Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 6 клас (нова програма) |
Урок № 36 Практичне заняття «Давньогрецька міфологія, релігія і наука як спосіб світосприйняття людей. Античні Олімпійські ігри» Мета уроку: з’ясувати особливості проведення Олімпійських ігор у Стародавній Греції, сформувати уявлення про давньогрецьку міфологію, порівнювати її з міфологією інших народів; розвивати вміння аналізувати історичний матеріал, описувати діяльність міфічних героїв, пояснювати судження давньогрецьких філософів та формувати судження про цінності стародавніх греків; вдосконалювати навички роботи з підручником та історичними текстами, вміти виділяти головне; виховувати інтерес до історії та загальнолюдських цінностей; сприяти розвитку навичок роботи в групі. Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, ілюстрації. Основні терміни і поняття: філософія, міфологія, Олімпійські ігри. Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок. Очікувані результати: учні зможуть: застосовувати та пояснювати на прикладах поняття «філософія»; описувати подвиги грецьких міфічних героїв; характеризувати міфологію Стародавньої Греції та порівнювати її з міфологією інших народів; розповідати про розвиток науки та досягнення грецьких діячів культури; знати родинні зв’язки між грецькими богами; пояснювати особливості проведення Олімпійських ігор у Стародавній Греції; розуміти зміст філософських суджень давньогрецьких філософів; розповідати про цінності стародавніх греків; оцінювати внесок античної грецької цивілізації в історію людства та України.
II. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності Вступне cлово вчителя Уявіть, що ви подорожуєте в часі й вам випала нагода відвідати давньогрецьку бібліотеку, яка була спалена під час завоювання іншими народами. У вас з’явилась унікальна можливість попрацювати в цій бібліотеці та проаналізувати міфологію, наукові досягнення греків. Про це ви можете розказати сучасникам, підготувавши виступ. (Учитель об’єднує учнів у групи й оголошує тему та очікувані результати уроку.) III. Актуалізація опорних знань і вмінь Прийом «Так або ні?»
План вивчення нового матеріалу
1) Родовід стародавніх греків. 2) Світ стародавніх богів.
1) Філософські погляди. 2) Розвиток науки.
1) Родовід стародавніх греків Робота з підручником Використовуючи матеріал підручника, групи складають схему родоводу грецьких богів. Зразок схеми 2) Світ стародавніх богів Робота з таблицею Учасники групи розподіляють між собою імена богів і, використовуючи матеріал підручника, заповнюють таблицю. Після завершення роботи представники груп коротко розповідають про відповідних богів, користуючись матеріалом заповнених таблиць. Учитель під час виступів учнів демонструє зображення богів. Запитання і завдання
б) Чи були міфи частиною життя греків? Чому? в) Чи є однакові божества у різних народів? Чому? Чи є особливі божества у народів світу? Чим це обумовлено?
Повідомлення учнів Учні виступають із повідомленнями про давньогрецьких міфічних героїв. Запитання 1) Якими були грецькі герої? Які риси характеризують їх як героїв? 2) Що намагалися відобразити у своїх міфах греки? 3) Що спільного мали давньогрецькі міфи з міфами інших народів світу?
1) Філософські погляди Слово вчителя Філософія — це наука про мудрість. Здавна людина замислювалася над тим, звідки виник світ і що це таке; намагалася пояснити явища природи, правила поведінки між людьми. Відповіді на ці питання намагалися знайти давньогрецькі філософи. Робота з підручником Використовуючи матеріал підручника, учні виписують у зошити філософські висловлювання та усно пояснюють їхній зміст. Запитання
Варіант 1 Робота з історичним документом Учитель зачитує учням «Притчу про три сита» і пропонує відповісти на запитання. Притча про три сита Один чоловік запитав у Сократа: — Знаєш, що мені сказав про тебе твій друг? — Зачекай, — зупинив його Сократ. — Просій спочатку те, що збираєшся сказати, через три сита. — Які три сита? — Перш ніж що-небудь говорити, потрібно це тричі просіяти. Спочатку через сито правди. Ти впевнений, що це правда? — Ні, я просто чув це. — Отже, ти не впевнений, що це правда. Тоді просій через друге сито — сито доброти. Ти хочеш сказати про мого друга щось хороше? — Ні, навпаки. — Виявляється, — продовжував Сократ, — ти збираєшся сказати про нього щось погане, але навіть не впевнений у тому, що це правда. Спробуємо третє сито — сито користі. Чи так уже необхідно мені почути те, що ти хочеш розповісти? — Ні, в цьому немає необхідності. — Отже, — підсумував Сократ, — у тому, що ти хочеш сказати, немає ні правди, ні доброти, ні користі. Навіщо тоді говорити? Запитання
б) Яка користь від трьох сит для людини, а яка — для суспільства? в) У яких випадках зникає необхідність щось говорити? Варіант 2 Робота з підручником Учитель пропонує учням опрацювати матеріал підручника (автори О. Пометун, В. Мороз, Ю. Малієнко) про ідеальний тип держави за Платоном та відповісти на запитання.
2) Розвиток науки Робота з підручником Використовуючи матеріал підручника про розвиток науки, учні заповнюють таблицю.
Робота з підручником Використовуючи відповідний матеріал підручника, шестикласники визначають основні характеристики Олімпійських ігор та подають їх у вигляді схеми. Після завершення роботи учні розповідають про Олімпійські ігри, користуючись створеною схемою. Зразок схеми
Запитання 1) Що з елементів Олімпійських ігор дійшло до нашого часу? 2) Що нового з’явилося в цих змаганнях сьогодні порівняно з часом проведення перших Олімпійських ігор? V. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу Завдання
Зразок схеми
Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
| |
Переглядів: 1281 | Коментарі: 5 | |
Всього коментарів: 0 | |