Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 7 клас

Урок № 23 Повторення та систематизація знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя»

Урок № 23

Повторення та систематизація знань за темами
«Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави
в добу Середньовіччя»

Мета: узагальнити уявлення учнів про характерні риси європейських парламентів, політики європейських та арабських монархів, європейського та арабського суспільства, відносин імператорів із папством, арабського та європейського світів; формувати їхні вміння порівнювати; висловлювати власну думку та поважати думку інших.

Обладнання: карта світу, Європи, контурні карти, роздавальний матеріал.

Тип уроку: повторення й систематизація знань, умінь і навичок.

Очікувані результати: учні навчаться: називати хронологічні межі та дати походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, утворення Данського, Шведського, Норвезького королівств, правління Капетингів у Франції, альбігойських війн, посилення королівської влади за Філіппа ІV Красивого, правління Плантагенетів в Англії, війни Червоної та Білої троянд, боротьби німецьких імператорів із папством, німецького «наступу на Схід», утворення Швейцарії, Великоморавської держави, Угорщини, дати скликання Генеральних штатів у Франції, початку, кінця та головних битв Столітньої війни, підписання Великої хартії вольностей, скликання англійського парламенту, утворення Священної Римської імперії; показувати на карті напрямки походів вікінгів, території Данського, Швецького, Норвезького королівств, основні події Столітньої війни, напрямок німецького «наступу на Схід», територію Швейцарії, Священної Римської імперії, країни басейну Середземномор’я; застосовувати й пояснювати на прикладах основні поняття та терміни; називати характерні риси європейських парламентів, політики європейських монархів, європейського суспільства, відносин імператорів із папством; описувати пам’ятки культури скандинавів, найвизначніші битви, засідання парламенту, подвиг Жанни д’Арк; порівнювати позиції Англії та Франції у Столітній війні, їхні армії, політику європейських держав, станові монархії європейських країн; висловлювати власне судження щодо характеру й значення Столітньої війни, значення походів вікінгів, виникнення парламентів, тенденції розвитку європейських держав.

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь

Перевірка творчого домашнього завдання

Троє учнів розповідають про наслідки вигнання маврів і євреїв з Іспанії:

  1. Економічні наслідки (перший учень).
  2. Політичні наслідки (другий учень).
  3. Культурні наслідки (третій учень).
  1. Повторення й систематизація знань

Проблемне питання

Чому в Середні віки весь час велася боротьба між світською та релігійною владою?

Робота з картками

Учні отримують картку із завданнями для самостійного виконання. (Кількість карток, які отримує учень, визначається вчителем.)

Картка № 1

Установіть відповідність між державами та їх столицями.

1 Франція

2 Англія

3 Кордовський халіфат

4 Папська область

А Рим

Б Авіньйон

В Кордова

Г Париж

Д Лондон

 

Відповідь: 1Г, 2Д, 3В, 4А.

Картка № 2

Установіть відповідність між державами та династіями.

1 Франція

2 Англія

3 Арабський халіфат

4 Німеччина

А Плантагенети

Б Омейяди

В Комніни

Г Штауфени

Д Капетинги

 

Відповідь: 1Д, 2А, 3Б, 4Г.

Картка № 3

Установіть відповідність між державами та історичними особами.

1 Франція

2 Англія

3 Арабський халіфат

4 Німеччина

А Лоренцо Медічі

Б Фрідріх І Барбаросса

В Річард Левове Серце

Г Гарун ар-Рашид

Д Жанна д’Арк

 

Відповідь: 1Д, 2В, 3Г, 4Б.

Картка № 4

Установіть відповідність між битвами та їх результатами.

1 1346 р., битва при Кресі

2 1477 р., битва при Нансі

3 1066 р., битва під Гастінгсом

4 1410 р., битва під Грюнвальдом

А Перемога норманів над англійцями

Б Перемога англійців над французами

В Об’єднане військо Польщі та Литви завдало поразки Тевтонському ордену

Г Перемога французів над бургундцями

Д Війська Ломбардської ліги розбили армію Фрідріха I

 

Відповідь: 1Б, 2Г, 3А, 4В.

Картка № 5

Установіть відповідність між назвами та визначеннями.

1 Бедуїни

2 Нормани

3 Тамплієри

4 Гібеліни

А Північні люди

Б Прихильники пап римських

В Послідовники релігійної реформи

Г Кочовики пустель

Д Ченці Ордену тамплієрів

 

Відповідь: 1Г, 2А, 3Д, 4Б.

Картка № 6

Установіть відповідність між представницькими органами влади та державами.

1 Парламент

2 Генеральні штати

3 Кортеси

4 Сеньйорія

А Флоренція

Б Англія

В Франція

Г Іспанія

Д Швейцарія

 

Відповідь: 1Б, 2В, 3Г, 4А.

Картка № 7

Установіть відповідність між роками та подіями.

1 630 р.

2 1302 р.

3 1381 р.

4 1492 р.

А Узяття Гранади, завершення Реконкісти

Б Прийняття ісламу арабськими племенами

В Плавання Лейва Еріксона до островів Північної Америки

Г Перші збори Генеральних штатів

Д Повстання під керівництвом Уота Тайлера

 

Відповідь: 1Б, 2Г, 3Д, 4А.

Картка № 8

Установіть відповідність між назвами подій та їх змістом.

1 Столітня війна

2 Війна Червоної та Білої троянд

3 Реконкіста

4 Жакерія

А Селянське повстання у Франції

Б Завоювання німецькими рицарями слов’янських земель

В Війна між Англією та Францією

Г Громадянська війна в Англії

Д Боротьба за звільнення Іспанії від маврів

 

Відповідь: 1В, 2Г, 3Д, 4А.

Картка № 9

Установіть відповідність між назвами та визначеннями.

1 «Чорна смерть»

2 «Книга страшного суду»

3 «Магна Харта»

4 «Льодове побоїще»

А Битва на Чудському озері

Б Чума

В Велика хартія вольностей

Г Книга перепису населення в Англії

Д Перенесення резиденції римських пап до міста Авіньйон

 

Відповідь: 1Б, 2Г, 3В, 4А.

  1. Підсумки уроку

Вибіркова перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.

Відповідь на проблемне питання

У Середні віки релігія та церква відігравали дуже важливу роль у суспільстві, і тому їх представники вважали своїм правом, даним від Бога, розв’язувати всі питання, у тому числі й щодо управління державами, що викликало спротив світської влади.

  1. Домашнє завдання

Підготуйтеся до узагальнення знань за темами «Візантія. Арабський світ» та «Європейські держави в добу Середньовіччя».

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 7 клас | Додав: uthitel (27.01.2018)
Переглядів: 550 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: