Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 31 Тема: Р . Кіплінг «Якщо…».Проблема духовного випробування людини та її мо ральної стійкості у вірші. Сюжет і ком позиція твору. Художні особливості вірша, його провідна ідея Мета: закріпити в учнів знання фактів біографії Р. Кіплінга, продовжувати навчати аналізувати ліричний вірш, визначаючи його ідейно-тематичну сутність, ком- позицію, дати поняття про анафору та епіфору, повторити поняття «антитеза»; розвивати навички виразного читання, творчого сприйняття та аналізу тексту; сприяти вихованню прагнення до самовдосконалення, почуття відповідальності за свої вчинки. Очікувані результати: учні вільно оперують основними фактами біографії письменника, відповідають на питання повно і обґрунтовано, вдумливо читають різні пере- клади тексту, вибираючи той, який, на їхню думку, найповніше відображає основну думку твору; розуміють роль антитези, анафори в тексті. Ключові поняття: композиція, антитеза, анафора, тема, ідея твору. Обладнання: портрет Р. Кіплінга, на кожну парту — тексти перекладів вірша «Якщо…»: дослівний, М. Стріхи, В. Стуса, Є. Сверстюка, М. Левіної, російський — С. Маршака тощо; текст оригіналу (якщо вчитель і учні володіють англійською). Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Вид уроку: урок-дослідження. Епіграф до уроку Коли ти знаєш ціну щохвилини, Коли від неї геть усе береш, Тоді я певен: ти єси людина І землю всю своєю назовеш. Р. Кіплінг Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання ;; Літературна вікторина 1. Ким були батьки Р. Кіплінга? 2. Де вони поселилися, покинувши Англію? 3. Яку країну Кіплінг вважав рідною? 4. Де навчався письменник? 5. Чому час навчання був найгіршим у житті хлопчика? 6. Де і ким почав працювати Кіплінг? 7. Як називалася перша збірка письменника? 8. Життя людей якої країни описував Кіплінг? 9. Назвіть найбільш відомий його твір. 10. З чим пов’язані переїзди родини Кіплінгів? 11. Яку премію і за що отримав письменник? ;; Перевірка домашнього завдання Зачитування та обговорення складених удома сенканів. III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Пропоную вам поставити перед собою мету, якої ви б хотіли досягти під час роботи на уроці. ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності Одним із найбільш популярних творів Р. Кіплінга став вірш «Якщо…», написаний у формі листа до сина, який було надруковано в жовтневому номері «Американського журналу» за 1910 р. Але й у 1995 році за результатами опитування, проведеного ВВС, цей твір було визнано найпопулярнішим британським віршем усіх часів. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми Сьогодні на уроці ми спробуємо зрозуміти сенс цього вірша і дізнатися, кого ж можна вважати справжньою людиною. IV. Ет ап перевірки знань учнів ;; Бесіда на первинне сприйняття тексту 1. Вдома ви прочитали вірш. Які ваші перші враження? 2. Що ви зрозуміли після читання? 3. Які питання у вас виникли? ;; Аналітичне дослідження тексту 1. Які проблеми порушує автор у вірші? Аргументуйте свою думку, наведіть приклади і цитати з тексту. 2. Сформулюйте тему вірша. 3. Визначте ідею твору. 4. Які моральні цінності звеличує Кіплінг у вірші «Якщо…»? Доведіть цитатами з тексту. 5. Визначте особливості композиції вірша. ;; Робота зі словником літературознавчих термінів Згадайте, що називають метафорою. Анафора — стилістичний прийом: повторення слова або групи слів на початку кількох фраз чи строф. Епіфора — стилістичний прийом, протилежний анафорі: повторення однакових ви- разів, слів наприкінці віршових рядків, строф у великих поетичних творах (в романі у віршах), фраз — у прозі чи драмі з метою посилення виразності мови. ;; Завдання учням 1. Із якою метою автор використовує анафору? 2. Наведіть приклади інших художніх засобів, з’ясуйте їхню роль. ;; Робота в групах ;; Складання схеми та захист робіт Визначте риси справжньої людини за віршем Р. Кіплінга. (Приклади схем див. в електронному додатку.) Захищаючи свої схеми, представники груп по черзі називають риси та пояснюють, наводячи приклади з тексту, чому саме таку рису вони обрали. ;; Робота в парах Прочитати різні переклади вірша Р. Кіплінга, порівняти їх з оригіналом / дослівним перекладом; визначити, який з них найбільш точно передає основну думку твору. ;; Проблемне питання Як ви гадаєте, чи легко буде пересічній людині здійснити цей своєрідний заповіт Р. Кіплінга? Чи легко жити по честі й совісті? V. З акріплення нового матеріалу ;; Інтерактивна вправа «Наповнюємо кошик» ;; Рефлексія. Запитання до учнів Чи справдилися ваші очікування від уроку? VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Вивчити уривок вірша напам’ять, повторити вивчений ма- теріал за темою «Духовне випробування людини», підготуватися до контрольної роботи.
| |
Переглядів: 2094 | |
Всього коментарів: 0 | |