Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 8 клас (нова програма)

Урок № 43 Контрольна робота № 4. «Речення з однорідними членами». Диктант або тестування

Урок № 43

Контрольна робота № 4. «Речення з однорідними членами».
Диктант або тестування

Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань та умінь; перевірити орфографічну та пунктуаційну грамотність; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати мовний матеріал

Очікувані результати: учні знаходять речення з однорідними членами, узагальнювальними словами, різними рядами однорідних членів в одному реченні; правильно ставлять розділові знаки при них; виявляють і виправляють помилки на вивчені правила; правильно інтонують речення з однорідними членами; конструюють речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку.

Обладнання: текст диктанту, тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

(Ознайомлення восьмикласників із критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне виконання завдань № 1–6 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 7–8 (на встановлення відповідності) — по 1,5 бала; за виконання завдання № 9 (відкритої форми) максимальна оцінка — 3 бали.)

  • II. Основний зміст роботи
  1. Написання учнями контрольного диктанту.
  2. Перше читання тексту контрольного диктанту вчителем.

(Школярі під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на вивчені пунктограми, визначають слова, значення яких не зрозуміли в процесі сприймання.)

СВЯТЕ СЛОВО

Сьогодні мати почала діставати з комори, зі скрині, з сипанки, з-під сволока і навіть із-за божниці свої вузлики. У них лежало все те, що далі зійде, зацвіте, закрасується й перев’ється по всьому городі: огірки, квасоля біла, ряба й фіалкова, безлуский горох, турецький біб, чорне просо на розвод, кукурудза жовта й червона, капуста, буряки, мак, морква, пет­рушка, цибуля, часник, соняшник, кручені паничі, чорнобривці, гвоздика і ще всяка всячина.

В її устах і душі насіння було святим словом. І хоч не раз вона нарікала на свою му­жицьку долю з її вічними супутниками: нестатками й злиднями,— проте нічого так не любила, як землю. Мати вірила, що земля усе знає, що вона може гніватись і бути доброю. На самоті вона тихенько розмовляла із землею, довіряючи свої радощі, болі й просячи, щоб вона родила на долю всякого: і роботящого, і ледачого.

  1. сл.) (За М. Стельмахом)
  2. Повторне читання тексту вчителем окремими частинами й написання його учнями.
  3. Заключне читання тексту вчителем, самоперевірка учнями написаного.
  4. Виконання учнями тестових завдань.

Варіант I

  1. Укажіть речення з однорідними членами.

А За городом срібною гладінню розлився ставок, за ставком верби до води похилилися, за вербами на пагорбі хати біліють. (І. Нечуй-Левицький)

Б Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей. (О. Копиленко)

В Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами. (В. Собко)

Г Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском. (І. Нечуй-Левицький)

  1. Укажіть речення, де зв’язок між однорідними членами речення здійснюється за допомогою сполучників та інтонації переліку.

А Радіють молодій обнові берези, клени, явори. (Л. Дмитерко)

Б Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину. (М. Стельмах)

В Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною. (В. Сухомлинський)

Г Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав. (Т. Шевченко)

  1. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними.

А В хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто. (О. Гончар)

Б В глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти. (Ю. Збанацький)

В Від Батьківщини — і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня… (М. Сингаївський)

Г Молода сила тремтить і пориває з кожної жилки стебла. (О. Гончар).

  1. Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.

А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок. (Леся Українка)

Б З берега на берег можна добутися баржами або човнами. (О. Гончар)

В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає. (Л. Дмитерко)

Г Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів. (Л. Дмитерко)

  1. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (окремі розділові знаки пропущено).

А На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя. (В. Собко)

Б Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні. (Ю. Мушкетик)

В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна. (П. Воронько)

Г Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце. (М. Коцюбинський)

  1. Укажіть речення, що відповідає схемі.

А Мене весь час то палило, то морозило. (Ю. Збанацький)

Б Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині. (А. Малишко)

В Любить він такі ночі безвечірні, цю тишу, і якусь таємничість, гармонію у всій природі. (Г. Тютюнник)

Г Над травою височіли безладно розкидані черешні, яблуні, груші. (М. Стельмах)

  1. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами й розділовим знаком, пропущеним у ньому (окремі розділові знаки пропущено).
  • III. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Опрацювати теоретичний матеріал
  3. Виконати вправи
  4. Індивідуальне завдання
  • IV. Підсумки уроку

(Після того як зібрано зошити, учитель відповідає на запитання учнів.)

Категорія: Конспекти уроків із української мови 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.02.2018)
Переглядів: 2181 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: