Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 8 клас (нова програма)

Урок № 48 Розділові знаки при вставних словах, словосполученнях і реченнях

Урок № 48

Розділові знаки при вставних словах, словосполученнях і реченнях

Мета: поглибити й систематизувати знання учнів про вставні слова (словосполучення й речення), вдосконалювати навички правильно інтонувати речення зі вставними конструкціями та ставити розділові знаки при них, знаходити й виправляти помилки на вивчені правила; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, спостережливість

Очікувані результати: учні знаходять вставні слова (словосполучення й речення); правильно ставлять розділові знаки при них; виявляють і виправляють помилки на вивчені правила; правильно інтонують речення зі вставними конструкціями.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: комбінований.

  • I. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Бесіда.

— Чим характеризуються ускладнені прості речення?

— Що ми називаємо вставними словами (словосполученнями й реченнями)?

— На які групи за значенням поділяються вставні слова (словосполучення й речення)?

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Перевірка письмового завдання.
  3. Перевірка індивідуального завдання.
  4. Робота біля дошки й у зошитах.

Запишіть речення. Поясніть розділові знаки в реченнях зі вставними словами (словосполученнями й реченнями).

Мері, безперечно, догадувалася, чого я червонію при ній, замовкаю, стою, як поплутаний. Це її цікавило і, певно, в якійсь мірі тішило дівоче самолюбство. (Б. Антоненко-Давидович) В цьому, напевно, правда пташина. (Л. Костенко) Ця картина, на мою думку, найкраща. (О. Гончар) Електричну лампочку винайшов (весь світ про це знає) російський учений О. М. Ладигін. (Із журналу) На голубім небі — небо буває навесні цілком інше, як в інших порах року,— блищали зорі. (М. Петрушевич)

  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Проблемні завдання й питання.

Порівняйте пари речень.

Діти, нагадую ще раз, що завтра ми їдемо на екскурсію.— До односкладних речень належать: означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові, безособові, а також, нагадую ще раз, називні.

Треба сказати брату про побачення.— Микола, треба сказати, був сьогодні дуже уважним.

— Чому в першому випадку «нагадую ще раз» та «треба сказати» є членами речення, а в другому — ні?

— Від чого це залежить?

— Які правила слід застосувати при постановці розділових знаків?

— Які значення можуть виражати вставні речення?

  • ІIІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Пояснювальний диктант.
  2. Самостійна робота.
  3. Робота з підручником.
  4. Опрацювання теоретичного матеріалу
  5. Виконання вправ і завдань
  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого
  1. Творче завдання.

Використовуючи подані вставні слова, складіть і розіграйте діалоги, що можливі між двома однокласниками, які відвідали виставку «Поети й письменники рідного краю».

Бач, бувало, видно, відома річ, головним чином, мовляв, між іншим, нарешті.

  1. Проблемно-пошукове завдання.

Випишіть зі шкільних підручників речення зі вставними конструкціями (словами, словосполученнями, реченнями). Поясніть уживання розділових знаків.

  1. Робота з текстом.
  2. Творче реконструювання.

Перебудуйте кожну пару речень так, щоб одне з них стало вставним. Поясніть розділові знаки.

Білясте море потягається в сонній млості й ніжно викидає перші хвилі на берег. Воно наче вкрите на ніч рядном.

Чи не краще б залишити тут Остапа та самій метнутись пошукати виходу. Вона йому однаково нічим не годна допомогти.

Літак білим птахом пронісся над нами. Він несподівано виринув із хмар.

Катер стрілою мчав по Дніпру. Аж вітер свистів у вухах.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Опрацювати теоретичний матеріал
  3. Виконати вправи
  4. Індивідуальне завдання.

Скласти розповідь «Мій вихідний день», використовуючи вставні конструкції.

  • VI. Підсумки уроку

Гра «Хто більше?».

Запишіть якомога більше вставних слів (словосполучень), різних за значенням.

Категорія: Конспекти уроків із української мови 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.02.2018)
Переглядів: 1118 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: