Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас (нова програма) |
УРОК № 38 Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей — наскрізна й «вічна» у світовому мистецтвіТема. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей — наскрізна й «вічна» у світовому мистецтві Мета: продовжити ознайомлення школярів із твором І. Карпенка-Карого; допомогти осмислити актуальність проблем комедії для сучасного життя; розвивати образне та критичне мислення, культуру зв'язного мовлення, уміння читати драматичний твір, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження, узагальнювати, робити висновки; виховувати зневажливе ставлення до жадібності, підступності, прагнення до збагачення, прищеплювати інтерес до театральної діяльності, художньої творчості. Теорія літератури: драматичний твір, комедія, трагікомедія. Обладнання: портрет письменника, видання його творів, ілюстрації до них, фрагменти кінофільмів, записів вистав сучасних театрів. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ ü Перевірка домашнього завдання. 1. Переказ умовної частини трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч». 2. Постановка інсценівки за умовною частиною твору. (Калитка розповідає кумові про свою таємницю й просить перевірити гроші в казначействі — чи пізнають там фальшивки; Параска просить у Герасима коней поїхати до церкви та ін.) 3. Бесіда. — Чому Параска, заможна господиня дому, хоче, щоб її син одружився з наймичкою Мотрею, у якої, звичайно ж, немає ніякого посагу? — Чому Калитка цього не хоче й не вважає за добре те, що Мотря гарно куховарить? II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИЙ Й МЕТИ УРОКУ ü Вступне слово вчителя. «Гроші або керують своїм власником, або служать йому»,— зазначав ще давньогрецький поет, мудрець Горацій. Яку роль грають гроші в житті головного героя трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч», дізнаємося на уроці. III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ü Виразне читання за ролями умовної частини трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» (орієнтовно — Дії III—IV). ü Словникова робота, обмін враженнями. ü Евристична бесіда. — Які «діла» збіглися одночасно в Герасима Калитки? До яких наслідків призвело його рішення? Яка риса його характеру розкривається ще глибше? — Що робить Герасим на радощах? — Про які неписані народні моральні закони свідчить поведінка Мотрі? (Не дозволяє Романові вольностей у поведінці до весілля.) IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК ü Виконання завдання. Прокоментуйте останній монолог Герасима. Схарактеризуйте за ним цінності, які сповідує головний герой. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Знати зміст п'єси «Сто тисяч», уміти переказувати, коментувати, висловлювати свої думки та враження; підготувати інсценовані діалоги. VI. ПІДСУМОК УРОКУ ü Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Твір І. Карпенка-Карого викликає суперечливі почуття — сміху та суму, тому що... | |
Переглядів: 393 | |
Всього коментарів: 0 | |