Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Урок № 60 Розвиток зв’язного мовлення. Усна відповідь на лінгвістичну тему

Урок № 60

Розвиток зв’язного мовлення. Усна відповідь на лінгвістичну тему

Мета: актуалізувати знання учнів про звуки й букви; розвивати вміння логічно та ґрунтовно викладати вивчений матеріал, систематизувати його й узагальнювати, ілюструвати правила прикладами й пояснювати їх; підвищувати культуру усного мовлення

Очікувані результати: учні складають усну відповідь на лінгвістичну тему; уміють логічно та ґрунтовно викладати вивчений матеріал, систематизувати його й узагальнювати; вибирають науковий стиль мовлення; знаходять і виправляють недоліки й помилки у власному висловлюванні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, пам’ятка «Як готувати усну відповідь на лінгвістичну тему», план усного відгуку на відповідь товариша

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проблемні питання.

— Чи траплялися з вами такі випадки, коли ви вдома готувались, учили, а коли в школі не могли нічого розповісти?

— Чому це відбувалось?

— Чи може кожен із вас вільно та грамотно будувати свою відповідь?

  • ІІІ. Основний зміст роботи
  1. Слово вчителя.

План пояснення нового матеріалу

  1. Поняття «лінгвістика».
  2. Науковий стиль. Вимоги до наукового стилю.
  3. Будова повідомлення на лінгвістичну тему.
  4. Робота з підручником.
  5. Опрацювання теоретичного матеріалу
  6. Виконання вправ і завдань
  7. Опрацювання пам’ятки «Як готувати усну відповідь на лінгвістичну тему».

Як готувати усну відповідь
на лінгвістичну тему

  1. Продумайте тему й основну думку висловлювання.
  2. Повторіть теоретичний матеріал із мови, необхідний для розкриття теми.
  3. Подумайте про будову усної відповіді (зачин, пояснення, висновок).
  4. Доберіть приклади.
  5. Для переходу від однієї думки до іншої використовуйте слова-«місточки»: по-перше, по-друге, таким чином, отже тощо.
  6. Пам’ятайте про науковий стиль мовлення.
  7. Опрацювання плану усного відгуку на відповідь товариша.

Аналізувати відповідь товариша треба тактовно, делікатно, щоб не образити, а почути слова подяки за те, що ви уважно слухали, дали пораду. Давайте ознайомимося з планом усного відгуку на відповідь товариша.

План усного відгуку на відповідь товариша

  1. Як розкрито тему?
  2. Чи є порушення в послідовності викладу?
  3. Чи потребує відповідь доповнення, уточнення?
  4. Чи не порушено будову виступу?
  5. Чи було наведено приклади та пояснення до них?
  6. Наскільки добір лексичних засобів відповідає стилеві?
  7. Загальна оцінка.
  8. Творча робота в групах.

Складіть усну розповідь на лінгвістичну тему.

І група — «Звуки мови і звуки мовлення. Голосні й приголосні».

ІІ група — «Приголосні дзвінкі та глухі, тверді та м’які».

ІІІ група — «Звукове значення літер я, ю, є, ї».

  1. Обговорення результатів творчої роботи в групах.
  2. Рецензування відповідей учнями.
  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Вивчити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  • V. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Розкажіть, чого ви навчились на цьому уроці?

— Де вам знадобляться набуті навички?

Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 481 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: