Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 67 Контрольна робота № 6. «Український гумор та сатира»

Урок № 67

Контрольна робота № 6. «Український гумор та сатира»

Мета: перевірити знання учнів із теми з метою оцінки й подальшої корекції; розвивати вміння та навички роботи з тестовими завданнями, здатність розраховувати час, зосереджувати увагу, охайно оформлювати роботу

Очікувані результати: учні демонструють знання, уміння та навички, здобуті під час вивчення теми «Український гумор та сатира».

Теорія літератури: гумор, сатира, антитеза, іронія, засоби комічного, засоби художньої виразності.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ви повинні продемонструвати знання текстів творів із теми «Український гумор та сатира», понять із теорії літератури, навички роботи з тестовими завданнями. Успіху вам!

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями тестових завдань.

І варіант

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. Ельдорадо в однойменному вірші В. Самійленка — це

А багата вільна країна

Б рай

В заморський теплий край

Г образ тоталітарної держави

  1. Третій хлопець із твору В. Самійленка «Патріоти» таке зробив би для рідного краю

А віддав би всі свої кошти

Б усюди б їздив, пропагуючи волю

В і жив, і в землю поліг би

Г сам чесно жив би

  1. В основу строфічної будови вірша В. Самійленка «Ельдорадо» покладено такий художній засіб

А протиставлення

Б гіперболу

В метафору

Г порівняння

  1. Установіть відповідність між прізвищами авторів та творами, які вони написали.

1 В. Самійленко

2 В. Підпалий

3 О. Чорногуз

4 Остап Вишня

А «Ельдорадо»

Б «Мисливські усмішки»

В «З музикою на плечі»

Г «Як поводитися в кіно»

Д «Запросини»

 

  1. Дайте визначення поняття «сатира».
  2. Продовжте речення.

Фейлетон — це...

Достатній рівень

(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)

  1. Визначте головну думку твору О. Чорногуза «Як вибирати ім’я».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір на тему «Виховний зміст фейлетону О. Чорногуза “Як поводитися в кіно”».

Б Складіть власний гумористичний твір.

В Проведіть уявне інтерв’ю з письменником-сатириком.

Відповіді: 1 Г, 2 В, 3 А; 4 — 1 А, 2 Д, 3 Г, 4 Б.

ІІ варіант

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. У вірші В. Самійленка «Ельдорадо» протиставляються

А чесні й нечесні

Б багаті й бідні

В сміливі й боягузливі

Г сором’язливі й нахабні

  1. Двоє хлопців із вірша В. Самійленка «Патріоти» вели роботу на користь свого краю

А язиками

Б добрими справами

В за допомогою книг, просвіти

Г давали власні кошти

  1. У вірші В. Самійленка «Патріоти» йдеться

А про двох справжніх патріотів

Б про одного

В про трьох

Г про багатьох

  1. Установіть відповідність між діючими особами й творами, у яких їх зображено.

1 два хлопці

2 батько новонародженого

3 глядач у кінозалі

4 третій

А «Як поводитися в кіно»

Б «Патріоти»

В «Ельдорадо»

Г «Як вибирати ім’я»

Д «Свічечка букви “Ї”»

 

  1. Дайте визначення поняття «гумор».
  2. Продовжте речення.

Іронія — це...

Достатній рівень

(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)

  1. Визначте головну думку твору В. Самійленка «Ельдорадо».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір на тему «Проблематика вірша В. Самійленка “Патріоти”».

Б Складіть власну гумореску.

В Напишіть рецензію на один із вивчених сатиричних творів.

Відповіді: 1 Б, 2 А, 3 Б; 4 — 1 Б, 2 Г, 3 А, 4 Б.

  • ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Підготуватися до конкурсу «Краща шпаргалка».

(За вивченими у восьмому класі творами.)

  1. Індивідуальні завдання.

Провести роботу над індивідуальними проектами.

«Комп’ютерщик» — підготувати комп’ютерну презентацію-огляд вивченого у восьмому класі матеріалу.

«Актор» — підготувати виразне читання напам’ять улюбленого вірша, уривка твору, інсценування з елементами костюмів до нього, діалогу тощо.

«Художник» — намалювати та показати в класі ілюстрації до вивчених творів.

«Письменник» — презентувати власні твори-переспіви або твори-враження, есе тощо з подальшим обговоренням їх учнями класу.

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 8 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: