Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) |
Урок № 74 Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я Мета: поглибити знання учнів про способи позначення на письмі м’якості приголосних звуків; виробляти навички правильної вимови й написання слів із м’якими приголосними; розвивати логічне мислення, уважність Очікувані результати: учні правильно пишуть слова з вивченими орфограмами й обґрунтовують їх; вимовляють приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки Тип уроку: комбінований.
— Розкажіть про чергування у — в, і — й. — Що ви знаєте про поділ приголосних звуків на групи?
Спостереження над мовним матеріалом. Прочитайте слова, випишіть ті, у яких є м’які приголосні. Підкресліть букви, якими на письмі передано м’якість або пом’якшення. День, дим, річ, Сян, садок, пюре, синє.
План пояснення нового матеріалу
Горобець, вогонь, сьомий, льон, повінь, сільський, люди, третє, ліхтар, камінчик, кузня, пісня.
Запишіть слова у два стовпчики: І — з м’яким знаком; ІІ — без м’якого знака. Указ, сіль, вірьовка, черв’як, олень, ніч, ідеш, їсть, хтось, велич. Ключ. Підкресліть перші букви в кожному стовпчику й прочитайте продовження фрази М. Пирогова: «Усяка школа славна не числом, а славою … (своїх учнів)».
Запишіть текст. Виконайте взаємоперевірку написаного. Ви живете серед людей. Кожен ваш вчинок, кожне бажання відбивається на людях. Знайте, що існує межа між тим, що вам хочеться, і тим, що можна. Ваші бажання — це радощі або ж сльози ваших близьких. Перевірте свої вчинки свідомістю: чи не завдаєте ви зла, неприємності, незручності людям своїми вчинками. Робіть так, щоб людям, які оточують вас, було добре. (В. Сухомлинський)
Виконайте звукопис слів. Сьогодні, мальовничий, пісня, єдність, явір, тюль, тямущий, скрипаль, сік.
Відгадайте загадки. Поясніть орфограму у відгадці.
(Олівець.)
(Кульбаба.)
(Ряст.)
(Цвях у підошві взуття.)
— Назвіть літери, за допомогою яких на письмі передається м’якість або пом’якшення приголосних. Наведіть приклади. | |
Переглядів: 483 | |
Всього коментарів: 0 | |