Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма)

УРОК №38 Варіант 1 ТЕМА: ЩО МОЖЕ ЗРОБИТИ ОТОЧЕННЯ? (РОЛЬ БЛИЗЬКИХ ЛЮДЕЙ У ДОЛІ ПЕТРА ПОПЕЛЬСЬКОГО.

УРОК №38

Варіант 1

ТЕМА: ЩО МОЖЕ ЗРОБИТИ ОТОЧЕННЯ?

(РОЛЬ БЛИЗЬКИХ ЛЮДЕЙ У ДОЛІ ПЕТРА ПОПЕЛЬСЬКОГО. УКРАЇНСЬКА ПРИРОДА, НАРОДНІ ОБРАЗИ Й ТРАДИЦІЇ В ПОВІСТІ В. КОРОЛЕНКА «СЛІПИЙ МУЗИКАНТ». ТЕМА МИСТЕЦТВА У ТВОРІ)

Мета: розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне мовлення, навички переказу, ана­лізу прозового тексту, образів твору; виховувати у школярів гуманне ставлення до людей.

Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст повісті «Сліпий музикант»; характеризує

образи персонажів твору, визначає їх роль у долі головного героя; визначає

роль портретів у розкритті образів персонажів; розкриває значення теми мистецтва у повісті; знаходить у тексті описи природи, народних образів і традицій,

визначає їх роль у творі.

Обладнання: підручник; хрестоматія; тексти повісті В. Короленка «Сліпий музикант» (мовою оригіналу або в перекладі на вибір учителя); ілюстрації до твору (на вибір учителя); фрагменти (на вибір учителя) з фільму «Сліпий музикант» (1960), ау-діозапис пісні «Ой, там на горі женці жнуть» та обладнання для їх відтворення.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Вид уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

  • ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. . ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

  1. . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Перевірка складених учнями планів характеристики Петра Попельського

  1. . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Завдання учням

Назвіть героїв, які складали оточення Петра Попельського. (Мати, дядько Максим, Евеліна, Йохим, Ставрученки, Кандиба.)

Й Бесіда

1. Як на вашу думку, хто з героїв повісті відіграв у житті Петра найважливішу роль? Чому?

2. Знайдіть у тексті портрет Максима Яценка. (р. 1, гл. III.)

3. Яка думка хвилювала Максима до народження племін­ника? («Життя — боротьба і в ньому немає місця інвалі­дам». Ставши інвалідом, Максим уважав себе нікому непо­трібним.)

4. Як вплинуло на Максима народження племінника?

5. З якою метою дядько Максим почав вивчати книги, при­свячені розвиткові дитячої душі? (Він намагався зрозуміти дитячу психологію, щоб допомогти Петрові.)

6. Яким був висновок Максима після прочитання книг з ви­ховання? («Боротися можна не тільки списом і шаблею. Можливо, несправедливо ображений долею підніме із часом доступну йому зброю на захист інших, обездолених жит­тям, і тоді я недарма проживу на світі, покалічений старий солдат...»)

7. Який девіз Максим виставив на «бойовому прапорі свого ви­хованця»? («Знедолений за скривджених».)

8. Яку систему виховання розробив Максим для Петруся?

Коментар учителя

Сьогодні режим, який був заведений у будинку Попельських 1 за планом Максима, можна назвати системою гармонійного виховання. Петро прибирав свою кімнату, виконував фізичні вправи, [їздив верхи. Усе це сприяло правильному фізичному розвиткові хлопця.

0 Бесіда

1. Яким було ставлення Максима до музичних захоплень пле­мінника? (Він уважав музику «великою силою, що надає мож­ливості володіти серцем натовпу», але йому хотілося, щоб Петро також умів співати. «Давні бояни, українські кобзарі і бандуристи були у більшості випадків сліпими».)

2. Яка музика лунала в домі Попельських? (Класична му­зика.)

3. Яка роль належала музиці в роки дитинства Петра ? («Це за­хоплення музикою стало центром його розумового зростання: воно заповнювало й урізноманітнило його існування».)

4. З якою метою мати Петра звеліла привезти до маєтку фор­тепіано? (Вона боролася за сина, намагалася пересилити

Категорія: Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.02.2018)
Переглядів: 3409 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: