Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Уроки № 65–66 Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків

Уроки № 65–66

Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків

Мета: закріпити знання учнів про основні норми літературної вимови на практиці; ознайомити з явищем уподібнення приголосних звуків; виробляти вміння перевіряти правильність написання слів із приголосними, що уподібнюються; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу учнів

Очікувані результати: учні розпізнають у словах і словосполученнях явище уподібнення; вимовляють приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм; правильно пишуть й обґрунтовують написання слів із вивченими орфограмами.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроків: комбіновані.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Бесіда.

— Як вимовляються голосні звуки в наголошених складах?

— Наведіть приклади вимови голосних у ненаголошених складах.

— Статті якого словника вміщують звуковий запис слів?

  1. Завдання учням.

Чітко, дотримуючись норм української орфоепії, прочитайте подані крилаті вислови.

Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека) В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім — Батьківщина. (Л. Костенко) Лише природа робить велике даром. (О. Герцен)

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроків

Спостереження над мовним матеріалом.

Прочитайте крилаті вислови, зверніть увагу на те, як пишуться й вимовляються виділені слова. Чому, на вашу думку, вимова цих слів відрізняється від написання? Перевірте вимову за орфоепічним словником. Як можна назвати це мовне явище?

Пісня — це коли душа сповідається. (Г. Тютюнник) Дивуєшся дорогоцінності мови нашої: в ній що не звук, то подарунок, все крупно, зернисто, як самі перла. (М. Гоголь) Людина виховується для свободи. (Гегель) Історія проситься в сни нащадків. (Л. Костенко)

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

  1. Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі.
  2. Уподібнення приголосних звуків. Асиміляція.
  3. Способи перевірки сумнівних приголосних.
  4. Звукопис слів.
  5. Робота з підручником.
  6. Опрацювання теоретичного матеріалу
  7. Виконання вправ і завдань
  8. Самостійна робота.
  9. Колективна робота.

Прочитайте, чітко вимовляючи виділені слова. Назвіть слова з уподібненням приголосних.

Легко нам працюється, так, немов танцюється. (В. Бичко) Праця — не ганьба, хоч і молотьба. (Нар. творч.) Не рубай берізки — в неї бризнуть слізки. (В. Бичко) Гримить експрес на перегоні, мигтять пунктирами вагони. (П. Перебийніс) У книжці кохайся — розуму набирайся. (Нар. творч.) Хто трудиться, той менше журиться. (Нар. творч.) Своя земля й під нігтями славна, аби гарно родила. (Нар. творч.)

  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Навчальний переклад.

Перекладіть словосполучення з російської мови українською.

Просьба товарища. Пробираться по тропинке. Жидкий кисель. Когти хищника. Уход за ногтями. Лёгкое упражнение. На мягкой подушке. По дорожке домой. Рассказать подружке.

  1. Робота біля дошки й у зошитах.

Виконайте звукопис поданих слів.

Сорочці, бджілочці, ложці, чашці, мережці, сміється, повернешся.

  1. Самостійна робота.
  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  • VI. Підсумок уроків
  1. Самостійна робота.

Запишіть речення, вставляючи пропущені букви. Поясніть написання слів.

Спалахнули зорі, запахло во..кістю. (М. Хвильовий) Досталося ж і Катерині Лук’янівні за ту моло..ьбу… (За Т. Шевченком) Зустріли ми їх на во..залі і одразу зіштовхнулись з зацікавленими оченятами. (Із газети) «Та соловей — все ж таки найкраще»,— було написано в кни..ці. (Г. Х. Андерсен)

  1. Заключна бесіда.

— Назвіть приголосні звуки, які утворюють пари. У чому відмінність між приголосними в цих парах?

— Чи оглушуються в середині та в кінці слова дзвінкі приголосні в українській мові? Який звук становить виняток?

— Назвіть вивчену на уроці орфограму. Наведіть приклади слів із цією орфограмою.

Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 380 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: