Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма)

УРОК 58 Тема. Контрольна робота за темою «Бароко і класицизм»

УРОК 58

Тема. Контрольна робота за темою «Бароко і класицизм»

Мета:

Формувати ключові компетентності:

уміннявчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; розвивати навички самостійної роботи, пам'ять, зосередженість, логічне мислення;

інформаційну – орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати та узагальнювати інформацію;

комунікативну – удосконалювати вміння учнів формулювати мету власної діяльності та робити висновки за її результатами;

формувати предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично-зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

емоційно-ціннісної – розвивати інтерес учнів до художньої літератури;

літературознавчої – перевірити рівень засвоєння матеріалу за розділом «Бароко і класицизм».

Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: контролю й корекції знань та вмінь.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Контрольна робота – показник вашої роботи на уроках та вдома. Народна мудрість говорить: «Хто багато робив, той багато знає» або «Без труда нема плода». Сьогодні ви перевірите, наскільки добре засвоїли матеріал із теми.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

IV. Виконання роботи

Тестові завдання

І варіант

1. Продовжіть твердження: «Слово «бароко» в перекладі з італійської означає…»

А чудовий

Б новий

В химерний

Г досконалий

Д філософський.

2. Закінчіть речення: «В ролі художнього підґрунтя класицизм визнав за найвищий взірець художньої творчості мистецтво…»

А Античності

Б Середньовіччя

В Відродження

Г Античності і Середньовіччя

Д Середньовіччя та Відродження.

3. Визначте характерну рису бароко

А історизм

Б віра в безмежні можливості розуму

В закон художньої правдивості

Г містицизм

Д використання фольклорних елементів

4. Закінчіть речення: «Улюбленими темами творів митців бароко є»

А громадянський обов’язок людини, боротьба за її права

Б кохання, дружба, життєві насолоди

В  ілюзорність людського життя, трагічна невлаштованість світу

Г національно-визвольна боротьба народу, історія країни

Д деспотичність влади та тяжке життя народу.

5. Закінчіть речення: «Луїс де Гонгора-і-Арготе представляє літературу»

А Італії

Б Франції

В Англії

Г Німеччини

Д Іспанії.

6. Визначте, хто із митців бароко є найвидатнішим представником метафізичного напряму

А Джон Донн

Б Лопе де Вега

В Франціско де Кеведо

Г Луїс де Гонгора-і-Арготе

Д Педро Кальдерон де ла Барка

7. Визначте, які художньо-зображувальні засоби використовує Луїс де Гонгора-і-Арготе у рядку «Ти ж бо є те саме море, Що прибоями цілує Краю батьківського мури»

А метафора і порівняння

Б гіпербола й епітет

В метафора й епітет

Г епітет і порівняння

Д антитеза й епітет

8. Продовжіть твердження: «Трактат «Поетичне мистецтво», в якому викладені основні правила поетики класицизму написав»

А Нікола Буало

Б П’єр Корнель

В Жан де Лафонтен

Г Жан Расін

Д Жан Батіст Мольєр.

9. Продовжіть твердження: «До високих жанрів у жанровій системі класицизму належать»

А комедія,байка, сатира

Б сонет, елегія, еклога

В роман, повість, оповідання

Г казка, легенда, балада

Д героїчна поема, трагедія, ода.

10. Закінчіть речення: «Комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич» висміює…»

А соціальну нерівність

Б людську глупоту

В прагнення міщан долучитися до вищої знаті

Г неосвіченість міщан

Д невміння поводитися серед знаті.

11. Укажіть, де відбуваються події твору Мольєра «Міщанин-шляхтич»

А у палаці

Б у Дорімени

В на площах міста

Г у Доранта

Д у домі Журдена.

12. Закінчіть речення: «У комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» аристократи висміюються в образі…»

А Дорімени

Б Ков’єля

В Доранта

Г Люсіль

Д Ніколь.

13. Закінчіть речення: «Мольєр надавав великого значення театру, вважаючи його»

А дзеркалом душі

Б дзеркалом суспільства

В засобом розваги

Г засобом виховання

Д засобом впливу на свідомість людей.

14. Закінчіть речення: «Автором музики до комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» був композитор»

А Жан БатістЛюллі

Б Йоганн Себастьян Бах

В Вольфганг Амадей Моцарт

Г Йозеф Гайдн

Д Крістоф Глюк.

15. Визначте послідовність дій у комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»

А Посвята в мамашуші

Б Бійка вчителів

В Позика грошей Доранту

Г Новий костюм пана Журдена

16.Установіть відповідність між автором та твором

 

Твір

 

Автор

1

«Галерник»

А

Жан Расін

2

«Андромаха»

Б

П’єр Корнель

3

«Тартюф»

В

Жан Батіст Мольєр

4

«Сід»

Г

Жан де Лафонтен

 

 

Д

Луїс де Гонгора-і-Арготе

 

 

 

 

17.Установіть відповідність між цитатою та героєм

 

Цитата

 

Герой

1

«Стривайте, пане, краще побийте мене, а тільки дайте насміятися досхочу…»

А

Пан Журден

2

«Одна кумедна витівка спала мені на думку: обдурити нашого шляхетного пана й добути те, чого бажаєте.»

Б

Клеонт

3

«Я їй того ніколи не подарую, я порву з нею всі стосунки!»

В

Ков’єль

4

«Сорок років з гаком розмовляю я прозою, а мені таке ніколи й на думку не спадало.»

Г

Дорімена

 

 

Д

Ніколь

18.Установіть відповідність між характеристикою та героєм

 

Характеристика

 

Герой

1

Людина без моральних норм, єдине, що вміє, – це витрачати гроші, жити порожнім життям і лицемірити.

А

Росаура

2

Чесний, понад усе ставить відданість королю, військовий обов’язок перед державою, не позбавлений сумнівів.

Б

Люсіль

3

 В її душі вирують пристрасті,  а нерозділене кохання вимагає негайної помсти за зраджені почуття. Сильна і смілива людина, здатна на рішучі вчинки, і водночасніжна, яка прагне кохання й ладна виборювати і захищати його.

В

Клеонт

4

Не цурається свого походження, має здоровий глузд, почуття власної гідності, благородний, освічений.

Г

Клотальдо

 

 

Д

Дорант

 

№ питання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Відповідь

В

А

Г

В

Д

А

В

А

Д

В

Д

В

Б

А

 

ІІ варіант

1. Продовжіть твердження: «Слово «класичний» в перекладі з італійської означає…»

А взірцевий

Б дивний

В новий

Г філософський

Д раціональний.

2. Продовжіть твердження: «Бароко стало синтезом культур»

А Античності і Середньовіччя

Б Середньовіччя і Відродження

В Античності і Відродження

Г Античності, Відродження і Середньовіччя

Д Античності і нового часу.

3. Визначте характерну рису бароко

А віра в безмежні можливості розуму

Б контрастність

В історизм

Г дотримання встановлених норм

Д ідеалізація позитивних героїв

4. Закінчіть речення: «Стилю бароко в літературі притаманна »

А чітка, раціональна мова

Б піднесена мова

В метафорична, ускладнена мова

Г проста, позбавлена алегоричності мова

Д збіднена мова, позбавлена виразності та національного колориту.

5. Закінчіть речення: «Творчість Джона Донна представляє літературу»

А Іспанії

Б Італії

В Франції

Г Англії

Д Німеччини.

6. Визначте, кого із митців бароко називають «іспанським Гомером»

А Педро Кальдерон де ла Барка

Б Джон Донн

В Луїс де Гонгора-і-Арготе

Г Лопе де Вега

Д Франціско де Кеведо

7. Визначте, який художньо-зображувальний засіб використовує Луїс де Гонгора-і-Арготе у рядку «Нарікав під звук суворий Ланцюга й весла своїх»

Аепітет

Б метафора

В порівняння

Г гіпербола

Д анафора

8. Продовжіть твердження: « Філософське вчення, на якому будується класицизм, - це»

А раціоналізм

Б матеріалізм

В стоїцизм

Г ідеалізм

Д натуралізм.

9. Визначте провідний жанр у літературі класицизму

А роман

Б поема

В комедія

Г трагедія

Д ода

10. Закінчіть речення: «В кінці твору «Міщанин-шляхтич» пан Журден приходить до переконання …»

А необхідно жити за законами честі

Б Журден не робить висновків

В потрібно багато працювати

Г він не може нічому навчитися

Д він погано фехтує.

11. Пан Журден у комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» наймає вчителів, так як…

А так роблять всі аристократи

Б хоче пізнати світ

В бажає вступити до університету

Г дуже цікавий до всього

Д немає чим зайнятися.

12. Перевдягання пана Журдена в комічний костюм мамамуші, ритуальне побиття героя є прийомом комічного…

А іронія

Б сатира

В метафора

Г буфонада

Д сарказм.

13. Закінчіть речення: «Постійні експерименти з театральною формою і технікою гри, прагнення знайти свого читача сприяли тому, що Мольєр створив новий жанр, який отримав назву»

А висока комедія

Б низька комедія

В низька трагедія

Г комедія-балет

Д комедія-фарс.

14. Закінчіть речення: « Пан Журден, головний герой комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» запрошує до себе вчителів»

А музики, літератури, співів, танців

Б музики, танців, філософії, фехтування

В музики, танців, філології, фехтування

Г музики, етикету, фехтування, співів

Д музики, математики, філософії, філології.

15. Визначте послідовність дій у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»

А відмова пана Журдена Клеонту

Б зустріч пана Журдена з учителями

В посвята Журдена в Мамамуші

Г бійка вчителів

16.Установіть відповідність між автором та твором

 

Твір

 

Автор

 

«Скупий»

А

Жан Расін

 

«Горацій»

Б

П’єр Корнель

 

«Федра»

В

Жан Батіст Мольєр

 

«Щоб мучить мене»

Г

Ларошфуко

 

 

Д

Джон Донн

17.Установіть відповідність між цитатою та героєм твору

 

Цитата

 

Герой твору

1

«Дурнем би я був, коли б устряв у вашу бійку, щоб і мені ще перепало!»

А

Дорант

2

«Ех! Ти таки справжній йолоп!»

Б

Дорімена

3

«Я хочу покласти край вашому марнотратству і, щоб ви більше не витрачалися на мене, вирішила якнайшвидше одружитися з вами.»

В

Клеонт

4

«Я вважаю, що всякий обман принижує порядну людину.»

Г

Пан Журден

 

 

Д

Пані Журден

18.Установіть відповідність між характеристикою та героєм

 

Характеристика

 

Герой

1

Соромиться свого походження, готовий на все, аби стати рівнею дворянам.

А

Сехісмундо

2

Проклинає долю, що дала людині менше свободи, ніж іншій істоті. приборкавши свої інстинкти, стає шляхетною людиною.

Б

Клотальдо

3

Прагне розкоші, світських розваг і хоче зробити вигідну партію

В

Пані Журден

4

Практична, сповнена рішучості відстоювати свої права, не боїться казати правду у вічі

Г

Пан Журден

 

 

Д

Дорімена

 

 

№ питання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

Відповідь

А

А

Б

В

Г

В

А

А

Г

Б

А

Г

А

Б

 

Оцінювання тестових завдань

1- 14 питання – 0,5 бала

15-17 питання – 1бал

18 питання – 2 бала

V. Підсумки уроку

VІ. Домашнє завдання

1. Прочитати твір Річарда Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон».

2. Індивідуальні повідомлення про життя і творчість Р. Баха.

Домашнє завдання***

1.Підготувати біографію Антуана де Сент-Екзюпері.

2.Прочитати казку-притчу «Маленький принц» Антуан де Сент-Екзюпері.

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (11.04.2021)
Переглядів: 3331 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 1
1 unmagma  
Representative UPLC traces of <a href=http://cialiss.buzz>discount cialis</a> Several reports described the association of antiplatelet agent use with hematoma expansion and worse clinical outcome, including increased mortality rate 99 101

Имя *:
Email *:
Код *: