Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 6 клас (нова програма) |
УРОК № 10 ТЕМА: КАЗКА: РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. МІФ СПІЛЬНЕ ТА ВІДМІННЕ Мета: поглибити знання учнів про міф і казку; розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне усне і писемне мовлення, вміння робити узагальнення. Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст понять «міф» і «казка» та жанрові особливості міфів і казок; визначає спільні та відмінні риси міфу і казки; вільно висловлює свої міркування з теми уроку, зошити учнів; підручник; словник літературознавчих термінів, урок розвитку мовлення, комбінований.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Здійснюється в ході уроку. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 0 Слово вчителя Усім вам з дитинства відомо чимало казок, їх вам розповідали і читали батьки, а згодом ви вже самі, мабуть, долучалися до цих скарбів народної мудрості. На уроках літератури ми розглядали як казки, так і міфи. А чим же відрізняються ці види народної творчості? Гадаю, наш читацький досвід вже дозволяє нам дошукатися відповіді на це питання. Давайте спочатку пригадаємо, що ж таке міф і казка. 0 Словникова робота Міф (від грец. піуіїка — слово, переказ) — це фантастична оповідь про виникнення всесвіту, народження богів, появу людей на землі, про походження найголовніших об'єктів та явищ навколишнього світу. Казка — це один з основних жанрів народної творчості; розповідний, сюжетний художній твір усного походження, в основі якого лежить захоплююча оповідь про вигадані та фантастичні події і явища. 0 Слово вчителя Сьогодні на уроці ми спробуємо узагальнити наші знання про твори, які називають міфами і казками, та з'ясувати, які спільні і відмінні риси вони мають. IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ УРОКУ V. СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 0 Бесіда 1 . Що спільного між міфом і казкою? (Міф і казка є результатами колективної творчості; у них використовуються розповідна форма і вигадка; вони невеликі за обсягом; можуть '& існувати в кількох різних варіантах.) 2. Як ви вважаєте, що виникло раніше: міф чи казка? (Міф.) 3. З якою метою люди створювали міфи й казки? (Міфи виникли з потреби пояснювати світ; природні явища, появу рослин і тварин тощо. А казки — через необхідність повчання, виховання, розважання людини; як можливість висловити мрію чи сподівання.) 4. Хто є персонажами міфів і казок? (Персонажами міфів є герої, титани, боги, різні дивовижні істоти. Персонажі казок — прості люди, тварини, рослини, речі, які можуть наділятися надзвичайними властивостями.) 5. Хто впливає на долю (керує долею) персонажів у міфах і казках? (Долю міфічних героїв вирішують боги, волю яких неможливо порушити. .А герої казок, як правило, самі виступають творцями своєї долі.) б. Чи вірили давні люди в міфи і казки, які створювали і переказували? (Події, описані в міфах, сприймалися давніми людьми як реальні, такі, що насправді відбувалися. А казки завжди усвідомлювалися як цікаві вигадки, створені з метою розважання та повчання.) 0 Дослідницька робота 1. Порівняйте художню будову міфу і казки. (Міф не має чіткої композиції. Казка має чітку структуру: зачин, основна частина, кінцівка. Міф може починатися довільно, а для казки характерні єдинопочаток («Були собі...», «Жили собі...», «У деякому царстві...» тощо) та однакові кінцівки («Стали жити-поживати і добра наживати...», «І я там був, мед-пиво пив...» тощо).) 2. Яким є фінал у міфах і казках? (Казка має переважно щасливий кінець, а у міфах фінал може бути й трагічним.) 3. Визначте особливості мови міфів і казок? (Мова міфів і казок образна, поетична, з уживанням епітетів, порівнянь, повторів, гіпербол.) 4. Яка роль фантастики у міфах і казках? (У міфах фантастика допомагає пояснити світ, природу незрозумілих людям явищ. А у казках фантастика — це просто художній прийом, який допомагає зробити розповідь більш цікавою та захоплюючою.) 0 Складання таблиці ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МІФУ І КАЗКИ
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК 0 Завдання учням Користуючись таблицею, дайте зв'язну відповідь на питання «Які спільні і відмінні риси міфу і казки?». VII. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Підготуватися до контрольної роботи за темою «Міфи народів світу».
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1252 | |
Всього коментарів: 0 | |