Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма)

Урок № 59 Контрольна робота № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія.

Урок № 59

Контрольна робота № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. (Частина І)».
Тестування

Мета: з’ясувати рівень здобутих учнями знань з орфографії: знання алфавіту, співвідношення букв і звуків, склад і наголос; розвивати логічне мислення, пам’ять; удосконалювати навички самостійної роботи

Очікувані результати: учні знають алфавіт, розрізняють у словах приголосні дзвінкі та глухі, тверді та м’які; розуміють співвідношення букв і звуків; уміють розбивати слова на склади, правильно ставити наголоси в словах.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні на уроці ви виконаєте контрольну роботу, щоб продемонструвати здобути знання з вивченого матеріалу. Сподіваюся, ви гідно впораєтеся з поставленими завданнями. Бажаю вам успіхів!

  • ІІ. Основний зміст роботи

Проведення контрольного тестування.

  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

За правильне виконання завдань першого варіанту (№ 1–12 — з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 1 балу. За кожне правильно виконане завдання другого варіанту (№ 1–6 — відкритої форми) максимальна оцінка — 2 бали.

  1. Виконання учнями тестових завдань.

Варіант І

  1. Укажіть пару слів, у яких є м’які приголосні.

А ожина, вулик

Б снігур, соняшник

В дарунок, дорога

Г колосок, дитина

  1. Укажіть пару слів, у яких усі приголосні тверді.

А книга, сонце

Б буряк, дощ

В поліно, п’ять

Г любисток, добро

  1. Укажіть пару слів, у яких усі приголосні дзвінкі.

А випадок, сніг

Б черемша, осінній

В бджолиний, звір

Г дідух, ячмінь

  1. Укажіть пару слів, у яких усі приголосні глухі.

А буйвіл, друг

Б політ, сторож

В прадід, таїна

Г часопис, фікус

  1. Укажіть рядок слів, у яких пишеться буква ґ.

А (г,ґ)речний, (г,ґ)гуцул, я(г,ґ)ідка

Б (г,ґ)атунок, дзи(г,ґ)а, а(г,ґ)рус

В (г,ґ)ава, (г,ґ)руша, (г,ґ)арно

Г (г,ґ)уля, (г,ґ)овірка, а(г,ґ)роном

  1. Укажіть рядок, у якому слова записано за алфавітом.

А Європа, євробачення, єнот, Єрусалим

Б джерельний, пейзаж, рельєф, капуста

В дочка, земля, сяйво, таловина

Г рибка, радість, сонцепоклонник, осока

  1. Укажіть слово, у якому звуків стільки ж, скільки букв.

А джерельце

Б зав’язь

В вугілля

Г мелодія

  1. Укажіть слово, яке має чотири склади.

А ялтинський

Б недорогий

В лимонний

Г недільний

  1. Укажіть варіант, у якому жодне слово не можна переносити з рядка в рядок.

А їжак, моя, джміль

Б єнот, надріз, щастя

В дзвін, зоря, лід

Г рис, жанр, мова

  1. Укажіть слово, у якому наголошений третій склад.

А одинадцять

Б рукопис

В безшумний

Г зжовкнути

  1. Укажіть слово, у якому пишеться и.

А л..вада

Б ож..ледь

В чов..н

Г горіш..на

  1. Укажіть слово, у якому пишеться е.

А тр..вога

Б город..на

В мар..во

Г сив..на

Відповіді: 1 Б, 2 А, 3 В, 4 Г, 5 Б, 6 В, 7 Б, 8 Б, 9 А, 10 А, 11 Г, 12 В.

Варіант ІІ

  1. Випишіть слова, у яких немає м’яких приголосних.

Десерт, кухоль, юрта, щирий, володар, м’ята.

Наведіть власний приклад слова, у якому немає твердого приголосного.

  1. Випишіть слова, у яких усі приголосні дзвінкі.

Рілля, корогва, мрія, стерня.

Наведіть власний приклад слова, у якому всі приголосні глухі.

  1. Визначте кількість букв і звуків у словах щирість, люблю, мигдаль, джерело.

Наведіть власний приклад двох слів, у одному з яких кількість букв і звуків однакова, а в другому — різна.

  1. Вставте пропущені г або ґ.

За..артовувати, ..рунтець, обі..рівач, ..андж, фі..ляр, ра..у.

Наведіть власний приклад слова з літерою ґ, уведіть це слово в самостійно складене речення.

  1. Запишіть слова, поділіть їх на склади, поставте наголос.

Випадок, волошковий, циган, спина, предмет, твоя.

Наведіть власний приклад двоскладного слова, яке не можна переносити з рядка в рядок.

  1. Перепишіть, вставте пропущені букви.

Защ..друвати, м..даль, в..личина, квіт..нь, п..ріжок, кр..шталь, д..ревина, ож..ледь.

Наведіть власний приклад слів, у яких є ненаголошені е, и. Доберіть до них перевірочні слова.

  • ІІІ. Домашнє завдання
  1. Повторити теоретичний матеріал
  2. Виконати вправи
  • IV. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Виконання яких завдань викликало труднощі?

— Для чого потрібно знати алфавіт напам’ять?

 
 
Категорія: Конспекти уроків із української мови 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (26.01.2018)
Переглядів: 550 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: