Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 23 Тема: Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світові насильства Мета: продовжувати навчати аналізувати образи літературних героїв, підвести учнів до розуміння впливу історичних обставин на долю людини; розвивати образне та критичне мислення, здатність відповідати на питання повно і обґрунтовано; виховувати розуміння антигуманності війни. Очікувані результати: учні виразно читають фрагменти творів, виявляють емоційне вра- ження від прочитаного, пояснюють своє ставлення до персонажів твору; ви- словлюють власні судження щодо подій і образів, підтверджують свою думку цитатами з тексту; переказують текст або його фрагменти з виявленням осо- бливостей сюжету; характеризують образи твору, виявляють у них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст; вирізняють у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, установлюють функції засобів образотворення; розуміють значення культури в боротьбі за мир, демократичні цінності. Ключові поняття: переказ, сенкан, асоціативний кущ, лінгвістичний аналіз. Обладнання: тексти «Альпійської балади», ілюстрації, на яких зображено життя людей в концтаборах. Тип уроку: комбінований. Вид уроку: урок-діалог. Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап перевірки знань учнів ;; Тестування 1. Іван утік під час: А бомбардування табору; Б підриву бомби; В повстання в концтаборі. 2. Перша сутичка героя відбулася: А з охоронцем концтабору; Б з солдатом СС; В із вівчаркою. 3. Д івчина, яка пішла за Іваном, була: А італійкою; Б німкенею; В іспанкою. 4. Подорож героїв тривала: А тиждень; Б три дні; В чотири дні. 5. Івана та Д жулію попередив про облаву: А німець, що втік з ними; Б австрійський селянин; В австрійський лісник. 6. Під час передостанньої втечі Івана виказали: А господар; Б господиня; В маленька Настуся. 7. Д ля того, щоб гефтлінг їх не виказав німцям, Іван: А застрелив його; Б змінив маршрут; В віддав тому частину хліба. 8. Під час переходу через перевал утікачі зіткнулися з такою пробле- мою: А нестерпний холод; Б крутий підйом; В відсутність альпіністського спорядження. 9. Івана під час перебування в санбаті вразило те: А як страждали поранені; Б що помер старший лейтенант Глібов; В що Анютка швидко забула про смерть коханого. 10. У долині найбільше було: А маків; Б волошок; В ромашок. 11. Великих страждань Івану завдавала рана: А на грудях від штика німця; Б на нозі від пазурів собаки; В на руці від кульового поранення. 12. Остання надія у втікачів зникла: А з останнім шматком хліба; Б з побаченою на шляху прірвою; В з появою в переслідувачів собак. Ключ: 1 — б , 2 — в , 3 — а , 4 — в , 5 — в , 6 — б , 7 — в , 8 — а , 9 — в , 10 — а , 11 — б , 12 — а . III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності Аналізуючи образи головних героїв новели, ми дізнаємося, якою має бути незламна людина. ;; Створення асоціативного куща Концтабір Знущання Приниження Убивство Смерть Газові камери Голод Холод Жорстокість ;; Слово вчителя В устрої концтабору втілилося його призначення — вичавити людське з людини, перетворити її на безсловесного раба. А всіх не- згодних — знищити. Зверніть увагу на ілюстрації до уроку. Ці зо- браження показують жахливе становище людей, що утримувалися в таборах. А от якою повинна бути людина, здатна протистояти цій системі, ми спробуємо дізнатися на уроці. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми IV. Ет ап перевірки знань учнів ;; Рольова гра Від імені героїв розкажіть про їхнє життя до війни. ;; Бесіда. Робота в групах Завдання для груп. 1 група. Аналіз образу Івана 1. Які епізоди яскраво свідчать про те, що в душі Івана не вбито людську гідність? Наведіть цитати на підтвердження своєї думки. 2. Які вчинки характеризують Івана під час перебування в по- лоні? 3. У якій сцені особливо яскраво проявляється дух нескоре- ності? 4. Проаналізуйте епізод поєдинку Івана з собакою. Які риси ха- рактеру героя виявилися в ньому? 5. Розкажіть про попередні втечі Івана. 6. Перекажіть, які труднощі довелося подолати героєві під час останньої втечі. 7. Охарактеризуйте поведінку Івана під час зустрічі з австрійцем. 8. Що символізує сон, який постійно повторюється? 9. То які ж риси характеру притаманні героєві? 2 група. Аналіз образу Джулії 1. Чому дівчина вирішила втікати разом з Іваном? 2. На які особливості характеру дівчини звертає нашу увагу ав- тор на початку твору? 3. Чи стала Джулія достойним супутником Івану? 4. Як дівчина долала труднощі? 5. Чому вона довірилася саме російському хлопцеві? 6. Які риси характеру поступово розкривалися у дівчини? ;; Словникова робота 1. З яким іменем асоціюється ім’я Джулія? 2. Яке значення імені Іван? Ким став Іван Терешко для Джулії? V. Ет ап закріплення нового матеріалу ;; Проблемне питання 1. Як ви гадаєте, чому тричі німці повертали Івана до концта- бору, а на четвертий вирішили знищити? 2. То які ж риси характеру повинні бути в людини, здатної протистояти системі знищення людського? Чи лише чоловіки можуть мати ці риси? ;; Створення сенканів. Робота в парах I варіант — «Джулія», II варіант — «Іван». ;; Рефлексія. «Мікрофон» Продовжте речення: «Сьогодні на уроці я…» VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Повторити визначення термінів повість, балада, перегля- нути розділи, у яких показані романтичні стосунки між Джулією та Іваном. ;; Індивідуальне завдання Дібрати матеріал про символічне значення маку в україн- ській, білоруській та німецькій міфології. | |
Переглядів: 2316 | |
Всього коментарів: 0 | |