Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Урок № 62 Поняття про орфограму. Орфографічна помилка, її умовне позначення. Робота з орфографічним словником

 

Урок № 62

Поняття про орфограму. Орфографічна помилка, її умовне позначення.
Робота з орфографічним словником

Мета: узагальнити й систематизувати вивчене учнями про орфограму, формувати вміння визначати в словах вивчені орфограми; розвивати орфографічну грамотність, зорову і слухову пам’ять, уважність

Очікувані результати: учні усвідомлюють поняття «орфографічна помилка», знаходять і виправляють орфографічні помилки, користуються орфографічним словником.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: комбінований.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Бесіда.

— Що вивчає орфоепія?

— Що таке орфографічне правило?

— Які способи перевірки ненаголошених голосних ви знаєте?

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проблемні питання.

— Для чого потрібно знати орфограми?

— У якому словнику можна перевірити правопис слів? Чи вмієте ви користуватись таким словником?

— Які ще відомості, крім правопису, подає орфографічний словник?

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

  1. Орфографія як розділ науки про мову.
  2. Одиниця орфографії — орфограма.
  3. Орфографічна помилка, її умовне позначення.
  4. Робота з підручником.
  5. Опрацювання теоретичного матеріалу
  6. Виконання вправ і завдань
  7. Самостійна робота.
  8. Колективна робота.

Прочитайте вірш, виконайте звукопис виділених слів.

Де взяти кольорів стобарвних і живих
Для трав і квітів весняних,
Де взять мелодій, слів і звуків
Для всіх пісень гаїв і луків
І шуму хвиль річних?!

(О. Олесь)

  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Навчальний переклад.

Перекладіть текст із російської мови українською. Підкресліть вивчені орфограми.

Зимняя ночь

Наступила ночь в лесу.

По стволам и сучьям толстых деревьев постукивает мороз, хлопьями осыпается лёгкий серебряный иней. В тёмном высоком небе видимо-невидимо рассыпались яркие зимние звёзды.

Тихо, беззвучно в зимнем лесу и на лесных снежных полянах.

Но и в морозные зимние ночи продолжается скрытая жизнь в лесу.

(По И. Соколову-Микитову)

Довідка: видимо-невидимо — сила-силенна, скрытый — прихований.

  1. Коментоване списування.

Запишіть текст. Поясніть вивчені орфограми.

Квітка сонця

На високому стеблі квітка із золотими пелюстками. Вона схожа на сонце. Тому і називають квітку соняшником.

Спить уночі соняшник, схиливши золоті пелюстки. Та вранці, тільки сходить зірниця, пелюстки тремтять. То соняшник жде сходу сонця, радіє йому: «Добрий день, сонечко, я так довго чекав на тебе!»

Вдень сонце піднімається все вище і вище, пливе по небу. І соняшник повертає за ним свою золоту голівку. Увечері сонце заходить за обрій, і квітка востаннє усміхається його золотому промінню.

(За В. Сухомлинським)

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  • VI. Підсумок уроку
  1. Лінгвістична гра «Визбирувачі».

Випишіть слова з орфограмами «Літери е, и, що позначають сумнівні ненаголошені голосні», «Літера е в сполуках -ере-, -еле-».

Журавель край поля стереже криницю, не здійметься вгору, не махне крилом; колосом додолу хилиться пшениця, слухає розмову вітру з джерелом. (Б. Раєвський) Летять, пливуть і сурмлять ув імлі шовкові, жовті й сизопері птиці із континентів чорної землі у рідні гнізда, на свої криниці. (А. Малишко)

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогоднішній урок був для мене корисним, тому що…

Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 1775 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: