Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма) |
УРОК №38 Варіант 1 ТЕМА: ЩО МОЖЕ ЗРОБИТИ ОТОЧЕННЯ? (РОЛЬ БЛИЗЬКИХ ЛЮДЕЙ У ДОЛІ ПЕТРА ПОПЕЛЬСЬКОГО. УКРАЇНСЬКА ПРИРОДА, НАРОДНІ ОБРАЗИ Й ТРАДИЦІЇ В ПОВІСТІ В. КОРОЛЕНКА «СЛІПИЙ МУЗИКАНТ». ТЕМА МИСТЕЦТВА У ТВОРІ) Мета: розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне мовлення, навички переказу, аналізу прозового тексту, образів твору; виховувати у школярів гуманне ставлення до людей. Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст повісті «Сліпий музикант»; характеризує образи персонажів твору, визначає їх роль у долі головного героя; визначає роль портретів у розкритті образів персонажів; розкриває значення теми мистецтва у повісті; знаходить у тексті описи природи, народних образів і традицій, визначає їх роль у творі. Обладнання: підручник; хрестоматія; тексти повісті В. Короленка «Сліпий музикант» (мовою оригіналу або в перекладі на вибір учителя); ілюстрації до твору (на вибір учителя); фрагменти (на вибір учителя) з фільму «Сліпий музикант» (1960), ау-діозапис пісні «Ой, там на горі женці жнуть» та обладнання для їх відтворення. Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок. Вид уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
Здійснюється в ході уроку.
0 Перевірка складених учнями планів характеристики Петра Попельського
0 Завдання учням Назвіть героїв, які складали оточення Петра Попельського. (Мати, дядько Максим, Евеліна, Йохим, Ставрученки, Кандиба.) Й Бесіда 1. Як на вашу думку, хто з героїв повісті відіграв у житті Петра найважливішу роль? Чому? 2. Знайдіть у тексті портрет Максима Яценка. (р. 1, гл. III.) 3. Яка думка хвилювала Максима до народження племінника? («Життя — боротьба і в ньому немає місця інвалідам». Ставши інвалідом, Максим уважав себе нікому непотрібним.) 4. Як вплинуло на Максима народження племінника? 5. З якою метою дядько Максим почав вивчати книги, присвячені розвиткові дитячої душі? (Він намагався зрозуміти дитячу психологію, щоб допомогти Петрові.) 6. Яким був висновок Максима після прочитання книг з виховання? («Боротися можна не тільки списом і шаблею. Можливо, несправедливо ображений долею підніме із часом доступну йому зброю на захист інших, обездолених життям, і тоді я недарма проживу на світі, покалічений старий солдат...») 7. Який девіз Максим виставив на «бойовому прапорі свого вихованця»? («Знедолений за скривджених».) 8. Яку систему виховання розробив Максим для Петруся? Коментар учителя Сьогодні режим, який був заведений у будинку Попельських 1 за планом Максима, можна назвати системою гармонійного виховання. Петро прибирав свою кімнату, виконував фізичні вправи, [їздив верхи. Усе це сприяло правильному фізичному розвиткові хлопця. 0 Бесіда 1. Яким було ставлення Максима до музичних захоплень племінника? (Він уважав музику «великою силою, що надає можливості володіти серцем натовпу», але йому хотілося, щоб Петро також умів співати. «Давні бояни, українські кобзарі і бандуристи були у більшості випадків сліпими».) 2. Яка музика лунала в домі Попельських? (Класична музика.) 3. Яка роль належала музиці в роки дитинства Петра ? («Це захоплення музикою стало центром його розумового зростання: воно заповнювало й урізноманітнило його існування».) 4. З якою метою мати Петра звеліла привезти до маєтку фортепіано? (Вона боролася за сина, намагалася пересилити | |
Переглядів: 3409 | |
Всього коментарів: 0 | |