Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 24 Тема: Гуманістичний зміст твору. Символічність твору, риси жанру балади в ньому

Урок № 24

Тема: Гуманістичний зміст твору. Символічність твору, риси жанру балади в ньому

Мета: поглиблювати навички аналізу художнього твору, допомогти зрозуміти жанрову

своєрідність «Альпійської балади», вчити визначати риси жанру балади в творі;

розвивати логічне мислення, навички синтезу та аналізу; сприяти вихованню

кращих моральних якостей в учнів.

Очікувані результати: учні вміють визначати риси балади у творі, розуміють значення лі-

нії кохання для реалізації основної ідеї твору, виразно читають твори або їх

фрагменти, підтверджують свою думку цитатами з тексту.

Ключові поняття: асоціативний кущ, літературний диктант, лексика художнього твору, жанр

художнього твору, повість, балада, символ.

Обладнання: портрет В. Бикова, ілюстрації до твору «Альпійська балада».

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок аналізу твору.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап усебічної перевірки знань учнів

;; Літературний диктант

1. Під час дії твору Іванові було… (25) років.

2. Допомогти втікачам повинен був… (дощ).

3. Очі у Джулії були… (чорні).

4. Через перевал Джулія змогла перебратися лише… (на руках

у Івана).

5. У зону альпійських лугів герої потрапили… (уже вранці).

6. Іван подарував Джулії букет… (маків).

7. Більший шматочок хліба Іван залишав для… ( Джулії).

8. Коли Іван зняв куртку, Джулія назвала його… (Геркулесом).

9. Джулія спала, розкинувшись на широких грудях… (землі).

10. Коліно у Івана стало наче… (колода).

11. Джулія мала надію, що їм допоможе… (Санта Марія).

12. Урятував Джулію… (сніговий замет).

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу,

мотивація навчальної діяльності

;; Створення асоціативного куща

Кохання

Чоловік

і жінка

Щастя Радість

Світло

надії

Серце Мрії Діти Квіти Почуття

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

;; Слово вчителя

Дехто вважає, що автору не слід було вводити в цей твір тему

кохання. Начебто кохання і війна — речі несумісні. Чи згодні ви

з цим? Яке значення мають 6 розділів, присвячені коханню Джулії

та Івана? Сьогодні на уроці ми спробуємо в цьому розібратися.

IV. Ет ап перевірки знань учнів

;; Евристична бесіда

1. Що вразило вас у сценах, присвячених появі та розвитку та-

кого сильного почуття, як кохання, у людей, що тільки-но

втекли з концтабору?

2. Які стосунки між героями були на початку твору? Чому?

3. Що ви можете сказати про любовний досвід Івана?

4. Що сталося з коханим Джулії?

5. Крізь які труднощі довелося пройти героям на шляху до ко-

хання?

6. Як ви гадаєте: три дні кохання — це багато чи мало?

7. Як змінюється лексика в розділах, що описують кохання?

8. Яке символічне значення має те, що кохання героїв розкві-

тає на лузі, що заріс маками? Яке значення має ця рослина

в російській, білоруській та німецькій міфології?

;; Слово вчителя

На деякий час ми забуваємо про те, за яких обставин зу-

стрілися та покохали одне одного герої. Здається, що вони самі

забули про навколишній жорстокий світ. Навколо них — казкова

краса: чудова природа, море маків, сонячне світло, тепло. Світлий

пейзаж символізує чистоту та святість почуттів героїв. У всьому

світі — лише вони, лише їхнє кохання, і почуття тривоги, страху,

жорстока дійсність неначе зникають.

;; Теорія літератури

Повість — прозовий жанр описово-оповідного типу, у якому життя подається у ви-

гляді ряду епізодів із життя героя; середня епічна форма, яка показує певний етап

життя героя.

Ознаки повісті :

99 у ній описано низку епізодів, які складають період життя головного персонажа;

99 у ній міститься більше подій і персонажів, ніж в оповіданні.

1. Чи є «Альпійська балада» повістю?

2. Згадайте, що називають баладою.

Балада — невеличкий сюжетний вірш, у основі якого найчастіше лежить надзви-

чайний випадок; більшість балад пов’язані з історичними подіями або переказами;

для балади є характерним трагізм, таємничість, драматичний діалог; головна тема

балади — зіткнення з долею, роком.

;; Дослідницька робота. Робота в парах

1. Знайдіть риси балади у творі.

2. Поясніть значення назви твору.

;; Аналітичне дослідження тексту

1. Який епізод є кульмінаційним?

2. Смерть чекала на героїв у будь-якому разі. Як Іван зміг пере-

бороти смерть, ненависть?

3. У чому сила його духу?

;; Продовження роботи з текстом

1. Перекажіть епізод епілогу, який має найбільше смислове на-

вантаження.

2. Яке значення для розкриття основної думки має епілог?

V. Ет ап закріплення нового матеріалу

;; Проблемні питання

1. Чому саме такий, трагічний фінал життя героя написав

В. Биков?

2. Чи міг автор вчинити інакше? Чому?

;; Рефлексія. «Продовж речення»

Під час вивчення твору «Альпійська балада» я зрозумів

(зрозуміла) …

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

1. Написати твір-мініатюру «Пам’ять про загиблих живе в люд-

ських серцях».

2. Прочитати повість Б. Васильєва «А зорі тут тихі…».

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (14.07.2018)
Переглядів: 2494 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: