Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма)

Урок № 3 Практичне заняття «Відлік часу в історії стародавнього світу»

Урок № 3

Практичне заняття «Відлік часу в історії стародавнього світу»

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про безперервність історичного часу і його членування на окремі періоди; ознайомити учнів з іншими системами літочислення та лічбою часу до Різдва Христового; сформувати вміння обчислювати часові відрізки з переходом через еру.

Обладнання: підручник, атлас, роздавальний матеріал.

Основні терміни і поняття: зворотний час в історії, лінія часу, наша ера.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Очікувані результати: учні зможуть: називати системи літочислення; здійснювати відлік років в історії; застосовувати та пояснювати на прикладах поняття «зворотний час в історії»; обчислювати часові відрізки з переходом через еру.

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація знань і вмінь учнів

Прийом «Евристична бесіда»

  1. Яка роль часу в історії?
  2. Чому важливо знати послідовність подій в історії?

III. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

Завдання

  1. Поміркуйте, чому історію називають «наукою про людей у просторі й часі».
  2. Поясніть, як заняття людей, їхні житла, одяг, харчування, традиції і звичаї пов’язані з тим, у якій місцевості, в якому просторі вони жили.
  3. Пригадайте, які одиниці вимірювання часу вам відомі.
  4. Розгляньте лінію часу і розкажіть, як рахують роки в межах століття і тисячоліття.

(Учні креслять на дошці лінію часу та разом з учителем указують на ній позначку «0» та 2014 р.)

  1. Позначте на лінії часу такі події:

1) 1792 р. до н. е. — початок правління Хаммурапі;

2) 3000 р. до н. е. — виникнення єдиної Єгипетської держави;

3) 753 р. до н. е. — легендарна дата заснування міста Рим;

4) 490 р. до н. е. — Марафонська битва в Греції;

5) 476 р. н. е. — падіння Західної Римської імперії;

6) 988 р. н. е. — хрещення Русі;

7) 1648 р. н. е. — початок Національно-визвольної війни;

8) 1941 р. н. е. — початок Великої Вітчизняної війни;

9) 1991 р. н. е. — проголошення незалежності України.

  1. Учитель пояснює співвідношення років зі століттям та тисячоліттям (див. табл.) на перших трьох прикладах. Далі вчитель називає дати, а учні — відповідне століття та тисячоліття.

Співвідношення років зі століттям та тисячоліттям

Роки

Століття

Тисячоліття

2100—2001 рр. до н. е.

ХХІ ст. до н. е.

ІІІ тис. до н. е.

2000—1901 рр. до н. е.

ХХ ст. до н. е.

ІІ тис. до н. е.

1900—1801 рр. до н. е.

ХІХ ст. до н. е.

ІІ тис. до н. е.

1100—1001 рр. до н. е.

ХІ ст. до н. е.

ІІ тис. до н. е.

1000—901 рр. до н. е.

Х ст. до н. е.

І тис. до н. е.

900—801 рр. до н. е.

ІХ ст. до н. е.

І тис. до н. е.

700—601 рр. до н. е.

VII ст. до н. е.

І тис. до н. е.

600—501 рр. до н. е.

VI ст. до н. е.

І тис. до н. е.

200—101 рр. до н. е.

ІІ ст. до н. е.

І тис. до н. е.

100—1 рр. до н. е.

І ст. до н. е.

І тис. до н. е.

 

  1. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

Робота в групах

Учитель об’єднує учнів у три групи (за кількістю рядів парт у класі) і роздає кожній картку із задачами, які вони мають розв’язати.

Картка для першої групи

  1. У 410 р. готи розгромили Рим. Скільки років тому відбулася ця подія?
  2. Падіння Ассирії відбулося у 612 р. до н. е. У 539 р. до н. е. під ударами персів загинув Вавилон. Яка подія була раніше? У яких роках цим подіям виповнилося 2000 років?

Картка для другої групи

  1. У 395 р. Римська імперія була поділена на Східну і Західну. Скільки років тому відбулася ця подія?
  2. У 221 р. до н. е. правитель царства Цінь переміг супротивників і об’єднав увесь Китай під своєю владою. У якому році цій події виповниться 2500 років?

Картка для третьої групи

  1. У 453 р. загинув король гунів Аттіла. Скільки років тому відбулася ця подія?
  2. У 334 р. до н. е. Александр Македонський розпочав свій похід проти Дарія ІІІ. У якому році цій події виповниться 2500 років?
  1. Домашнє завдання
  1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
  2. Складіть хронологічну задачу.

 

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (19.01.2018)
Переглядів: 1029 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: