Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 31 Тема: Р . Кіплінг «Якщо…».Проблема духовного випробування людини та її мо ральної стійкості у вірші.

Урок № 31 Тема: Р . Кіплінг «Якщо…».Проблема духовного випробування людини та її мо ральної стійкості у вірші.

Сюжет і ком позиція твору. Художні

особливості вірша, його провідна ідея

Мета: закріпити в учнів знання фактів біографії Р. Кіплінга, продовжувати навчати

аналізувати ліричний вірш, визначаючи його ідейно-тематичну сутність, ком-

позицію, дати поняття про анафору та епіфору, повторити поняття «антитеза»;

розвивати навички виразного читання, творчого сприйняття та аналізу тексту;

сприяти вихованню прагнення до самовдосконалення, почуття відповідальності

за свої вчинки.

Очікувані результати: учні вільно оперують основними фактами біографії письменника,

відповідають на питання повно і обґрунтовано, вдумливо читають різні пере-

клади тексту, вибираючи той, який, на їхню думку, найповніше відображає

основну думку твору; розуміють роль антитези, анафори в тексті.

Ключові поняття: композиція, антитеза, анафора, тема, ідея твору.

Обладнання: портрет Р. Кіплінга, на кожну парту — тексти перекладів вірша «Якщо…»: дослівний, М. Стріхи, В. Стуса, Є. Сверстюка, М. Левіної, російський — С. Маршака

тощо; текст оригіналу (якщо вчитель і учні володіють англійською).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Вид уроку: урок-дослідження.

Епіграф до уроку

Коли ти знаєш ціну щохвилини,

Коли від неї геть усе береш,

Тоді я певен: ти єси людина

І землю всю своєю назовеш.

Р. Кіплінг

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання

;; Літературна вікторина

1. Ким були батьки Р. Кіплінга?

2. Де вони поселилися, покинувши Англію?

3. Яку країну Кіплінг вважав рідною?

4. Де навчався письменник?

5. Чому час навчання був найгіршим у житті хлопчика?

6. Де і ким почав працювати Кіплінг?

7. Як називалася перша збірка письменника?

8. Життя людей якої країни описував Кіплінг?

9. Назвіть найбільш відомий його твір.

10. З чим пов’язані переїзди родини Кіплінгів?

11. Яку премію і за що отримав письменник?

;; Перевірка домашнього завдання

Зачитування та обговорення складених удома сенканів.

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

Пропоную вам поставити перед собою мету, якої ви б хотіли

досягти під час роботи на уроці.

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація

навчальної діяльності

Одним із найбільш популярних творів Р. Кіплінга став вірш

«Якщо…», написаний у формі листа до сина, який було надруковано

в жовтневому номері «Американського журналу» за 1910 р. Але й у

1995 році за результатами опитування, проведеного ВВС, цей твір

було визнано найпопулярнішим британським віршем усіх часів.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Сьогодні на уроці ми спробуємо зрозуміти сенс цього вірша

і дізнатися, кого ж можна вважати справжньою людиною.

IV. Ет ап перевірки знань учнів

;; Бесіда на первинне сприйняття тексту

1. Вдома ви прочитали вірш. Які ваші перші враження?

2. Що ви зрозуміли після читання?

3. Які питання у вас виникли?

;; Аналітичне дослідження тексту

1. Які проблеми порушує автор у вірші? Аргументуйте свою

думку, наведіть приклади і цитати з тексту.

2. Сформулюйте тему вірша.

3. Визначте ідею твору.

4. Які моральні цінності звеличує Кіплінг у вірші «Якщо…»?

Доведіть цитатами з тексту.

5. Визначте особливості композиції вірша.

;; Робота зі словником літературознавчих термінів

Згадайте, що називають метафорою.

Анафора — стилістичний прийом: повторення слова або групи слів на початку

кількох фраз чи строф.

Епіфора — стилістичний прийом, протилежний анафорі: повторення однакових ви-

разів, слів наприкінці віршових рядків, строф у великих поетичних творах (в романі

у віршах), фраз — у прозі чи драмі з метою посилення виразності мови.

;; Завдання учням

1. Із якою метою автор використовує анафору?

2. Наведіть приклади інших художніх засобів, з’ясуйте їхню

роль.

;; Робота в групах

;; Складання схеми та захист робіт

Визначте риси справжньої людини за віршем Р. Кіплінга.

(Приклади схем див. в електронному додатку.)

Захищаючи свої схеми, представники груп по черзі називають риси та пояснюють,

наводячи приклади з тексту, чому саме таку рису вони обрали.

;; Робота в парах

Прочитати різні переклади вірша Р. Кіплінга, порівняти їх з оригіналом / дослівним

перекладом; визначити, який з них найбільш точно передає основну думку твору.

;; Проблемне питання

Як ви гадаєте, чи легко буде пересічній людині здійснити цей

своєрідний заповіт Р. Кіплінга? Чи легко жити по честі й совісті?

V. З акріплення нового матеріалу

;; Інтерактивна вправа «Наповнюємо кошик»

;; Рефлексія. Запитання до учнів

Чи справдилися ваші очікування від уроку?

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Вивчити уривок вірша напам’ять, повторити вивчений ма-

теріал за темою «Духовне випробування людини», підготуватися

до контрольної роботи.

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (14.07.2018)
Переглядів: 2094 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: