Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 5 клас (нова програма) |
Урок 46 Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Інтелектуальна гра «Куб»Мета: з’ясувати рівень засвоєння п’ятикласниками навчального матеріалу; розвивати логічне мислення, інтелектуальні і творчі здібності, вміння висловлювати власні думки; виховувати доброту, працелюбність, почуття дружби, відповідальність за свої вчинки. Обладнання: тестові завдання, портрети письменників, мультимедійні слайди, проектор. Тип уроку: урок – гра
Хід уроку I. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Слово вчителя. Ось і добігає завершення навчальний рік. З цікавістю ви переступали поріг кабінету світової літератури. Для вас це був новий предмет. Але ви всі з радістю поринули у Чарівний Сад Світової Літератури, навчилися цінувати красу художнього слова, збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все - завдяки книгам. А сьогодні ми пограємо у гру «Куб». Кожен може стати гравцем, а всі будемо групою підтримки. Можна спробувати, перш ніж дати відповідь. Можна спростити завдання. Можна отримати пораду від групи підтримки. Що ж приступаємо до гри.
III. Перший тур. Щоб потрапити ще раз у Чарівний Сад Світової Літератури, потрібно виконати тестові завдання. 1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів: а) у дім столяра; б) у дім чинбаря; в) у дім маляра? 2. Чим Хлопчик – Мізинчик позначив дорогу додому: а) білими камінцями; б) білим піском; в) білою крейдою? 3. Хто подарував пензлик Маляну: а) шкільний учитель; б) сивобородий дідусь; в) Малян сам заробив гроші і купив пензлик? 4. Яким чином Синдбаб позбувся старого, який сидів у нього на плечах: а) дав йому горіхів; б) приніс його до води; в) напоїв його вином? 5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся: а) казан смоли; б) бочка меду; в) мішок золота. 6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця: а) гребінець; б) дзеркальце; в) шкатулка. 7. За спів солов’я всі свої багатства ладна віддати: а) імператор; б) Смерть; в) проста людина. 8. На кого став схожий Хлопчик – зірка, коли образив рідну матір: а) на коня і мишу; б) на ящірку і носорога; в) на жабу і гадюку? 9. Подруга Лобо: а) Бінго; б) Бланка; в) Багіра. 10. Ім’я тітки Тома Сойєра: а) Поллі; б) Полліанна; в) Памелла. 11. Поллі Гарінгтон ніколи не: а) спала; б) усміхалася; в) сварилася. 12. Вірний друг Аліси: а) пан Домбі; б) пан Ліддел; в) пан Чарлі. 13. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів: а) 1; б) 2; в) 3? 14. Скільки днів і ночей проспав Муллі – троль: а) 100; б) 200; в) 300? 15. Якого кольору було волосся у Суботика: а) темно – червоного; б) яскраво – рудого; в) блакитно – рожевого? Відповіді. 1. В. 2. А. 3. Б. 4. В. 5. А. 6. Б. 7. Б. 8. В. 9. Б. 10.А. 11. Б . 12. В. 13. А. 14. А. 15. Б. Взаємоперевірка тестових відповідей. Молодці. Всі справились із завданням. Видно із відповідей, що зачарував вас Сад Світової Літератури. Дуже сподобалось мандрувати. Другий тур. Ми з вами пройшли стежками улюблених героїв. А зараз ми зустрінемось з письменниками. З людьми, котрі створили такі унікальні шедеври. У цьому турі потрібно за фотографією впізнати письменника. Записуємо відповіді, слідкуючи за слайдами, які будуть появлятися на екрані Взаємоперевірка «Впізнай письменника». (Слайд 1 – 15 презентації «Впізнай письменника»). Третій тур. Всі, хто дав правильну відповідь приймають участь у третьому турі. Інші учні переходять у групу підтримки. Можна отримати додатковий бал за правильну відповідь. Щоб здійснились ваші мрії, вам потрібні гарні знання. Зараз ми відправимось в віртуальну мандрівку, пригадуючи теоретичні поняття. (Слайд 1- 13 презентації «Теорія літератури») Четвертий тур. Багато нового і цікавого ви запозичили для себе. Завдання четвертого туру, яке перед вами ставить Куб, висловити своє ставлення до героїв, використавши прийом сенкан. Алгоритм роботи 1. У першому рядку записується одне слово, іменник, який є темою сенкану. 2. У другому – два слова, прикметники, які є означенними до теми. 3. У третьому – вміщуються три слова (дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов’язану з темою). 4. У четвертому – записується фраза, якою висловлюється розуміння теми (складається із чотирьох слів) 5. У п’ятому – одне слово, іменник – синонім (висновок) до теми. Метелиця Співчутлива, щедра Допомагає, жаліє, нагороджує Справедливо ставиться до дівчат Бабуся Падчірка Роботяща, добра Працює, допомагає, співчуває Допомагає у скрутній ситуації Дівчина IV. Підсумки уроку. Вчитель. У. Еко писав: «Книжки – машини для провокування власних нових думок» V. Рефлексія Я хочу бути схожим… Я буду робити добро… Я змінився, дякуючи… Я буду ставитись до своїх батьків… Я мрію про… | |
Переглядів: 445 | |
Всього коментарів: 0 | |