Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 5 клас (нова програма) |
Мета: допомогти учням усвідомити зміст і головну думку повісті Марка Твена; розвити навички виразного читання, переказу великих за обсягом прозових творів, виділення основних епізодів та оцінювання дій і вчинків героїв; виховувати найкращі моральні якості; : неприйняття зла, підлості, несправедливості. Обладнання: портрет письменника, різні видання повісті, ілюстрації до неї, краєвиди ріки Міссісіпі. Теорія літератури: повість, тема, головна думка, герої художнього твору. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності школярів. - Ми з вами вже познайомилися із хлопчиком Томом Сойєром, зрозуміли, що він – звичайна дитина – бешкетлива, неслухняна, лінькувата, але водночас винахідлива (зумів важку роботу перетворити на розвагу й «прибуткову» справу), життєрадісна, чутлива до краси. Він постійно вигадує якісь витівки, завдаючи дорослим чимало клопоту, але ніколи на робить це зі злими намірами. Як же поводитиметься Том Сойєр у вирішальні, відповідальні моменти свого життя? Про це ми дізнаємося, читаючи наступні розділи повісті. ІІ. Оголошення теми і мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу 1. Словникова робота за запитаннями учнів 2. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда
V. Закріплення знань, умінь та навичок - У США існувала традиція називати маленькі провінційні містечка на честь великих міст Європи. Інколи такі назви отримували відразу декілька містечок. Так, у США існує кілька Парижів, Константинополів, Афін, Венецій. Мабуть, тодішні переселенці з Старого Світу сумували за своєю батьківщиною і на згадку про неї так само називали нове поселення. Розповідають такий анекдотичний випадок: жителі одного такого містечка Москва звернулися до російської столиці з проханням-вимогою перейменувати своє багатомільйонне місто, бо, мовляв, листи, адресовані їм, часто потрапляють до їхньої Москви, до Росії. - А як називалося містечко, у якому жив Том Сойєр? Прочитайте це слово в колі, де всі літери переплуталися.
(Санкт - Петербург, Сент – Пітерсберг) (Можна зашифрувати так: СНКТ – ПТРБРГ) VI. Домашнє завдання Прочитати розділи Х, ХІ, ХІІ. VII. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Учням пропонується закінчити одне із речень:
| |||||||||
Переглядів: 498 | |
Всього коментарів: 0 | |