Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української мови 5 клас (нова програма)

УРОК 58. РЗМ № 14. Створення тексту інформації для шкільного веб-сайту або стіннівки

УРОК 58. РЗМ № 14. Створення тексту інформації для шкільного веб-сайту або стіннівки

Мета: навчальна — навчати учнів створювати інформаційні тексти для шкільного веб-сайту або стіннівки; розвивальна — розвивати зв'язне мовлення, навички складання текстів публіцистичного стилю; виховна — сприяти формуванню почуття громадянської відповідальності, активної життєвої позиції.

Обладнання: словник літературознавчих термінів, зразки газетних інформацій, інформацій із веб-сайтів.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Очікувані результати: учні ознайомлені з газетними жанрами; уміють складати інформаційні тексти, розуміють їхнє громадське призначення; прагнуть бути не байдужими до громадської роботи, мають активну життєву позицію.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Читання складених творів. Визначення слів, у яких може відбуватися чергування

2. Гра «Лінгвістичний пінг-понг»

Ø Змініть слово або доберіть спільнокореневе так, щоб проілюструвати чергування [о], [е] з [і]. Запишіть пари слів.

Кінь, віл, гори, папір, колір, окріп, пороги, ворота, Прокіп, Григір, Сидір, Остріг, Київ.

3. Фразеологічна хвилинка

Ø Усно поясніть значення сталих словосполучень. Виділіть корені в дієсловах.

Завм..рати серцем, вм..рати від сміху, зд..рати сім шкур, ст..рати з лиця землі, чужими руками жар загр..бати, л..мати голову, з..ганяти у глухий кут.

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Звернення вчителя до учнів

— Кожна освічена людина повинна вміти чітко, ясно, цікаво, грамотно викласти інформацію для публічного доступу, показавши тим самим свою громадянську позицію. Для п’ятикласників — це і замітка для шкільної стіннівки, шкільного веб-сайту та інших ЗМІ. На сьогоднішньому уроці ми побудемо журналістами або блогерами.

ІІІ. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

1. Робота зі словником літературознавчих термінів

Замітка інформаційного характеру — це повідомлення, допис у газету про якусь подію, що може зацікавити багатьох. Коротке повідомлення, уміщене в газеті серед подібних інших, не має заголовка.

Більший за обсягом допис містить не лише інформацію про подію, а й висловлене ставлення автора. Така інформаційна замітка має заголовок, що привертає увагу читачів до повідомлення.

2. Робота з текстами

Ø Прочитайте замітки інформаційного характеру.

* * *

16 березня 2018 року відбулися міські змагання «Тато, мама, я — спортивна сім’я».

Нашу школу представляла сім’я Семененків — 3-А клас, класний керівник Галина Олексіївна Дорошенко.

Спортивні естафети, конкурси, розваги надали можливість продемонструвати силу і міць родини. Для дитини головне — що мати і батько поруч, а проявити свої здібності в такому колі — це велике щастя. Ми, на жаль, не стали переможцями. Але справжні родинні цінності: любов, довіра, взаємодопомога — це те, заради чого і проводяться такі змагання. Підготувала до змагань тренер родини Марина Володимирівна Рябченко.

* * *

Шкільний бібліотекар Ірина В’ячеславівна Шатуненко провела з учнями 9-А класу годину спілкування «Роль книги і комп’ютера в житті людини».

Діти розповіли про своє ставлення до книги, про те, яку інформацію отримують з інтернету. На запитання, книга чи комп’ютер, учні відповіли: книга.

Окрім цього, шкільний бібліотекар провела цікавий захід «Мапою — за героями книг» для учнів 6-В класу. Діти підготували інформацію про міста України, у яких народилися і працюють сучасні українські дитячі письменники, представили книги та розповіли цікаві сюжети з цих книг.

Ø Поміркуйте, чому не потребують заголовків короткі інформації про конкретні події. Зверніть увагу на початкові речення заміток.

Фізкультхвилинка

Усне складання замітки

Ø Підготуйте короткі інформаційні замітки в газету про події у вашому класі (зустріч із цікавими людьми; осінні, зимові, весняні календарні свята), про гарні вчинки школярів — юних захисників природи.

3. ЕР

Ø Прочитайте текст, написаний у публіцистичному стилі. Визначте тему й основну думку. Чим відрізняється ця замітка-інформація від решти? Зазначте в тексті характерні ознаки висловлювання-роздуму.

Пригадую, як я проходила центральною площею міста рано-вранці після святкування Нового року. Працівники комунальної служби того дня були вихідні. Скрізь лежали купи сміття — порожні пляшки з-під кока-коли та пива, поліетиленові пакети, недоїдки та інше, хоча неподалік були спеціально поставлені баки для сміття. Чому люди такі безкультурні? Чому лінуються пройти кілька кроків і викинути непотріб до урни? І справа не тільки в потворному вигляді міста. Усе це вітер зносить зі схилу до річки, забруднює воду, яку потім ми п’ємо вдома із кранів. Страждає все довколишнє середовище, адже термін розкладання таких відходів, як вироби з поліетилену, пластмаси,— до тисячі років!

4. ЕР Евристична бесіда

Ø Чи доводилося вам спостерігати, як люди нівечать природу?

Ø Що, на вашу думку, завдає їй найбільшої шкоди у вашій місцевості?

Ø Які заходи ви пропонуєте вжити, щоб розв’язати проблему?

5. Написання чернеток статті-інформації. Читання та обговорення

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Удосконалити текст інформації. Записати в чистовому варіанті.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Якби я був журналістом (-ткою) або блогером (-кою), я написав (-ла) би (б) про...

Категорія: Конспекти уроків із української мови 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (07.01.2020)
Переглядів: 429 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: