Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 13 Тема: Розвиток мов лення. Характеристика героїв літературних балад (усно) Мета: навчати виділяти основні риси літературного героя, складати його характе- ристику; розвивати логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; сприяти вихованню критичного мислення. Очікувані результати: учні дають розгорнуту характеристику героїв літературних балад, будують висловлювання послідовно і логічно, використовуючи цитатний ма- теріал, критично оцінюють виступи однокласників. Ключові поняття: складний план, цитата, характеристика літературного героя. Обладнання: ілюстрації учнів до вивчених балад. Тип уроку: урок застосування вмінь та навичок. Вид уроку: урок розвитку зв’язного мовлення. Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап усебічної перевірки знань учнів ;; Бесіда 1. Що називають баладою? 2. Назвіть балади, які ми з вами вивчали, та їхніх авторів. 3. Згадайте, що включає в себе характеристика літературного героя. 4. Що потрібно зробити, щоб розповідь була послідовною та пе- реконливою? III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Отже, сьогодні на уроці ми повиннік: повторити… зрозуміти… дізнатися… розвинути… ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності Протягом минулих уроків ми вивчали і фольклорні, і літе- ратурні балади. Сьогодні на уроці я пропоную вам дати характе- ристику герою однієї з цих балад, який вам найбільше сподобався. А хто буде найбільш переконливим, вирішимо наприкінці уроку. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми Отож я пропоную вам докласти максимум зусиль для пред- ставлення улюбленого героя епосу. IV. Ет ап перевірки знань учнів ;; Запитання до учнів 1. Що називають планом? 2. Який різновид плану найкраще підійде для нашої роботи? Чому? ;; Перевірка та корекція складених удома планів характеристики літературного героя ;; Робота в четвірках над коригуванням планів Приблизний план I. Героєм якого твору є персонаж? II. Характеристика літературного героя. 1. Історичні умови появи персонажа. 2. Походження. 3. Зовнішність, мова. 4. Вчинки. 5. Моральні якості. 6. Стосунки з людьми. III. Пояснити, чому був вибраний саме цей герой. ;; Підготовка учнів до відповідей. Робота в парах Виклад характеристики персонажа сусідові по парті. Аналіз характеристики, зауваження щодо її викладу. ;; Заслуховування відповідей учнів ;; Вибір найбільш переконливої розповіді та його обґрунтування V. З акріплення нового матеріалу ;; Рефлексія. Інтерактивна вправа «Продовж речення»
VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Повторити вивчене, підготуватися до тематичної контрольної роботи за темою «Билини і балади».
Урок № 14 Тема: Ко нтрольна робота з теми «Балади і билини» Мета: перевірити рівень сформованості знань, умінь та навичок учнів, набутих під час вивчення теми 1; розвивати логічне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати самостійність під час виконання завдань. Очікувані результати: учні відповідають на питання повно та обґрунтовано, будують тексти відповідно до вимог. Ключові поняття: балада, билина, образ літературного героя. Обладнання: картки із завданнями. Тип уроку: урок контролю набутих знань. Вид уроку: урок застосування знань, умінь та навичок. Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап підготов ки учнів до активної робот и на уроці ;; Повідомлення теми уроку ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань уроку Які завдання ви б поставили на цей урок? ;; Мотивація навчальної діяльності ;; Слово вчителя Контрольна робота — це можливість кожного перевірити свої знання, вміння та навички, яких ви набули, які удосконалили протягом вивчення теми. Ви всі добре працювали. Тож якщо ви зможете зосередитись, відповідально поставитеся до виконання за- вдань, то покажете найвищий рівень своїх досягнень. Успіху вам. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми Відповідайте на питання чітко, стисло, обґрунтовано, спи- раючись на текст. Виконуючи завдання достатнього та високого рівнів, проявіть ваше вміння правильно будувати тексти, а також ваші творчі здібності. ІІІ. Виконання учнями завдань контрол ьної робот и I варіант Початковий та середній рівні Кожна правильна відповідь — 1 бал. 1. Ілля Муромець був: А сином хлібороба; Б сином купця; В сином воєводи. 2. Робін Гуд походив з: А Шервуду; Б Ноттінгему; В Локслі. 3. Основна ідея твору «Рукавичка»: А прославлення сили духу Делоржа; Б критика тогочасного суспільства; В прославлення лицарства. 4. Ідея балади А. Міцкевича «Світязь»: А заклик до боротьби проти поневолювачів; Б уславлення патріотизму простих людей; В заклик до вивчення фольклорних творів. 5. Старий пікт відправив сина на смерть, бо: А не хотів бачити його мук; Б не хотів осоромитися перед сином; В не був упевнений у силі духу сина. 6. Балада — це… Назвати головні ознаки балади. Достатній рівень Повна, змістовна відповідь — 2 бали. 7. Охарактеризувати короля Ліра з однойменної англійської балади. Високий рівень Повна, змістовна відповідь — 4 бали. 8. Н аписати твір-мініатюру «Роль балади (билини) в житті людства». II варіант Початковий та середній рівні Кожна правильна відповідь — 1 бал. 1. Стати богатирем Іллі Муромцю допомогли: А подорожні; Б старчики; В батьки. 2. Робін Гуд у перекладі з англійської означає: А Робін у плащі; Б Робін у каптурі; В Робін у капелюсі. 3. Король Лір є героєм: А англійської народної балади; Б шотландської народної балади; В французької народної балади. 4. Тема балади А. Міцкевича «Світязь»: А показ боротьби польського народу за незалежність; Б розповідь про створення озера Світязь; В розповідь про те, як з’явилися рідкісні рослини. 5. Пікти — це: А давньослов’янські племена; Б давньоанглійські племена; В давньошотландські племена. 6. Билини — це… Назвати основні цикли билин, навести приклади. Достатній рівень Повна, змістовна відповідь — 2 бали. 7. Розкрийте головну думку балади Ф. Шиллера «Рукавичка». Високий рівень Повна, змістовна відповідь — 4 бали. 8. Н аписати твір-мініатюру «Яка балада справила на мене найбільше враження й чому». IV. Етап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Повторити вивчений матеріал. ;; Індивідуальні завдання Підготувати повідомлення про життя та творчість В. Скотта.
| |
Переглядів: 1197 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 0 | |