Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) |
Урок 7. Новий Заповіт (Євангеліє). Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образівМета: • навчальна: продовжити ознайомлення з Біблією, пояснити відмінності між Старим Заповітом та Новим Заповітом; ознайомити зі змістом окремих євангельських притч; поглибити знання учнів про притчу; • розвивальна: розвивати логічне мислення та увагу; • виховна: виховувати повагу до християнського вчення та прагнення високих моральних ідеалів. Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок учнів. Обладнання: Біблія (видання для дітей); ілюстрації до біблійних оповідей. І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця. Євангеліє від Іоанна. 14 Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда • Чому Біблія має таку назву? • Що ви знаєте про час появи Біблії? • Ким і якими мовами її писали? • Скільки частин має Біблія? • Що таке притча? • Що таке алегорія? • Які життєві цінності утверджують у Книзі книг? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Слово вчителя — Під час ознайомлення з Біблією ви зазначили, що серед життєвих орієнтирів, які визначає книга, є такі поняття, як порядність, відповідальність за свої вчинки, чесність, відданість Богові та любов. Слово любов у Біблії асоціюється з іменем Ісуса Христа, який став проповідником нової віри — християнства. Саме він закликав відмовитись від будь-якої помсти й любити ближнього свого, як самого себе. Про життя та смерть Ісуса Христа, його вчення і послідовників розповідається в Новому Заповіті, з яким ми сьогодні й працюватимемо. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Словникова робота Біблія — книга. Заповіт (Завіт) — Союз. Ісус — Спаситель. Христос — Месія. Євангеліє — блага звістка. 2. Загальні відомості про Євангеліє Слово вчителя — Євангеліє — головна частина Нового Заповіту. Євангеліє містить розповіді про Ісуса Христа, його життя, вчення, смерть і воскресіння. Християнською церквою канонізовано (оголошено священними і внесено до Нового заповіту) чотири Євангелія: Євангеліє від Матвія, Євангеліє від Марка, Євангеліє від Луки, Євангеліє від Івана. З точки зору багатьох спеціалістів, канонічні Євангелія, котрі було визнано дуже рано, відрізняються від апокрифів по-перше, своєю простотою та правдивістю; по-друге, мають найдавніше походження; по-третє, правильно подають догматичні питання, що є запорукою чистоти віровчення; по-четверте, підкріплені авторитетом апостолів або їхніх безпосередніх учнів. Христос навчав людей притчами: «Відкрию у притчах уста свої, розповім таємниці від почину світу». З деякими із притч ми сьогодні ознайомимося. 3. Читання та аналіз євангельських притч Притча про сіяча (Євангеліє від Матвія; 13:1-23) • Чому Христос говорив притчами? • У чому суть притчі про сіяча? • Укажіть приклади алегорій у притчі. • Доведіть, що ця розповідь справді є притчею. Притча про загублену вівцю й загублену драхму (Євангеліє від Луки; 15:1-10) • Укажіть приклади алегорій у притчі. • У чому суть цієї притчі? • Як саме Христос відповідає на слова дорікання з боку фарисеїв та книжників? • Чому Христос підкреслює, що і людина, і Бог однаково радіють, що загублене було знайдено? Притча про блудного сина (Євангеліє від Луки; 15:11-32) • Чи правильно вчинив батько, відпустивши сина? • Чому батько простив молодшого сина? • Як ви розумієте слова батька про сина: «Був мертвий і ожив»? • Що могло б статись, якби батько сина не простив? • Який висновок із цієї притчі ми можемо зробити для себе? • Чи перші дві притчі допомагають зрозуміти суть викладеного у третій? V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 1. Інтерактивна вправа «Продовж речення» • «Притча — це...» • «Найвідоміші біблійні притчі належать...» • «Своїми притчами Христос навчав...» • «Із євангельських притч для себе ми можемо взяти...» • «Згідно з християнською мораллю сенс людського життя полягає в тому, щоб...» 2. Рефлексія VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Прочитати притчі про гірчичне зерно (Євангеліє від Матвія; 13) та про бідного самаритянина (Євангеліє від Луки; 10), підготувати їх переказ (для всіх учнів); підготувати повідомлення про втілення біблійних сюжетів у творах мистецтва (для окремих учнів). | |
Переглядів: 2479 | |
Всього коментарів: 0 | |