Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 7 клас (нова програма) |
Урок № 1 Мова — скарбниця духовності народу
Урок № 1 Мова — скарбниця духовності народу
Мета:пояснити учням роль і значення національної мови у
формуванні духовності народу; сформувати вміння аналізувати висловлювання; сприяти осмисленню ролі мови як найважливішого,
найбагатшого й найміцнішого зв’язку поколінь
Очікувані результати:учні знають, яку роль відіграє мова в збере
женні духовних надбань народу; уміють аргументовано довести своє твердження з теми уроку.
Обладнання:підручник, дидактичний матеріал
Тип уроку:вивчення нового матеріалу.
І.Актуалізація опорних знань учнів
Робота з текстом.
Прослухайте уривок із вірша. Виконайте завдання і дайте відповідь на запитання.
...Перейшов усі світи я —
Є прекрасних мов багато,
Але першою, як Мати,
Серед мов одна лиш ти є.
Ти велична і проста.
Ти стара і вічно нова.
Ти могутня, рідна мово!
Мова — пісня колискова.
Мова — матері уста.
(І. Багряний)
—Визначте ключові слова уривка поезії
ІванаБагряного.
—Що ви знаєте про розвиток української мови?
ІІ.Мотивація навчальної діяльності школярів.
Оголошення теми й мети уроку
Проблемні питання.
—Чому мову вважають найціннішим скарбом народу?
—Як ви розумієте висловлювання «Українська мова — національна мова українського народу»?
—Що значить рідна мова для кожної людини, що вона дає кожному з нас?
ІІІ.Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1.Слово вчителя.
План пояснення нового матеріалу
1)Мова — душа народу.
2)Т. Г. Шевченко про мову.
2.Робота з підручником.
1)Опрацювання теоретичного матеріалу
2)Виконання вправ і завдань
3.Творче спостереження з елементами аналізу.
4.Пояснювальний диктант.
Запишіть речення. Поясніть лексичне значення слова скарб
Складіть із ним речення.
Мова — основа культури нації, найбільший скарб, і відбирати її
в людини чи народу — значить відбирати все минуле й сучасне,
позбавляти людину й народ найприроднішого в їх творчому існуванні.
5.Робота з текстом.
6.Творче завдання.
Доп овніть висловлювання.
Із чим порівнює поет мову?
До чого він закликає вас?
Мову чудову, глибинне і пружне слово, немов гостру зброю, дав
нам народ. Дав цю мову і наказав пильно, свято оберігати її чи-
стоту, збагачувати і відшліфовувати до блиску, до гостроти ра-
зючої. (П. Тичина)
ІV.Закріплення знань, умінь і навичок
1.Проблемне завдання.
Допишіть прислів’я.
Слово не стріла, а до ... Не давши слова кріпись, а давши ... Люд-
ське слово гостріше від ... Вітер гори руйнує, слово ... Кулею по-
цілиш в одного, у двох, а влучним словом — ... Тоді слова срібло,
коли справи — ... (
Нар. творч.)
Довідка:стріли, у тисячу, золото, серця лине, держись, народи підіймає.
2.Гра «Хто більше?».
Клас об’єднується у дві команди. Учні протягом трьох хвилин за-
писують прислів’я й приказки про мову. Виграє та команда, яка
запише найбільше.
3.Робота з текстом.
4.Самостійна робота.
V.Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
1.
Завдання для всього класу.
1)Опрацювати теоретичний матеріал
2)Виконати вправи
2.Індивідуальне завдання.
Виписати 5–7 висловів митців про мову.
VI.
Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю».
(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)
—
Яку користь мав для вас урок?
—
Чому рідна мова найкраща, наймиліша й найближча?
| |
Переглядів: 831 | |
Всього коментарів: 0 | |