Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 6 Виразне читання напам’ять пісень Марусі Чурай Мета: актуалізувати знання учнів про основні поняття теорії виразного читання, тропи; розвивати навички виразного читання, уміння висловлювати власну думку Очікувані результати: учні мають уявлення про засоби виразного читання, уміють застосувати теоретичні знання на практиці. Теорія літератури: тропи, інтонація, темп читання, пауза, логічна пауза. Обладнання: пам’ятка «Засоби виразного читання», тексти пісень Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Поезія мало кого залишає байдужим. Більшість відкриває свої душі для поетичних рядків, написаних серцем митця. Про враження від віршів можна розказати, а можна прочитати їх таким чином, що всі зрозуміють не тільки почуття автора, а й читця. Навчитися цього ми повинні сьогодні на уроці.
— Чи можна назвати пісні Марусі Чурай автобіографічними? Доведіть свою думку. — Назвіть традиційні для народної пісні художні засоби, які використано у творах полтавської піснярки. — Які народнопоетичні образи є у творах Марусі Чурай?
Засоби виразного читання Інтонація — основний засіб вираження смислових та емоційних особливостей висловлюваного, який дозволяє передати ставлення того, хто говорить, до предмета мовлення; смислова мелодія мови. Пауза — засіб виразного читання; зупинка голосу під час читання. Види: довгі, середні, короткі; логічні. Темп — швидкість виразного читання або мовлення. Види: повільний, середній, пришвидшений, швидкий, скоромовкою. Логічний наголос — вимовляння важливого за змістом слова з трохи більшою силою голосу. Від цього може змінитися навіть зміст висловлювання.
Напишіть історичний, біографічний або лексичний коментар до пісні «Ой не ходи, Грицю...».
— Чи вірите ви в кохання? — Чи згодні з думкою лікарів, які внесли нещасливе кохання в перелік психічних захворювань? — Дайте характеристику сили почуття Марусі. Доведіть свою правоту прикладами з тексту. — Яке враження справила на вас ця історія? На чиєму ви боці? — Чи можна виправдати вчинок Марусі? — Чи можна засуджувати Гриця? — Які емоції ви покажете під час читання? — Якими засобами виразного читання скористаєтеся? — Назвіть тропи, що найкраще допомагають передати почуття героїні, отже, потребують виділення за допомогою паузи чи логічного наголосу.
— Прочитайте текст мовчки. — Поділіть текст на ланки, що відображають послідовність дій героїні або зміну її емоційного стану. — Прочитайте пісню «Ой не ходи, Грицю...» вголос з урахуванням здобутої на уроці інформації про засоби виразного читання.
Виразно прочитайте одну з обраних вами пісень Марусі Чурай.
«Історія життя і нещасливого кохання легендарної співачки в її піснях». «Чому “Засвіт встали козаченьки” — один із найкращих творів Марусі — став козацьким гімном?» «Маруся Чурай — українська Сапфо».
Заключна бесіда. — Чи виникло у вас бажання більше дізнатися про Марусю Чурай? Чому? — Яка пісня з вивчених справила на вас найбільше враження? Відповідь обґрунтуйте. — Які з рис характеру поетеси ви б хотіли виховати в собі? | |
Переглядів: 713 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 0 | |