 1. Що вам відомо про життя О. С. Пушкіна? 2. Які твори поета ви вивчали в школі або читали самостійно? 3. Який твір поета ваш улюблений? Чим він вам подобається? ;; Слово вчителя Класик російської літератури другої половини ХІХ століття Федір Достоєвський сказав про Пушкіна: «Скарби мистецтва та ху- дожнього прозріння залишені нашим великим поетом, ніби вка- зівка для майбутніх художників… Не було б Пушкіна, не було б і інших талантів, які прийшли за ним». Чому Достоєвський вважав творчість поета настільки важливою для розвитку мистецтва слова? Роль і значення Олександра Пушкіна в російській та світовій лі- тературі ми з’ясуємо на цьому уроці. ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ IV. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ ;; Робота з підручником Опрацювання біографічної статті підручника про О. С. Пушкіна. Учні читають статтю та заповнюють таблицю. ПЕРІОДИ ЖИТТЄВОГО Й ТВОРЧОГО ШЛЯХУ О. С. ПУШКІНА Періоди життя Основні події Найвідоміші твори 1. Навчання в Ліцеї (1811—1817) 2. Петербурзький період (1817—1820) 3. Південне заслання (1820—1824) 4. Північне заслання (1824—1826) 5. Московський період (1826—1830) 6. Болдинська осінь (1830) 7. Життя та творчість 1830-х років (1831—1837) ;; Повідомлення учнів Першою виступає група краєзнавців, яка готувала повідомлення «О. С. Пушкін і Україна». Клас складає тези доповіді. Другою виступає група біографів, яка готувала повідомлення «Цікаві факти про О. С. Пушкіна», третьою — група літературознавців із повідомленням «Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку світової літератури». (Зразки всіх доповідей подано в електронному додатку.) ;; Слово вчителя ПЛАН 1. Риси класицизму, романтизму та реалізму в творчості О. Пушкіна. 2. Провідні теми і мотиви його поезії: а) тема свободи; б) громадянсько-патріотична тема; в) тема призначення поета і поезії; г) тема дружби; д) вірші про кохання; е) філософська лірика. Під час розповіді вчителя учні записують провідні теми та мотиви творчості О. С. Пушкіна. (Текст виступу вчителя подано в електронному додатку.) V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО НА УРОЦІ ;; Бесіда 1. Що нового ви довідалися про поета сьогодні на уроці? Який факт із життя Пушкіна вас здивував? Чому? 2. Як доля поета пов’язана з Україною? Які українські міста відвідував митець? 3. Хто з українських класиків перекладав твори Пушкіна? 4. У чому полягає значення Пушкіна для російської та світової літератури? 5. Що називають темою та мотивом? Які провідні теми та мо- тиви виокремлюють у ліричних творах Пушкіна? ;; Виконання завдання Пригадайте вивчений у 7-му класі вірш О. Пушкіна «19 жов- тня 1825 року». До якої тематичної групи його можна віднести? Які мотиви є в ньому провідними? (Текст вірша в українському перекладі С. Крижанівського подано в електронному додатку.) VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Підготувати виразне читання віршів О. С. Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…» (за бажанням — напам’ять). Індивідуальне завдання. Підготувати стислі повідомлення про адресатів віршів А. П. Керн та А. О. Оленіну.
| |
Переглядів: 1171 | |
Всього коментарів: 0 | |