Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) |
Урок № 73 Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ Мета: вчити учнів усно переказувати художній текст з елементами роздуму, аналізувати події, учинки, давати їм оцінку, робити певні висновки; розвивати усне мовлення, уміння визначати структуру тексту, складати план, добирати мовні засоби Очікувані результати: учні вміють докладно усно переказувати текст розповідного характеру, що містить елементи роздуму; розпізнають структурні елементи тексту; визначають тему та основну думку; складають план почутого, добирають мовні засоби. Обладнання: текст для переказу, дидактичний матеріал Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.
Бесіда. — Які типи мовлення ви знаєте? — Назвіть особливості тексту-роздуму. — Як будується стягнений і нестягнений текст?
Проблемні питання. — Як повинна жити людина? — Чи треба їй аналізувати власні вчинки? — Під час якого процесу у свідомості людини це відбувається?
Годинникар і лікар Подорожували годинникар і лікар. Почали суперечку, кого з них треба людям більше. Так і не дійшли згоди. Договорилися, що зайдуть переночувати до першої хати в селі — і ніч покаже, чий верх. Прийшли до села, попросилися на нічліг. Ґазда був добрий, прийняв їх. — Посидьте в хаті, а я піду попорядкую,— каже ґазда.— Вечеряти будемо о дев’ятій годині. Кліпнув годинникар на лікаря, що господар без нього не обійдеться. А господар попорядкував коло стайні і забіг до хати: — Дружино, давай вечеряти! По зірках видно, що дев’ята година. Подивився годинникар на годинник — точно: дев’ята година. Повечеряли. Ґазда з’їв півпаляниці хліба, миску розсолу. Ледве виліз з-за столу. Кліпнув лікар на годинникаря, що без лікування ґазді не переночувати. А ґазда виліз на теплу піч… та проспав собі смачно до ранку. — Що із цієї притчі виходить? Що не треба ні одного, ні другого? Не те! Не в того вони виясняли, кого з них більше треба. Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря.
(Проводиться за питаннями учнів.)
Доберіть синоніми до слів хата, договорилися, ґазда, кліпнути.
— Які типи мовлення поєднано в тексті? — Визначте будову тексту. — На вашу думку, яка професія найважливіша?
Орієнтовний план
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Текст переказу мені сподобався (не сподобався), тому що… | |
Переглядів: 7410 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |