Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

Уроки № 19—20 Фінікія та Палестина в давнину

 

Фінікія та Палестина в давнину

Мета уроку: сформувати уявлення про найважливіші етапи історичного розвитку Фінікії та Ізраїльсько-Іудейського царства, схарактеризувати найважливіші досягнення фінікійців та жителів Стародавньої Палестини, розкрити значення поняття «колонія» та причини й напрямки фінікійської колонізації, викликати інтерес до Біблії як історичного джерела.

Обладнання: підручник, стінна карта, ілюстративний і роздавальний матеріал.

Основні терміни і поняття: Фінікія, Палестина, колонія, метрополія, колонізація, Біблія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Дати: ІХ—ІІІ ст. до н. е. — розквіт Фінікії; 1004 р. до н. е. — утворення Ізраїльсько-Іудейського царства; 964—928 рр. до н. е. — правління Соломона.

Персоналії: Давид, Соломон.

Очікувані результати: учні зможуть: називати хронологічні межі розквіту Ізраїльсько-Іудейського царства, правління Давида і Соломона; показувати на карті територію Передньої Азії, фінікійські міста-держави, кордони Ізраїльсько-Іудейського царства, напрямки фінікійської колонізації; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «колонія», «метрополія», «колонізація», «Біблія»; характеризувати діяльність Соломона; описувати спосіб життя населення різних цивілізацій Передньої Азії; наводити приклади впливу природно-географічних умов на зародження держави та цивілізації у Передній Азії.

I.    Організаційний момент

II.   Актуалізація опорних знань та вмінь

Розв’язування кросворда

Розв’яжіть кросворд, і у виділених клітинках прочитаєте ім’я царя Вавилона, який уславився своїми законами.

1.         Житло богів.

2.         Богиня краси, родючості та кохання у стародавніх шумерів.

3.         Основне заняття жителів Дворіччя.

4.         Одна зі стародавніх держав Дворіччя.

5.         Одне з міст-держав Дворіччя.

6.         Інша назва Дворіччя.

7.         Одна з річок Дворіччя.

8.         Вид письма на глиняних табличках.

9.         Пальма на території Дворіччя.

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним народом, який жив у Передній Азії в давнину. Цей народ греки назвали «фінікійцями». Його життя дуже відрізнялося від життя єгиптян або вавилонян, що було пов’язано з особливостями природи місця, яке вони населяли. Незвичним для єгиптян та вавилонян був також спосіб життя населення Стародавньої Палестини. Ці особливості також були пов’язані перш за все з природно-географічними умовами території, де виникло Ізраїльсько-Іудейське царство.

IV.  Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1.         Фінікія.

2.         Ізраїльсько-Іудейське царство.

3.         Біблія як історичне джерело.

V.   Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Робота в групах

Учитель об’єднує учнів у дві групи (перша — Фінікія, друга — Палестина) і пропонує кожній скласти розповідь про певну країну за планом.

1.         Географічне положення.

2.         Природні умови.

3.         Заняття населення.

4.         Досягнення й винаходи.

5.         Утворення держави та її правителі.

6.         Релігія та культура.

VI.  Підсумки уроку

Прийом «Уявний мікрофон»

Учні передають один одному уявний мікрофон і відповідають на запитання.

1.         Що нового ви дізналися на уроці?

2.         Що вас найбільше зацікавило?

3.         Що хотілося б вивчити детальніше?

VII.  Домашнє завдання

1.         Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2.         Поясніть зміст біблійних виразів:

1)         Вавилонське стовпотворіння;

2)         повернутися на землю обітовану;

3)         камінь спотикання;

4)         манна небесна;

5)         око за око, зуб за зуб;

6)         заборонений плід солодкий.

3.         Підготуйте повідомлення за темою «Легенда про Вавилонську вежу» (одному учневі).

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (17.11.2021)
Переглядів: 254 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: