Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Урок № 74 Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я

Урок № 74

Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я

Мета: поглибити знання учнів про способи позначення на письмі м’якості приголосних звуків; виробляти навички правильної вимови й написання слів із м’якими приголосними; розвивати логічне мислення, уважність

Очікувані результати: учні правильно пишуть слова з вивченими орфограмами й обґрунтовують їх; вимовляють приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки

Тип уроку: комбінований.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Бесіда.

— Розкажіть про чергування у — в, і — й.

— Що ви знаєте про поділ приголосних звуків на групи?

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Спостереження над мовним матеріалом.

Прочитайте слова, випишіть ті, у яких є м’які приголосні. Підкресліть букви, якими на письмі передано м’якість або пом’якшення.

День, дим, річ, Сян, садок, пюре, синє.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

  1. Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я.
  2. Звукопис слів в українському мовознавстві.
  3. Робота з підручником.
  4. Опрацювання теоретичного матеріалу
  5. Виконання вправ і завдань
  6. Словниковий диктант.

Горобець, вогонь, сьомий, льон, повінь, сільський, люди, третє, ліхтар, камінчик, кузня, пісня.

  1. Розподільний диктант.

Запишіть слова у два стовпчики: І — з м’яким знаком; ІІ — без м’якого знака.

Указ, сіль, вірьовка, черв’як, олень, ніч, ідеш, їсть, хтось, велич.

Ключ. Підкресліть перші букви в кожному стовпчику й прочитайте продовження фрази М. Пирогова: «Усяка школа славна не числом, а славою … (своїх учнів)».

  1. Диктант-взаємоперевірка.

Запишіть текст. Виконайте взаємоперевірку написаного.

Ви живете серед людей. Кожен ваш вчинок, кожне бажання відбивається на людях. Знайте, що існує межа між тим, що вам хочеться, і тим, що можна. Ваші бажання — це радощі або ж сльози ваших близьких. Перевірте свої вчинки свідомістю: чи не завдаєте ви зла, неприємності, незручності людям своїми вчинками. Робіть так, щоб людям, які оточують вас, було добре.

(В. Сухомлинський)

  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Навчальний переклад.
  2. Робота біля дошки й у зошитах.

Виконайте звукопис слів.

Сьогодні, мальовничий, пісня, єдність, явір, тюль, тямущий, скрипаль, сік.

  1. Робота з картками.
  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  • VI. Підсумок уроку
  1. Завдання учням.

Відгадайте загадки. Поясніть орфограму у відгадці.

  1. Тоненьке, кругленьке, серце чорненьке, хто на його слід погляне, думку його взнає.

(Олівець.)

  1. Як припустить теплий дощик,
    Я згорнусь в зелений кошик — подивись!
    А коли година гожа,
    Я на сонце в небі схожа — усміхнись!
    Одцвіту я жовтим цвітом,
    Одягну на себе літом капелюх!
    Набіжить вітрець, повіє,
    Капелюшок мій розвіє, наче пух!

(Кульбаба.)

  1. Я на інших геть не схожий;
    Кучерявий та пригожий.
    Постелю під голе віття
    Фіолетове суцвіття.

(Ряст.)

  1. Хто ходить на голові, а ногами держиться?

(Цвях у підошві взуття.)

  1. Заключна бесіда.

— Назвіть літери, за допомогою яких на письмі передається м’якість або пом’якшення приголосних. Наведіть приклади.

Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 483 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: