Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 9 клас (нова програма)

Урок № 17 США в першій половині ХІХ ст. Громадянська війна. Латинська Америка в ХІХ ст.

Урок № 17

США в першій половині ХІХ ст. Громадянська війна. Латинська Америка в ХІХ ст.

Мета: сформувати в учнів уявлення про США в першій половині ХІХ ст. та утворення незалежних держав у Латинській Америці; проаналізувати два шляхи ринкової революції США; розглянути причини, перебіг та наслідки Громадянської війни та територіальну експансію США на американському континенті; охарактеризувати життя та діяльність А. Лінкольна; порівняти демократичну та республіканську партії; розвивати в учнів уміння оцінювати шлях розвитку США; висловлювати власну думку щодо Громадянської війни в США.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, стінна карта світу, роздавальний матеріал.

Основні поняття: плантаційне господарство, доктрина Монро, лінчування, расизм, аболіціонізм, резервація, Конфедерація, гомстеди, Громадянська війна, «реконструкція» Півдня.

Основні дати та події: 1823 р. — проголошення доктрини Монро, 1860 р. — обрання президентом США А. Лінкольна, 1861—1865 рр. — Громадянська війна; 1861 р. — створення Конфедерації, 1862 р. — закон про гомстеди, 1863 р. — скасування рабства, 14 квітня 1865 р. — вбивство А. Лінкольна; 1865—1877 рр. — «реконструкція» Півдня.

Історичні постаті: Дж. Монро, А. Лінкольн, В. Шерман, Е. Лі, У. Грант, С. Болівар.

Очікувані результати: 

  • Організаційний момент
  • Актуалізація опорних знань і вмінь

Перевірка творчого домашнього завдання

Два-три учні виступають із творами за темою «На прийомі у королеви Вікторії». Решту робіт наприкінці уроку потрібно зібрати для перевірки.

Історичний диктант

Методика проведення. Учні відповідають на запитання тільки «так» («+») або «ні» («–»). Після закінчення диктанту на дошці записати таблицю з правильними відповідями або надиктувати.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  1. США в першій половині ХІХ ст. Особливості соціально-економічного розвитку. (Розповідь учителя, робота зі схемою, робота в групах, робота з картою.)
  2. Доктрина Монро та її реалізація. (Розповідь учителя, повідомлення учня.)
  1. Громадянська війна 1861—1865 рр. «Реконструкція» Півдня. (Випереджальне завдання, розповідь учителя, мозковий штурм, завдання.)
  2. Утворення незалежних держав у Латинській Америці[1]. (Робота в групах.)

Проблемне запитання

Чи вплинула доктрина Монро на розвиток США?

  1. Узагальнення та систематизація знань

Робота з документом

Прочитайте уривок із документа та дайте відповіді на запитання.

Словникова робота

Дайте визначення понять «аболіціонізм» і «“реконструкція” Півдня».

Робота з візуальним джерелом

Розгляньте зображення фрески Е. Г. Лойце «На захід Курс Імперії Бере Свій Шлях» (1861 р.), яка розташована на західних сходах Капітолію США, та дайте відповіді на запитання.

  1. Підсумки уроку

Вибіркова перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

Основні висновки:

  • у першій половині ХІХ ст. Сполучені Штати Америки перетворюються на провідну державу світу, посідаючи друге місце (після Великої Британії) за рівнем економічного розвитку;
  • здійснення політики експансії, що ґрунтується на доктрині Монро, збільшила територію США, перетворила її на транс­континентальну державу від Атлантичного до Тихого океану;
  • Громадянська війна стала найкровопролитнішою війною США, але вона сприяла об’єднанню країни в єдину державу, спричинила скасування рабства і привела до перемоги капіталістичного шляху розвитку.

Робота над проблемним запитанням

Організувати роботу над проблемним запитанням. Узагальнюючи відповіді учнів, наголосити на збільшенні території США та посиленні впливу країни на інші держави, особливо Латинської Америки.

 

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 9 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.01.2018)
Переглядів: 816 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: