Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 8 клас (нова програма) |
Урок № 47 Розвиток зв’язного мовлення. Створення діалогів відповідно до ситуації спілкування Мета: узагальнити знання учнів про діалог як один із видів мовленнєвої діяльності; навчити складати й вести діалоги відповідно до ситуації спілкування, самостійно визначеної теми; розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне мислення, уяву Очікувані результати: учні вміють складати й вести діалоги відповідно до ситуації спілкування, самостійно визначеної теми; обирають тему, висловлюючи особисту позицію щодо її обговорення, добираючи цікаві, переконливі аргументи на захист своєї позиції; додають окремі репліки діалогу відповідно до зміненої ситуації спілкування. Обладнання: дидактичний матеріал, схема-конспект «Діалогічне мовлення» Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.
— Що таке монолог, діалог, полілог? — Чим відрізняється діалогічне мовлення від монологічного? — Які ще види мовленнєвої діяльності ви знаєте? У чому полягають їх особливості?
— Зіставте діалогічну та монологічну форми викладу. Що в них є спільним, а що відмінним? Визначте, який вид мовлення більш емоційний, експресивно забарвлений.
Опрацюйте опорну схему-конспект «Діалогічне мовлення» та розкажіть однокласникам основні відомості про діалогічне мовлення. Порівняйте особливості діалогічного мовлення з іншими видами мовленнєвої діяльності (читання мовчки, аудіювання, монологічне мовлення). Яку стилістичну роль виконує в мовленні діалог?
Діалогічне мовлення являє собою ланцюг реплік, які породжуються в процесі спілкування двох або кількох осіб, тому в діалогічному мовленні найбільш яскраво виявляється функція мовлення як засобу спілкування. Діалогічному мовленню властива граматична неповнота речень, використання неускладнених синтаксичних одиниць, еліптичних речень, пропущені компоненти яких допомагає відновити ситуація. Складниками усного діалогічного мовлення є міміка й жести, йому притаманне розмаїття інтонаційних відтінків. Для діалогів характерне прагнення до стиснення (конденсації) вислову.
Складіть діалог за однією з поданих ситуацій.
— Яку функцію виконує діалог у художньому творі (поетичному, прозовому, драматичному)?
Скласти та записати діалог на самостійно обрану тему.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Для мене на уроці найцікавішим (найскладнішим) було… | |
Переглядів: 470 | |
Всього коментарів: 0 | |