Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 13 Тема: Розвиток мов лення. Характеристика героїв літературних балад (усно)

Урок № 13

Тема: Розвиток мов лення. Характеристика героїв літературних балад (усно)

Мета: навчати виділяти основні риси літературного героя, складати його характе-

ристику; розвивати логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; сприяти

вихованню критичного мислення.

Очікувані результати: учні дають розгорнуту характеристику героїв літературних балад,

будують висловлювання послідовно і логічно, використовуючи цитатний ма-

теріал, критично оцінюють виступи однокласників.

Ключові поняття: складний план, цитата, характеристика літературного героя.

Обладнання: ілюстрації учнів до вивчених балад.

Тип уроку: урок застосування вмінь та навичок.

Вид уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап усебічної перевірки знань учнів

;; Бесіда

1. Що називають баладою?

2. Назвіть балади, які ми з вами вивчали, та їхніх авторів.

3. Згадайте, що включає в себе характеристика літературного

героя.

4. Що потрібно зробити, щоб розповідь була послідовною та пе-

реконливою?

III. Ет ап підготов ки учнів до активного

та свідомого засво єння нового матеріалу

;; Повідомлення теми нового матеріалу

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань

вивчення нового матеріалу

Отже, сьогодні на уроці ми повиннік:

повторити…

зрозуміти…

дізнатися…

розвинути…

;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація

навчальної діяльності

Протягом минулих уроків ми вивчали і фольклорні, і літе-

ратурні балади. Сьогодні на уроці я пропоную вам дати характе-

ристику герою однієї з цих балад, який вам найбільше сподобався.

А хто буде найбільш переконливим, вирішимо наприкінці уроку.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Отож я пропоную вам докласти максимум зусиль для пред-

ставлення улюбленого героя епосу.

IV. Ет ап перевірки знань учнів

;; Запитання до учнів

1. Що називають планом?

2. Який різновид плану найкраще підійде для нашої роботи?

Чому?

;; Перевірка та корекція складених удома планів характеристики

літературного героя

;; Робота в четвірках над коригуванням планів

Приблизний план

I. Героєм якого твору є персонаж?

II. Характеристика літературного героя.

1. Історичні умови появи персонажа.

2. Походження.

3. Зовнішність, мова.

4. Вчинки.

5. Моральні якості.

6. Стосунки з людьми.

III. Пояснити, чому був вибраний саме цей герой.

;; Підготовка учнів до відповідей. Робота в парах

Виклад характеристики персонажа сусідові по парті. Аналіз

характеристики, зауваження щодо її викладу.

;; Заслуховування відповідей учнів

;; Вибір найбільш переконливої розповіді та його обґрунтування

V. З акріплення нового матеріалу

;; Рефлексія. Інтерактивна вправа «Продовж речення»

  • Для мене відкриттям стало те, що…
  • На уроці мені найбільше запам’яталося…
  • Я зрозумів (зрозуміла), що…

VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Повторити вивчене, підготуватися до тематичної контрольної

роботи за темою «Билини і балади».

 

Урок № 14

Тема: Ко нтрольна робота з теми

«Балади і билини»

Мета: перевірити рівень сформованості знань, умінь та навичок учнів, набутих під час

вивчення теми 1; розвивати логічне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення;

виховувати самостійність під час виконання завдань.

Очікувані результати: учні відповідають на питання повно та обґрунтовано, будують тексти

відповідно до вимог.

Ключові поняття: балада, билина, образ літературного героя.

Обладнання: картки із завданнями.

Тип уроку: урок контролю набутих знань.

Вид уроку: урок застосування знань, умінь та навичок.

Перебіг уроку

I. Організаційний етап

II. Ет ап підготов ки учнів до активної робот и на уроці

;; Повідомлення теми уроку

;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань уроку

Які завдання ви б поставили на цей урок?

;; Мотивація навчальної діяльності

;; Слово вчителя

Контрольна робота — це можливість кожного перевірити свої

знання, вміння та навички, яких ви набули, які удосконалили

протягом вивчення теми. Ви всі добре працювали. Тож якщо ви

зможете зосередитись, відповідально поставитеся до виконання за-

вдань, то покажете найвищий рівень своїх досягнень. Успіху вам.

;; Постановка перед учнями навчальної проблеми

Відповідайте на питання чітко, стисло, обґрунтовано, спи-

раючись на текст. Виконуючи завдання достатнього та високого

рівнів, проявіть ваше вміння правильно будувати тексти, а також

ваші творчі здібності.

ІІІ. Виконання учнями завдань контрол ьної робот и

I варіант

Початковий та середній рівні

Кожна правильна відповідь — 1 бал.

1. Ілля Муромець був:

А сином хлібороба;

Б сином купця;

В сином воєводи.

2. Робін Гуд походив з:

А Шервуду;

Б Ноттінгему;

В Локслі.

3. Основна ідея твору «Рукавичка»:

А прославлення сили духу Делоржа;

Б критика тогочасного суспільства;

В прославлення лицарства.

4. Ідея балади А. Міцкевича «Світязь»:

А заклик до боротьби проти поневолювачів;

Б уславлення патріотизму простих людей;

В заклик до вивчення фольклорних творів.

5. Старий пікт відправив сина на смерть, бо:

А не хотів бачити його мук;

Б не хотів осоромитися перед сином;

В не був упевнений у силі духу сина.

6. Балада — це… Назвати головні ознаки балади.

Достатній рівень

Повна, змістовна відповідь — 2 бали.

7. Охарактеризувати короля Ліра з однойменної англійської балади.

Високий рівень

Повна, змістовна відповідь — 4 бали.

8. Н аписати твір-мініатюру «Роль балади (билини) в житті людства».

II варіант

Початковий та середній рівні

Кожна правильна відповідь — 1 бал.

1. Стати богатирем Іллі Муромцю допомогли:

А подорожні;

Б старчики;

В батьки.

2. Робін Гуд у перекладі з англійської означає:

А Робін у плащі;

Б Робін у каптурі;

В Робін у капелюсі.

3. Король Лір є героєм:

А англійської народної балади;

Б шотландської народної балади;

В французької народної балади.

4. Тема балади А. Міцкевича «Світязь»:

А показ боротьби польського народу за незалежність;

Б розповідь про створення озера Світязь;

В розповідь про те, як з’явилися рідкісні рослини.

5. Пікти — це:

А давньослов’янські племена;

Б давньоанглійські племена;

В давньошотландські племена.

6. Билини — це… Назвати основні цикли билин, навести приклади.

Достатній рівень

Повна, змістовна відповідь — 2 бали.

7. Розкрийте головну думку балади Ф. Шиллера «Рукавичка».

Високий рівень

Повна, змістовна відповідь — 4 бали.

8. Н аписати твір-мініатюру «Яка балада справила на мене найбільше

враження й чому».

IV. Етап інформув ання учнів про дом ашнє завдання,

інстру ктаж з його виконання

;; Завдання для всього класу

Повторити вивчений матеріал.

;; Індивідуальні завдання

Підготувати повідомлення про життя та творчість В. Скотта.

 

 

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.06.2018)
Переглядів: 1197 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: