Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

Урок № 57 Природні умови Італії та виникнення міста Рим Мета уроку: ознайомити учнів зі становленням Римської держави, особливостями суспільно-го та п

Урок № 57

Природні умови Італії та виникнення міста Рим

Мета уроку: ознайомити учнів зі становленням Римської держави, особливостями суспільного та політичного устрою; розкрити вплив географічного положення та природних умов на заняття римлян; систематизувати знання про виникнення держав у стародавньому світі; сприяти формуванню вмінь характеризувати географічне положення, аналізувати історичні джерела, порівнювати особливості суспільно-політичного устрою в Римі та Греції, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Обладнання: підручник, стінна карта, роздавальний матеріал, атлас, контурна карта.

Основні терміни і поняття: форум, патриції, плебеї, сенат, Веста, весталки, Марс, триби, курії, ліктор.

Тип уроку: комбінований.

Дати: 753 р. до н. е. — заснування міста Рим, кінець VII ст. до н. е. — поширення влади етруських правителів на Рим, 509 р. до н. е. — встановлення республіки.

Персоналії: Рем, Ромул, Тарквіній Гордий.

Очікувані результати: учні зможуть: називати хронологічні межі заснування міста Рим, Римської республіки; показувати на карті Апеннінський півострів та острови, що входять до складу Італії, місто Рим, територію проживання племен, що населяли Апеннінський півострів; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «патриції», «плебеї», «сенат» «форум», «Веста», «весталки», «Марс», «триби», «курії», «ліктор»; пояснювати особливості формування держави, політичного та суспільного устрою; характеризувати географічне положення Риму та пояснювати його вплив на господарську діяльність населення Риму; порівнювати формування держав у Римі та Греції.

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань та вмінь

Завдання

  1. Виберіть зайву назву в наведеному переліку.

Тарент, Куми, Сіракузи, Пантікапей.

  1. Доберіть асоціації до наведених слів.

Аристократична (республіка); Народні (збори); суспільний (устрій); Середземне (море); безправне (населення).

  1. Поясніть, чи було населення стародавніх держав рівноправним. Чому?
  2. Назвіть шляхи формування стародавніх держав.

III. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

План вивчення нового матеріалу

  1. Вплив природно-географічних умов на життя населення Апеннінського півострова.
  2. Виникнення міста Рим.
  3. Царська доба в історії Стародавнього Риму.
  4. Вплив природно-географічних умов на життя населення Апеннінського півострова

Запитання

  1. Які племена заселяли Рим?
  2. З якими племенами вони могли взаємодіяти?
  3. Виникнення міста Рим

Повідомлення учня

Учень виступає із повідомленням про заснування міста Рим.

Робота з термінами і поняттями

Веста — богиня вогню, домашнього вогнища.

Весталки — жриці богині Вести.

Марс — бог війни.

  1. Царська доба в історії Стародавнього Риму

Запитання

  1. Що таке республіка?
  2. Чи схожими були процеси формування держави в Італії та Греції?
  3. Яке правління було спочатку в Греції? У Римі? (Аристократичне правління)
  4. Як із часом змінилося правління в цих країнах? (Держави стали республіками)
  5. Які процеси відбувалися в Греції у період установлення республіки в Римі? (510 р. до н. е. — поглиблення демократії, реформи Клісфена)
  1. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Тестові завдання

  1. Установіть хронологічну послідовність подій.

А заснування міста Рим

Б царський період Риму

В період республіки в Римі

Г вплив етруських правителів на Рим

Відповідь: А Б Г В.

  1. Установіть відповідність між поняттями та визначеннями.

1 патриції

2 плебеї

3 ліктор

А охоронці царя

Б населення Карфагену

В римська знать

Г незнатне населення Риму

 

Відповідь: 1В 2Г 3А.

Завдання

Назвіть:

  1. чотири моря, що омивають Італію; (Адріатичне, Тірренське, Іонічне, Середземне)
  2. три острови, що входять до її складу; (Сицилія, Сардинія, Корсика)
  3. два класи, що складали римське суспільство; (патриції, плебеї)
  4. ім’я останнього римського царя. (Тарквіній Гордий)

Запитання

  1. Яке значення в розвитку Італії мають її географічне положення та клімат?
  2. Що спільного та відмінного було в правлінні Риму царського періоду та Греції у VIII—VII ст. до н. е.?
  3. Чому сенаторів називали «батьками»?
  4. Які причини зумовили встановлення республіки в Римі?
  1. Домашнє завдання
  1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
  2. На контурній карті позначте територію Італії та підпишіть її.

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 597 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: