Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 8 клас (нова програма) |
Урок 1. Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознакиМета: • навчальна: пригадати основні види мистецтва та їх характерні ознаки; з'ясувати, яке місце серед них посідає література; навчити учнів розрізняти поняття «культура» і «література»; дати визначення понять рід літератури, епос, лірика, драма, вказавши їх характерні ознаки; порівняти ознаки епосу, лірики, драми; • розвивальна: розвивати увагу та усне мовлення учнів; • виховна: виховувати повагу до літератури як мистецтва слова. Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок учнів. Обладнання: епіграфи, таблиця, словник-довідник «Зарубіжна література». Мистецтво — саме життя, і воно безсмертне. Оскар Уайльд Що є мистецтво? Це могутній голос народу, що лунає з уст обраних умільців. П. Загребельний Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Слово вчителя — Відомий німецький філософ Георг Вільгельм Фрідріх Гегель колись сказав: «Справжні безсмертні твори мистецтва залишаються доступними і дарують насолоду всім часам і народам». Що ж таке мистецтво і чому воно здатне принести велику насолоду людям? III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1. Інтерактивна вправа» «Продовж речення "Мистецтво — це..."» 2. Бесіда • Які види мистецтва ви знаєте? IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота з епіграфами уроку Бесіда • Поясніть, як ви розумієте запропоновані епіграфи. 2. Лекція вчителя Література (лат. literature — написане, від litera — буква, літера) — сукупність писаних і друкованих творів певного народу, епохи, людства; різновид мистецтва — мистецтво слова, що відображає дійсність у художніх образах, створює нову художню реальність; результат творчого процесу автора, зафіксований у відповідному тексті за допомогою літер. Вирізняють літературу технічну, наукову, довідкову та художню, призначену спеціально для задоволення пізнавальних, інтелектуальних та естетичних потреб. У 8 класі ми розпочинаємо вивчати основні етапи розвитку літератури на тлі світової культури, дізнаємося про специфічні особливості різних родів і жанрів літератури, досліджуватимемо їх розвиток у хронологічній послідовності. 3. Словникова робота Рід літератури — це частина творів літератури (у тому числі й усної народної творчості, або фольклору), для яких спільною є специфіка зображуваного в них життя й характер його подання в словесному матеріалі. Лірика (від грец. lyra — струнний музичний інструмент, під акомпанемент якого в Стародавній Греції виконували пісні й вірші) — один із трьох основних літературних родів, у якому життя відображається через передання почуттів, думок, переживань людини (ліричний герой) за певних обставин, під впливом певних подій. Специфікою лірики є те, що в ній з особливою виразністю виявляється емоційне ставлення автора (або ліричного героя) до об’єкта зображення й сюжет фактично відсутній. Вести мову про сюжет, подієвість у ліриці можна лише з огляду на певний розвиток почуттів, про які йдеться у творі. Драма (від грец. drama — дія) — один із трьох основних літературних родів, який об’єднує твори, що змальовують світ у формі дії, яка розгортається через діалоги і монологи дійових осіб. Драматичні твори здебільшого призначені для сценічного втілення. Епос (від грец. epos — слово, розповідь) — один із трьох основних родів художньої літератури (нарівні із лірикою й драмою), який об’єднує твори, орієнтовані на зображення зовнішнього світу, розповідь про людей (персонажі, герої) і події від третьої особи й найчастіше репрезентовані прозою. 4. Робота з таблицею «Роди та жанри літератури» Роди та жанри літератури
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 1. Робота з уривками текстів • На основі запропонованих уривків учні визначають рід літератури, аргументують свою думку. 2. Рефлексія VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Повторити опрацьовані на уроці терміни. 2. Випереджувальні завдання для окремих учнів: підготувати короткі повідомлення за темами: «Стародавня література», «Середньовічна література», «Література епохи Відродження», «Література епохи Просвітництва», «Література XIX ст.», «Література модернізму», «Література постмодернізму». | |||||||||||||
Переглядів: 1224 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |