Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Урок № 73 Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму

Урок № 73

Розвиток зв’язного мовлення. Усний докладний переказ
тексту розповідного характеру з елементами роздуму

Мета: вчити учнів усно переказувати художній текст з елементами роздуму, аналізувати події, учинки, давати їм оцінку, робити певні висновки; розвивати усне мовлення, уміння визначати структуру тексту, складати план, добирати мовні засоби

Очікувані результати: учні вміють докладно усно переказувати текст розповідного характеру, що містить елементи роздуму; розпізнають структурні елементи тексту; визначають тему та основну думку; складають план почутого, добирають мовні засоби.

Обладнання: текст для переказу, дидактичний матеріал

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Які типи мовлення ви знаєте?

— Назвіть особливості тексту-роздуму.

— Як будується стягнений і нестягнений текст?

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проблемні питання.

— Як повинна жити людина?

— Чи треба їй аналізувати власні вчинки?

— Під час якого процесу у свідомості людини це відбувається?

  • ІІІ. Основний зміст роботи
  1. Читання тексту для переказу вчителем.

Годинникар і лікар

Подорожували годинникар і лікар. Почали суперечку, кого з них треба людям більше. Так і не дійшли згоди. Договорилися, що зайдуть переночувати до першої хати в селі — і ніч покаже, чий верх.

Прийшли до села, попросилися на нічліг. Ґазда був добрий, прийняв їх.

— Посидьте в хаті, а я піду попорядкую,— каже ґазда.— Вечеряти будемо о дев’ятій годині.

Кліпнув годинникар на лікаря, що господар без нього не обійдеться. А господар попорядкував коло стайні і забіг до хати:

— Дружино, давай вечеряти! По зірках видно, що дев’ята година.

Подивився годинникар на годинник — точно: дев’ята година.

Повечеряли. Ґазда з’їв півпаляниці хліба, миску розсолу. Ледве виліз з-за столу. Кліпнув лікар на годинникаря, що без лікування ґазді не переночувати.

А ґазда виліз на теплу піч… та проспав собі смачно до ранку.

— Що із цієї притчі виходить? Що не треба ні одного, ні другого? Не те! Не в того вони виясняли, кого з них більше треба. Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря.

  1. сл.) (За притчею)
  2. Лексична робота.
  3. Пояснення незрозумілих слів.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Завдання учням.

Доберіть синоніми до слів хата, договорилися, ґазда, кліпнути.

  1. Бесіда.

— Які типи мовлення поєднано в тексті?

— Визначте будову тексту.

— На вашу думку, яка професія найважливіша?

  1. Колективна робота учнів над складанням плану.

Орієнтовний план

  1. Суперечка двох подорожуючих.
  2. На нічліг до ґазди.
  3. Сподівання годинникаря.
  4. Вечеря й сподівання лікаря.
  5. Здоровому не треба лікаря, щасливому — годинникаря.
  6. Повторне читання тексту для переказу вчителем.
  7. Усний переказ тексту кількома учнями.
  8. Аналіз та рецензування переказів.
  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Повторити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Текст переказу мені сподобався (не сподобався), тому що…

Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 7410 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: