Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас (нова програма)

Урок № 64 Валентин Чемерис. „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

Валентин Чемерис. „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

Тема. Валентин Чемерис. „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

Мета: продовжити ознайомлення із сюжетом гумористичного твору, повторити відомості про види комічного та засоби його художнього втілення; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, навички виразного читання гумористичних творів, переказування гумористичних ситуацій, уміння висловлювати свої враження та думки; виховувати культуру спілкування, почуття гумору, прагнення до щирості почуттів.

Теорія літератури: комічне, гумор, сатира, іронія, художні образи, художні засоби.

Обладнання: портрет письменника, видання твору.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü Перевірка домашнього завдання.

Переказ, коментування ключових епізодів ІІI умовної частини твору В. Чемериса „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”, висловлення своїх почуттів та вражень.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü Вступне слово вчителя.

Твій вогник творчий не згасити.

Чемерисе, Чемерисе, гей!

Не можеш й місяця прожити

Без нових романів, повістей...

(Олесь Жолдак)

Він був і є, як гумор, молодим,

А молодих, як сміху, наплодив.

Він їх творив — не з власного ребра,

А з гострого, веселого пера.

Бо е закон: ніколи Чемерис

Без усміху й не спав і... не журивсь.

(Михайло Чхан)

В Валентина Чемериса

Є така чудова риса:

Має ліру як мортиру —

Чеше прозу і сатиру.

(Анатолій Камінчик)

Так відгукуються про В. Чемериса його колеги по перу. І з ними не можна не погодитися, особливо читаючи іскрометний твір „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü Виразне читання IV умовної частини твору В. Чемериса „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”.

(Розділи: Народні прислів'я про кохання. Турецький охотник. „Вітька + Галя”. Гарячий пісок — ліки універсальні.)

ü Словникова робота, обмін враженнями про прочитане.

ü Евристична бесіда, виконання завдань.

— Яких висновків дійшов Федько, спостерігаючи за розвитком стосунків Вітьки з Галею, і чим це підкріпив теоретично та практично? (Дібрав прислів'я про кохання та одруження; вирішив, що Вітька повинен якщо не одружитися з Галею, то хоча б заручитися, посвататися.)

— Розкажіть про обряд сватання, який провів Федько, та що з того вийшло.

— Як Федько вирішив залишити слід в історії від Вітьчиного кохання до Галі?

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü Проблемне завдання.

Письменник В. Чемерис мріє про те, „щоб слід свій лишити на чорній землі під ясним сонцем”. Висловіть своє судження про те, настільки письменникові вдалося й настільки цей слід вагомий.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Знати зміст усього твору, уміти переказувати, коментувати ключові епізоди, висловлювати власні міркування про прочитане.

2. Підготуватися до бесіди з позакласного читання.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü Інтерактивна вправа „Мікрофон”.

Найбільш кумедним мені здалося у цьому творі те, ..., а естетичне задоволення я отримав (отримала) від...

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (13.07.2019)
Переглядів: 969 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: