Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) |
Уроки № 65–66 Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків Мета: закріпити знання учнів про основні норми літературної вимови на практиці; ознайомити з явищем уподібнення приголосних звуків; виробляти вміння перевіряти правильність написання слів із приголосними, що уподібнюються; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення, сприяти збагаченню словникового запасу учнів Очікувані результати: учні розпізнають у словах і словосполученнях явище уподібнення; вимовляють приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм; правильно пишуть й обґрунтовують написання слів із вивченими орфограмами. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал Тип уроків: комбіновані.
— Як вимовляються голосні звуки в наголошених складах? — Наведіть приклади вимови голосних у ненаголошених складах. — Статті якого словника вміщують звуковий запис слів?
Чітко, дотримуючись норм української орфоепії, прочитайте подані крилаті вислови. Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека) В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім — Батьківщина. (Л. Костенко) Лише природа робить велике даром. (О. Герцен)
Спостереження над мовним матеріалом. Прочитайте крилаті вислови, зверніть увагу на те, як пишуться й вимовляються виділені слова. Чому, на вашу думку, вимова цих слів відрізняється від написання? Перевірте вимову за орфоепічним словником. Як можна назвати це мовне явище? Пісня — це коли душа сповідається. (Г. Тютюнник) Дивуєшся дорогоцінності мови нашої: в ній що не звук, то подарунок, все крупно, зернисто, як самі перла. (М. Гоголь) Людина виховується для свободи. (Гегель) Історія проситься в сни нащадків. (Л. Костенко)
План пояснення нового матеріалу
Прочитайте, чітко вимовляючи виділені слова. Назвіть слова з уподібненням приголосних. Легко нам працюється, так, немов танцюється. (В. Бичко) Праця — не ганьба, хоч і молотьба. (Нар. творч.) Не рубай берізки — в неї бризнуть слізки. (В. Бичко) Гримить експрес на перегоні, мигтять пунктирами вагони. (П. Перебийніс) У книжці кохайся — розуму набирайся. (Нар. творч.) Хто трудиться, той менше журиться. (Нар. творч.) Своя земля й під нігтями славна, аби гарно родила. (Нар. творч.)
Перекладіть словосполучення з російської мови українською. Просьба товарища. Пробираться по тропинке. Жидкий кисель. Когти хищника. Уход за ногтями. Лёгкое упражнение. На мягкой подушке. По дорожке домой. Рассказать подружке.
Виконайте звукопис поданих слів. Сорочці, бджілочці, ложці, чашці, мережці, сміється, повернешся.
Запишіть речення, вставляючи пропущені букви. Поясніть написання слів. Спалахнули зорі, запахло во..кістю. (М. Хвильовий) Досталося ж і Катерині Лук’янівні за ту моло..ьбу… (За Т. Шевченком) Зустріли ми їх на во..залі і одразу зіштовхнулись з зацікавленими оченятами. (Із газети) «Та соловей — все ж таки найкраще»,— було написано в кни..ці. (Г. Х. Андерсен)
— Назвіть приголосні звуки, які утворюють пари. У чому відмінність між приголосними в цих парах? — Чи оглушуються в середині та в кінці слова дзвінкі приголосні в українській мові? Який звук становить виняток? — Назвіть вивчену на уроці орфограму. Наведіть приклади слів із цією орфограмою. | |
Переглядів: 380 | |
Всього коментарів: 0 | |