Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 4 Тема: І деал воїна-захисника в б илині «Ілля Муром ець і Со ловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в об разах героїв билин Мета: навчати виділяти основні риси билинного героя; порівнювати цей образ із об- разом, створеним у мультиплікації; розвивати спостережливість, образне та ло- гічне мислення; виховувати патріотичні якості. Очікувані результати: учні визначають основні риси билинного героя; знаходять спільні та відмінні риси у билинного і мультиплікаційного героїв, розуміють різницю між оригінальним твором та його втіленням в інших видах мистецтва, пра- вильно сприймають мультиплікаційний образ Іллі Муромця. Ключові поняття: билина, мультфільм, режисер, мультиплікатор. Обладнання: ілюстрації та малюнки учнів до билини «Ілля Муромець і Соловей Розбійник» Тип уроку: комбінований. Вид уроку: урок компаративного аналізу творів мистецтва. Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап усебічної перевірки знань учнів ;; Заповнення візитки твору «Ілля Муромець і Соловей Розбійник» 1. Країна — 2. Жанр фольклору — 3. Автор — 4. Виконавці — 5. Герой — 6. Риси характеру — III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Визначте, будь ласка, мету своєї роботи на уроці. ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності ;; Слово вчителя Дуже часто можна почути: «А навіщо читати книжки? Досить подивитися фільм / мультфільм, і все буде зрозуміло. Швидко та зручно». Але чи завжди бачення режисера збігається з дум- ками авторів твору? Чи завжди він здатен передати втілені у тво- рах думки, проблеми чи навіть риси характеру героїв? Сьогодні на уроці ми і спробуємо в цьому розібратися. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми Напевне, не помилюся, коли скажу, що останнім часом небу- валої популярності набули мультфільми, головними героями яких стали билинні богатирі. Це «Ілля Муромець і Соловей Розбійник», «Альоша Попович і Тугарин Змій», «Добриня Микитич», «Шамаханська цариця» та багато інших. Але чи відображають ці герої уявлення давніх людей про захисника вітчизни. У цьому ми спро- буємо розібратися на прикладі вивченої на уроках билини та мультфільму, який ви переглянули вдома. IV. Ет ап перевірки знань учнів ;; Аналітичне дослідження тексту. Робота в групах Назвіть головних героїв билини. Чи в мультфільмі зберігається така сама образна система? Кого мультиплікатори додали? Чому? Завдання для групи 1 Охарактеризуйте билинного Солов’я Розбійника. Чи збіга- ються його якості з вдачею мультиплікаційного героя? Як склалася доля обох персонажів? Чому автори мультфільму саме так показали долю цього персонажа? Завдання для групи 2 Одним з основних героїв багатьох творів є князь Володимир. Які риси характеру билинного князя знайшли найбільш яскраве втілення в екранному герої? Завдання для групи 3 Яку вдачу має головний герой билини, Ілля Муромець? Порівняйте його образ із мультиплікаційним. Що у них спільного? Чим вони різняться? ;; Робота з ілюстраціями 1. Погляньте на малюнки, які ви створили до билини. Які якості героїв ви хотіли підкреслити? 2. А тепер розгляньте ілюстрації, створені художниками. На які риси вдачі героїв вони звертають нашу увагу? ;; Запитання до учнів Удома вам потрібно було відповісти на питання: «Чому Ілля Муромець був улюбленим героєм билин для народу?». Заслухаймо і порівняймо ваші відповіді. V. Ет ап закріплення нового матеріалу ;; Питання для дискусії Чи відображає образ мультиплікаційного героя риси билин- ного богатиря? ;; Рефлексія. «Вибери позицію» 1. Я вважаю, що краще прочитати книжку, тому що… 2. Не визначилися. 3. Я вважаю, що досить переглянути фільм, бо… Після того, як учні 1-ї та 3-ї груп наведуть свої аргументи, учні 2-ї можуть змінити своє рішення. VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Прочитати «Пісню про віщого Олега» О. С. Пушкіна. ;; Індивідуальні завдання Підготувати повідомлення про життя та творчість О. Пушкіна, дібрати інформацію про князя Олега, підготувати виразне читання уривку із «Повісті минулих літ». | |
Переглядів: 873 | |
Всього коментарів: 0 | |