Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 8 клас (нова програма) |
Урок № 43 Контрольна робота № 4. «Речення з однорідними членами». Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань та умінь; перевірити орфографічну та пунктуаційну грамотність; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати мовний матеріал Очікувані результати: учні знаходять речення з однорідними членами, узагальнювальними словами, різними рядами однорідних членів в одному реченні; правильно ставлять розділові знаки при них; виявляють і виправляють помилки на вивчені правила; правильно інтонують речення з однорідними членами; конструюють речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку. Обладнання: текст диктанту, тестові завдання у двох варіантах Тип уроку: контроль і корекція знань.
Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи. (Ознайомлення восьмикласників із критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне виконання завдань № 1–6 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 7–8 (на встановлення відповідності) — по 1,5 бала; за виконання завдання № 9 (відкритої форми) максимальна оцінка — 3 бали.)
(Школярі під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на вивчені пунктограми, визначають слова, значення яких не зрозуміли в процесі сприймання.) СВЯТЕ СЛОВО Сьогодні мати почала діставати з комори, зі скрині, з сипанки, з-під сволока і навіть із-за божниці свої вузлики. У них лежало все те, що далі зійде, зацвіте, закрасується й перев’ється по всьому городі: огірки, квасоля біла, ряба й фіалкова, безлуский горох, турецький біб, чорне просо на розвод, кукурудза жовта й червона, капуста, буряки, мак, морква, петрушка, цибуля, часник, соняшник, кручені паничі, чорнобривці, гвоздика і ще всяка всячина. В її устах і душі насіння було святим словом. І хоч не раз вона нарікала на свою мужицьку долю з її вічними супутниками: нестатками й злиднями,— проте нічого так не любила, як землю. Мати вірила, що земля усе знає, що вона може гніватись і бути доброю. На самоті вона тихенько розмовляла із землею, довіряючи свої радощі, болі й просячи, щоб вона родила на долю всякого: і роботящого, і ледачого.
Варіант I
А За городом срібною гладінню розлився ставок, за ставком верби до води похилилися, за вербами на пагорбі хати біліють. (І. Нечуй-Левицький) Б Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей. (О. Копиленко) В Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами. (В. Собко) Г Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском. (І. Нечуй-Левицький)
А Радіють молодій обнові берези, клени, явори. (Л. Дмитерко) Б Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину. (М. Стельмах) В Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною. (В. Сухомлинський) Г Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав. (Т. Шевченко)
А В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто. (О. Гончар) Б В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти. (Ю. Збанацький) В Від Батьківщини — і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня… (М. Сингаївський) Г Молода сила тремтить і пориває з кожної жилки стебла. (О. Гончар).
А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок. (Леся Українка) Б З берега на берег можна добутися баржами або човнами. (О. Гончар) В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає. (Л. Дмитерко) Г Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів. (Л. Дмитерко)
А На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя. (В. Собко) Б Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні. (Ю. Мушкетик) В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна. (П. Воронько) Г Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце. (М. Коцюбинський)
А Мене весь час то палило, то морозило. (Ю. Збанацький) Б Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині. (А. Малишко) В Любить він такі ночі безвечірні, цю тишу, і якусь таємничість, гармонію у всій природі. (Г. Тютюнник) Г Над травою височіли безладно розкидані черешні, яблуні, груші. (М. Стельмах)
(Після того як зібрано зошити, учитель відповідає на запитання учнів.) | |
Переглядів: 2181 | |
Всього коментарів: 0 | |