Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 9 клас (нова програма)

Урок № 21 США в останній третині ХІХ ст.

Урок № 21

США в останній третині ХІХ ст.

Мета: сформувати в учнів уявлення про США в останній третині ХІХ ст.; проаналізувати причини й наслідки економічного піднесення США, розвитку расової сегрегації; розглянути основні напрямки соціально-економічного і політичного розвитку США наприкінці ХІХ ст.; проаналізувати становлення монополій та боротьбу держави з ними; охарактеризувати рух суфражисток; порівняти робітничий рух Європи та США; розвивати в учнів уміння оцінювати расову політику США; висловлювати власну думку щодо расової сегрегації.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, стінна карта світу, роздавальний матеріал.

Основні поняття: трести, монополія, антитрестівські закони, закон Шермана, панамериканізм, сегрегація, закони «Джима Кроу», суфражизм.

Основні дати та події: 1869 р. — перша трансконтинентальна залізниця, 1873—1877 рр. — економічна криза, 1 травня 1886 р. — розстріл демонстрації в Чикаго, 1890 р. — закон Шермана, 1898 р. — війна США з Іспанією.

Історичні постаті: Дж. Шерман, С. Б. Ентоні.

Очікувані результати: 

 

  • Організаційний момент
  • Актуалізація опорних знань і вмінь

Робота в парах

Обміняйтеся складеними вдома тестовими завданнями і роз­в’яжіть їх.

Завдання

Складіть порівняльну характеристику Великої Британії та США у другій половині ХІХ ст. Відповідь оформте у вигляді таблиці.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  1. США в 1877—1900 рр. Економічне піднесення країни, зростання впливу великих корпорацій. (Випереджальне завдання, розповідь учителя, мозковий штурм.)
  2. Політичне життя країни, становлення антимонопольного законодавства. (Випереджальне завдання, розповідь учителя, робота в парах.)
  3. Расова політика, юридичне оформлення сегрегації на Півдні. (Розповідь учителя, бесіда, робота з підручником.)
  4. Суфражизм. (Розповідь учителя, повідомлення учня.)
  5. Робітничий рух. (Випереджальне завдання, розповідь учителя.)

Проблемне запитання

Чому в США сегрегація була закріплена на законодавчому рівні?

  1. Узагальнення та систематизація знань

Робота з візуальним джерелом

Розгляньте ілюстрацію «Вибух, бунт, після (4 травня 1886)» з посібника «Дослідження в області права, політики та суспільства» та дайте відповіді на запитання.

Робота з документом

Прочитайте уривки з Декларації почуттів та поставте до них запитання.

  1. Підсумки уроку

Вибіркова перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

Основні висновки:

  • наприкінці ХІХ ст. США стають провідною індустріальною державою світу. У країні встановлюється двопартійна політична система, у якій провідну роль відіграють фінансово-промислові групи;
  • наприкінці ХІХ ст. починають формуватися великі промислові та фінансові групи, які посідають монопольне становище і з якими держава починає боротися на законодавчому рівні;
  • наприкінці ХІХ ст. у США загострюються соціальні проблеми, посилюється боротьба за права жінок, робітничий рух. Расова сегрегація набуває законодавчого оформлення.

Робота над проблемним запитанням

Організувати роботу над проблемним запитанням. Узагальнюючи відповіді учнів, пояснити, що, незважаючи на економічні досягнення, менталітет суспільства, особливо на Півдні, не змінився, а демократичні засади ще не набули необхідного рівня.

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.01.2018)
Переглядів: 591 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: