Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) |
Урок № 61 Вимова наголошених і ненаголошених голосних, позначення їх на письмі Мета: ознайомити учнів із написанням, вимовою наголошених і ненаголошених голосних, способами їх перевірки; виробляти навички правильного написання ненаголошених голосних; розвивати усне й писемне мовлення школярів, уважність, пам’ять Очікувані результати: учні розрізняють у словах ненаголошені й наголошені голосні звуки; вимовляють звуки відповідно до орфоепічних норм. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця «Способи перевірки написання слів із ненаголошеними голосними» Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перевірка домашнього завдання.
Знайдіть помилки та відредагуйте написане п’ятикласником у зошиті. Запишіть виправлений варіант. На шерокому шляху, що вів у виличезний ліс, багатир зустрівся з чудовиськом, яке периміг одним ударом мича.
— Чому хлопчик припустився стількох помилок? Які правила він не вивчив?
План пояснення нового матеріалу
Прочитайте прислів’я, випишіть слова з ненаголошеними голосними. Виконайте їх звукопис. Поясніть правила написання. Кого шанують, того й величають. Ледачий ївши гріється, а робивши мерзне. Раз опечешся, другий раз постережешся. Не поговоривши з головою, не бери руками. З малої хмари великий дощ буває. Скрипливе дерево довго живе.
Запишіть слова, а також форми цих слів, у яких випадає [е]. Учень, вчитель, хлопець, молодець, палець, ранець, перець, виконавець, майстер, січень, березень, квітень, червень, липень, дурень, пень, день, стілець, горобець, гравець.
Запишіть слова, пояснюючи написання букви о і вимову звука, що позначається нею. З двома словами (на вибір учнів), складіть речення. Зозуля, кожух, голубка, козуля, розумний, погукувати.
Перепишіть речення, замість крапок вставляючи пропущені букви. У дужках укажіть спосіб перевірки. Мов нам..стинкою бл..скучою, м..гнула вологим оком білочка руда. (В. Грінчак) І л..тять вони полями в села і міста. (В. Сосюра) Т..чуть, як мед, осінні в..чори, ч..рвоним заглядають в хату. (А. Качан) С..віла дощем дал..чінь, вода вже бл..щала на шляху. (О. Гончар) Мов кр..ло л..бедине, тиха музика лине. (Д. Луценко)
Складіть речення зі словами, де сумнівні голосні в коренях слів не перевіряються наголосом. Запам’ятайте їх написання. Медаль, солдат, герой, дитина, трембіта, театр, метро, пенал.
Запишіть текст. Поясніть написання ненаголошених голосних. Двоколос Густа стіна жита. Колосок до колоска, стебло до стебла. Жито ввійшло в силу, стебло туге, колосок вусатий, дорідний. Щойно одполовіло, одвіяло жовтим пилком, а тепер засмагає під сонцем, тужавіє, набирає ваги. Жито як жито, колосок як колосок. Це, як дивитися здалеку, а як підійшов ближче, глянув пильніше — побачив дивовижу: зверху на стеблі, як рогачик,— два колоски. Двоколос. Колоски плескаті, вусаті, рахманні. Кажуть, це добра ознака: хто побачить двоколос — довіку буде щасливий. Так це чи ні — щасливе те поле, що родить красен хліб на рідній землі добрим людям. (А. Камінчук)
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найскладнішим сьогодні для мене було… | |
Переглядів: 522 | |
Всього коментарів: 0 | |