Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас (нова програма)

Урок № 63 Валентин Чемерис. „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”

Валентин Чемерис. „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”

Тема. Валентин Чемерис. „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. Гумористична повість про життя й пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення

Мета: продовжити ознайомлення із сюжетом гумористичного твору В. Чемериса, навчити розрізняти види комічного та засоби його художнього втілення; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, навички виразного читання гумористичних творів, переказування гумористичних ситуацій, уміння висловлювати свої враження та думки; виховувати культуру спілкування, почуття гумору, прагнення до щирості почуттів.

Теорія літератури: комічне, гумор, сатира, іронія, художні образи, художні засоби.

Обладнання: портрет письменника, видання твору.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

ü Перевірка домашнього завдання.

1. Переказ, коментування ключових епізодів II умовної частини твору В. Чемериса „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”.

2. Дискусійні питання.

— Як ви думаєте, які почуття в Галі Козачок до Вітьки?

— Що підкреслює автор, обираючи героям прізвища Козачок, Горобець, Котигорошко?

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

ü Вступне слово вчителя.

„Справжнє втілення українських рис — Валентин Чемерис”,— ці слова належать Петру Осадчуку. Короткий, але дуже влучний вислів, у якому прочитуються всі найкращі риси українського народу — його працелюбність, поетичне світобачення, патріотизм, невичерпний оптимізм. Як казав Остап Вишня: „Якось-то воно буде!” А ми продовжуємо насолоджуватися неперевершеним гумором автора твору „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

ü Виразне читання III умовної частини твору В. Чемериса „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”

(Частина друга. „Голуба куниця”. Розділи „Чаплівський цирульник”, „Трагедія Федька Котигорошка”, „Скільки буде двічі по два?”, „Казбек”, „І везе ж ото людям!”, „Ой співали цвіркуни, заливалися...”, „Коли з клітки вискакує лев”, „Дарунок”.)

ü Словникова робота, обмін враженнями про прочитане.

ü Евристична бесіда, виконання завдань.

— Хто такий цирульник?

— Які засоби комічного вживає автор для опису „побутової революції” у селі Великі Чаплі?

— Як проходила й чим закінчилася стрижка Вітьки Горобця в діда Левонтія?

— Як Федько добував для друга гроші, щоб той повів дівчину в кіно?

— Як міліціонер Грицько Причепа загладив провину свого коня?

— Про що мріяв Вітька, очікуючи Галю на побачення? Як його мрія ледь не здійснилася й чим трохи зіпсувала побачення? (Історія з левом.)

— Чому Галя запитала Вітьку, скільки буде двічі по два?

— Для чого Вітька запалив при Галі цигарку й до чого це призвело?

— Що зіпсувало ефект від кінокартини, яку дивилися Вітька з Галею та їхні односельці? (Будильник у Вітьчиній кишені.), а потім перший поцілунок?

— Розкажіть по пригоду Федька з подарунком для Галі, сливами та комірником Сидором Гускою.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ü Завдання аналітичного характеру.

Назвіть прикмети часу, у якому живуть герої твору В. Чемериса. (Колгоспи, ціни, побут селян та ін.)

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знати зміст, переказувати, коментувати ключові епізоди III умовної частини твору В. Чемериса „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”, уміти характеризувати героїв, виділяти засоби комічного та визначати їхню роль, висловлювати свої міркування про прочитане.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

ü Інтерактивна вправа „Мікрофон”.

— До вічних проблем, які піднімає автор у творі „Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”, належать...

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас (нова програма) | Додав: uthitel (13.07.2019)
Переглядів: 1377 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: