Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 42 Тема: Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика головних героїв творів Шолом -Алейхема і О. Гріна

Урок № 42

Тема: Ро звиток мов лення. Порівняльна характеристика головних героїв творів

Шолом -Алейхема і О. Гріна

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про головних героїв творів

Шолом-Алейхема та О. Гріна (Шимека, Бузю, Ассоль, Артура Грея), створити

стіннівки (плакати, колажі), які їх характеризують, усно скласти порівняльну ха-

рактеристику героїв; розвивати зв’язне мовлення, аналітичне мислення, творчі

здібності учнів, навички роботи в команді, уміння аргументувати власну думку;

виховувати повагу один до одного, до чужої думки, формувати моральні цін-

ності.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Перевірка дом ашнього завдання

2–3 учні діляться враженнями від переглянутих екранізацій.

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань

вивчення нового матеріалу

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

99повторити…

99зрозуміти…

99дізнатися…

99розвинути…

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу,

мотивація навчальної діяльності

На минулих уроках ми характеризували образи головних ге-

роїв творів Шолом-Алейхема та Олександра Гріна. Сьогодні я про-

поную вам узагальнити та систематизувати свої знання й презен-

тувати їх у формі стіннівки, колажу або плаката.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Учні об’єднуються в групи залежно від того, якого персонажа

вони обрали, протягом 10–15 хвилин оформлюють підготовлені

вдома матеріали у творчий продукт та готуються до його захисту.

Необхідно за допомогою свого плаката (стіннівки, колажу) усно

охарактеризувати духовно-емоційний світ героя, зміни (або незмін-

ність) його внутрішніх якостей, його ставлення до кохання й світу;

пояснити, чому саме така форма презентації обрана для його ха-

рактеристики, прокоментувати символічні зображення (якщо вони

використовуються), озвучити створені членами групи тексти, ви-

словити власні судження про персонажа та його вчинки.

IV. Ет ап узагальнення та систематизації знань

;; Практична робота

;; Групи працюють над створенням творчого продукту

;; Презентація творчих робіт учнів

Під час презентації учні отримують додаткове завдання: уважно слухаючи однокласників,

виділити спільні й відмінні риси Шимека і Грея, Бусі й Ассоль; зробити відповідні записи

в зошитах.

V. З акріплення нового матеріалу

;; Робота в парах над порівняльною характеристикою персонажів

Учні обирають, яку саме пару персонажів вони хочуть порівняти, протягом 2–3 хвилин

обговорюють свої записи, виділяють спільні й відмінні риси героїв. По 1 парі учнів

доповідають про результати своєї роботи над порівнянням образів Бусі й Ассоль, Грея

і Шимека. Інші доповнюють, коментують, уточнюють їхні відповіді.

;; Бесіда

Чому так по-різному склалося кохання головних героїв пові-

стей Шолом-Алейхема і Олександра Гріна?

;; Рефлексія

На уроці:

99я зрозумів (зрозуміла)…

99найбільший мій успіх — це…

99найбільші труднощі я відчув (відчула)…

99я змінив (змінила) своє ставлення до…

99мене найбільше вразило…

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Підготуватися до конкурсу виразного читання віршів про

кохання та дружбу (самостійно обрати вірш та підготувати його

виразне читання напам’ять).

;; Індивідуальні завдання

Підготувати індивідуальні повідомлення про Р. Бернса,

Г. Гейне, К. Симонова.

Урок № 43

Тема: Вірші зарубіжних поетів про дружбу

і кохання (Р. Бернс «Любов», Г. Гейне «Коли настав чудовий май», К. Симо нов «Жди

мене…» та інші). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

Мета: ознайомити учнів з віршами зарубіжних поетів про дружбу й кохання, роз-

крити розуміння поетами сутності високого почуття; розвивати навички аналізу

віршованих творів (уміння визначати тему, ідею вірша, віршовий розмір, знаходити тропи та визначати їхню роль у творі), уміння висловлювати враження

від прочитаних творів, аргументувати свою думку, навички виразного читання

поетичних творів (у тому числі напам’ять); формувати в учнів моральні цінності.

Очікувані результати: учні знають і розповідають основні відомості про авторів поетичних

творів, виразно читають (у тому числі напам’ять) вірші зарубіжних авторів

про кохання та дружбу, висловлюють враження від прочитаних творів, інтер-

претують їх.

Ключові поняття: тема, ідея вірша, ліричний герой, тропи, віршовий розмір, рима.

Обладнання: портрети Р. Бернса, Г. Гейне, К. Симонова, тексти їхнії віршів, збірки поезій

зарубіжних авторів, аудіозапис романсу М. Лисенка «Коли настав чудовий

май…» у виконанні М. Фокiна.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Вид уроку: комбінований.

Епіграф до уроку

Зоря упала в прірву

З небесної течії!

Була то зоря кохання,

І я впізнав її.

Г. Гейне

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

99повторити…

99зрозуміти…

99дізнатися…

99розвинути…

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці кожен з вас матиме можливість представити свій улюблений вірш про дружбу і кохання, послухати вірші, що подобаються вашим однокласникам, обговорити свої враження від цих творів.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Сьогодні ваше завдання — взяти участь у конкурсі виразного читання віршів зарубіжних поетів про дружбу й кохання, уважно слухати, висловлювати свої враження від творів та їх виконання вашими однокласниками, бути уважними слухачами та доброзич-

ливими, коректними критиками. Крім того, ми проаналізуємо декілька віршів зарубіжних поетів різних часів про кохання, спробуємо зрозуміти ставлення поетів до коханих і до самого кохання,заглянути у внутрішній світ ліричних героїв, розділити з ними їх переживання. І почнемо ми урок саме з аналізу віршів Р. Бернса,

Г. Гейне та К. Симонова.

III. Етап засвоєння нових знань

;; Повідомлення заздалегідь підготовлених учнів про Р. Бернса

(див. електронний додаток)

;; Аналіз вірша Р. Бернса «Любов»

;; Виразне читання вірша вчителем

;; Бесіда

1. Що таке любов для ліричного героя? Як називається худож-

ній прийом, використаний поетом у 1 строфі? Як ви розумієте

ці метафори? Як вони характеризують ставлення ліричного

героя до кохання? (Кохання для нього — краса та радість

життя, його сенс, те, що допомагає відкривати світ.)

2. Які метафори використовує поет, щоб показати безмежність

кохання ліричного героя?

;; Робота в парах

1. Визначте та запишіть у зошити тему, ідею вірша, визначте

віршовий розмір.

2. Порівняйте переклад М. Лукаша з перекладом С. Маршака.

Які образи по-різному використали перекладачі? Які відтінки

змісту від цього з’явилися?

;; Повідомлення заздалегідь підготовлених учнів про Г. Гейне

(див. електронний додаток)

;; Аналіз вірша Г. Гейне «Коли настав чудовий май»

;; Виразне читання вірша вчителем

;; Бесіда

Яку роль у творі відіграють картини природи? Як ставиться

поет до кохання й коханої?

;; Робота в парах

Визначте та запишіть у зошити тему, ідею вірша, визначте

віршовий розмір.

;; Робота з іншими видами мистецтва

Поезії «Книги пісень» навдивовижу мелодійні, і цим пояс-

нюється їхній незвичайний успіх серед композиторів. Чимало по-

езій із книги Гейне стали народними піснями і в Німеччині, і за її

межами. М. Лисенко поклав на музику вірш Г. Гейне в перекладі

Лесі Українки, створивши чудовий романс.

;; Прослуховування та обговорення романсу М. Лисенка

Яке враження справив на вас музичний твір? Чи вдалося

композитору передати почуття ліричного героя?

;; Повідомлення заздалегідь підготовлених учнів про К. Симонова

(див. електронний додаток)

;; Аналіз вірша К. Симонова «Жди мене…»

;; Виразне читання вірша вчителем

;; Бесіда

Які почуття викликав у вас цей вірш? Як ставиться поет

до кохання й коханої? Чому так полюбився цей вірш фронтовикам?

;; Робота в парах

Визначте та запишіть у зошити тему, ідею вірша, випишіть

художні засоби, які використовує поет. Яку роль відіграють ху-

дожні засоби в розкритті ідеї твору?

IV. З акріплення нового матеріалу

;; Конкурс виразного читання віршів зарубіжних авторів про кохання та дружбу

;; Рефлексія

Обмін враженнями від прочитаних на уроці віршів.

V. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Підготуватися до контрольного твору: обрати тему, дібрати

матеріал до твору, скласти план.

 

 
 
Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (19.01.2018)
Переглядів: 1944 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: