Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма)

Урок № 1 Мова — скарбниця духовності народу
 
Урок № 1 Мова — скарбниця духовності народу
Мета:пояснити учням роль і значення національної мови у
формуванні духовності народу; сформувати вміння аналізувати висловлювання; сприяти осмисленню ролі мови як найважливішого,
найбагатшого й найміцнішого зв’язку поколінь
Очікувані результати:учні знають, яку роль відіграє мова в збере
женні духовних надбань народу; умі­ють аргументовано довести своє твердження з теми уроку.
Обладнання:підручник, дидактичний матеріал
Тип уроку:вивчення нового матеріалу.
 
І.Актуалізація опорних знань учнів
Робота з текстом.
Прослухайте уривок із вірша. Виконайте завдання і дайте відповідь на запитання.
...Перейшов усі світи я —
Є прекрасних мов багато,
Але першою, як Мати,
Серед мов одна лиш ти є.
Ти велична і проста.
Ти стара і вічно нова.
Ти могутня, рідна мово!
Мова — пісня колискова.
Мова — матері уста.
(І. Багряний)
Визначте ключові слова уривка     поезії
ІванаБагряного.
Що ви знаєте про розвиток української мови?
 
ІІ.Мотивація навчальної діяльності школярів.
Оголошення теми й мети уроку
Проблемні питання.
Чому мову вважають найціннішим скарбом народу?
Як ви розумієте висловлювання «Українська мова — національна мова українського народу»?
Що значить рідна мова для кожної людини, що вона дає кожному з нас?
ІІІ.Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1.Слово вчителя.
План пояснення нового матеріалу
1)Мова — душа народу.
2)Т. Г. Шевченко про мову.
2.Робота з підручником.
1)Опрацювання теоретичного матеріалу
2)Виконання вправ і завдань
3.Творче спостереження з елементами аналізу.
4.Пояснювальний диктант.
Запишіть речення. Поясніть лексичне значення слова скарб
Складіть із ним речення.
Мова — основа культури нації, найбільший скарб, і відбирати її
в людини чи народу — значить відбирати все минуле й сучасне,
позбавляти людину й народ найприроднішого в їх творчому існуванні.
5.Робота з текстом.
6.Творче завдання.
Доп овніть висловлювання.
Із чим порівнює поет мову?
До чого він закликає вас?
Мову чудову, глибинне і пружне слово, немов гостру зброю, дав
нам народ. Дав цю мову і наказав пильно, свято оберігати її чи-
стоту, збагачувати і відшліфовувати до блиску, до гостроти ра-
зючої. (П. Тичина)
ІV.Закріплення знань, умінь і навичок
1.Проблемне завдання.
Допишіть прислів’я.
Слово не стріла, а до ... Не давши слова кріпись, а давши ... Люд-
ське слово гостріше від ... Вітер гори руйнує, слово ... Кулею по-
цілиш в одного, у двох, а влучним словом — ... Тоді слова срібло,
коли справи — ... (
Нар. творч.)
Довідка:стріли, у тисячу, золото, серця лине, держись, народи підіймає.
2.Гра «Хто більше?».
Клас об’єднується у дві команди. Учні протягом трьох хвилин за-
писують прислів’я й приказки про мову. Виграє та команда, яка
запише найбільше.
3.Робота з текстом.
4.Самостійна робота.
„
V.Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1.
Завдання для всього класу.
1)Опрацювати теоретичний матеріал
2)Виконати вправи
2.Індивідуальне завдання.
Виписати 5–7 висловів митців про мову.
„
VI.
Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю».
(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)
Яку користь мав для вас урок?
Чому рідна мова найкраща, наймиліша й найближча?
Категорія: Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (20.01.2018)
Переглядів: 831 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: