Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 9 клас (нова програма)

Урок № 26 Завершення територіального поділу світу

Урок № 26

Завершення територіального поділу світу

Мета: сформувати в учнів уявлення про територіальний поділ світу на кінець ХІХ ст.; створити умови для розуміння геополітичної ролі колоніальної системи у світі; навчити аналізувати британський, французький і німецький колоніалізм; визначати зворотний вплив колоніальних володінь на розвиток та долю метрополій, розглянути колоніальний гніт у країнах Сходу й Африки; охарактеризувати супереч­ливі наслідки колоніального панування; розвивати в учнів уміння порівнювати різні шляхи виникнення колоній та їх існування, висловлювати власну думку щодо колоніальної залежності країн.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, стінна карта світу, роздавальний матеріал.

Основні поняття: колоніалізм, провінція, расизм, месіанство, територіальний поділ світу, «гонка за Африку».

Основні дати та події: 1885—1900 рр. — «гонка за Африку».

Очікувані результати: 

 

  • Організаційний момент

Пояснити назву теми «Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній третині ХІХ ст.», ознайомити учнів із загальними питаннями організації навчальної діяльності під час вивчення цієї теми, формою проведення підсумкового оцінювання тощо.

  • Актуалізація опорних знань і вмінь

Евристична бесіда

1) Чому, на вашу думку, наприкінці ХХ ст. виникають колоніальні імперії?

2) Чому цивілізована Європа в ХІХ — на початку ХХ ст. мала найбільші колонії?

Робота з картою

Методика проведення. Об’єднати учнів у пари. Один учень стає «ведучим», інший — «веденим». «Ведучий» показує на карті атласу країну-метрополію, а «ведений» повинен показати колонію цієї країни. Наприклад: Велика Британія — Індія. Через кілька запитань учні в парах міняються ролями.

Покажіть на карті відповідні метрополії та колонії.

ІII. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  1. Завершення територіального поділу світу. (Розповідь учителя, словникова робота, робота в групах.)
  2. Колоніальна політика на Сході й у Африці. (Розповідь учителя, робота за варіантами.)
  3. Суперечливість наслідків колоніального панування та зворотний вплив колоній на метрополії. (Випереджальне завдання, розповідь учителя.)
  4. Народи Африки під владою європейських колонізаторів. (Розповідь учителя.)

Проблемне запитання

Чому територіальний поділ світу завершився наприкінці ХІХ ст.?

  1. Узагальнення та систематизація знань

Робота із візуальним джерелом

Розгляньте зображення монет — це рупії 1890 р. Німецької Східної Африки (Вільгельм ІІ). Монета карбувалася у 1890—1900 рр., срібло 917¢ проби, вага 11,8 г — і дайте відповіді на запитання.

Робота з документом

Прочитайте уривок із наукового тексту та дайте відповіді на запитання.

  1. Підсумки уроку

Вибіркова перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

Основні висновки:

  • наприкінці ХІХ ст. формується світова колоніальна система, заснована на колоніальних імперіях європейських держав. В основному колонії розташовані в Африці та Азії;
  • існування колоніальних володінь створює багато протиріч між різними країнами, що стане однією з причин світових війн;
  • серед європейських країн виділяється Велика Британія, яка стає найбільшою колоніальною імперією;
  • європейські держави нещадно експлуатують свої колонії, у цей час формується світовий ринок і створюється економічна колоніальна система.

Робота з проблемним запитанням

Організувати роботу над проблемним запитанням. Узагальнити відповіді учнів і акцентувати їхню увагу на рівні економічного та політичного розвитку провідних країн світу.

  1. Домашнє завдання

1) П.: 1, § 21; 2, § 28; 3, § 21.

2) ТЗ: підготуйте реферат за темою «Колоніальні імперії європейських держав».

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.01.2020)
Переглядів: 301 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: