Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 61 Контрольна робота № 5. «Проза М. Коцюбинського, О. Назарука, В. Дрозда»

Урок № 61

Контрольна робота № 5. «Проза М. Коцюбинського, О. Назарука, В. Дрозда»

Мета: перевірити рівень знань учнів із вивчених тем із метою подальшої корекції; розвивати вміння та навички роботи з тестовими завданнями

Очікувані результати: учні демонструють знання з тем «Проза М. Коцюбинського, О. Назарука, В. Дрозда».

Теорія літератури: повість химерна, історична; оповідання; художній образ, художні засоби.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ви повинні продемонструвати знання текстів творів М. Коцюбинського, О. Назарука, В. Дрозда, понять теорії літератури, навички роботи з тестовими завданням. Успіху вам!

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями тестових завдань.

І варіант

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. «Ирій» В. Дрозда — це

А роман

Б оповідання

В химерна повість

Г історична повість

  1. Реальною історичною особою серед названих героїв є

А Михайло Решето

Б Сулейман Пишний

В конюх Степан

Г Соломія

  1. У словах «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій синій кучмі...» йдеться про перевдягнену

А Роксоляну

Б Соломію

В тітку Дору

Г циганку-ворожку

  1. Цитата «Частенько його сірий фетровий капелюх з лементом біг слідом і наздоганяв дядька уже біля автобуса» є прикладом

А іронії

Б гумору

В сатири

Г гротеску

  1. Дайте визначення поняття «химерна повість».
  2. Продовжте речення.

Оповідання — це...

Достатній рівень

(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)

  1. Створіть «ґроно» «Риси характеру Роксоляни».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Поміркуйте на тему «Краса кохання в повісті М. Коцюбинського “Дорогою ціною”».

Б Напишіть план власного закінчення оповідання «Білий кінь Шептало».

В Дайте розгорнуту відповідь на питання «Який урок я усвідомив (усвідомила) завдяки літературним творам теми?».

Відповіді: 1 В, 2 Б, 3 Б, 4 Г.

ІІ варіант

Початковий та середній рівні

(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

  1. «Білий кінь Шептало» В. Дрозда — це

А химерна повість

Б оповідання

В історична повість

Г роман

  1. Герої — реальні історичні особи діють у творі

А «Дорогою ціною» М. Коцюбинського

Б «Роксоляна» О. Назарука

В «Білий кінь Шептало» В. Дрозда

Г «Ирій» В. Дрозда

  1. Слова «Оце ззаду пам’ятка від пана, а спереду, між ребрами, маю дарунок від москаля... кругом латаний» — характеристика

А коня Шептала

Б Остапа

В конюха Степана

Г Сулеймана Пишного

  1. Туман, вітер, пітьма, комиш у повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною» є прикладом

А метафори

Б порівняння

В символу

Г уособлення

  1. Дайте визначення поняття «історична повість».
  2. Продовжте речення.

Художній образ — це...

Достатній рівень

(Правильна відповідь оцінюється у 2 бали.)

  1. Створіть «ґроно» «Риси характеру Соломії».

Високий рівень

(Правильна, змістовна, грамотно оформлена відповідь оцінюється в 4 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Поміркуйте на тему «Чи загрожує мені знеособлення?» (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»).

Б Напишіть план продовження повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною», у якому Соломія залишається живою.

В Дайте розгорнуту відповідь на питання «Який з вивчених прозових творів сподобався мені найбільше і чому?».

Відповіді: 1 Б, 2 Б, 3 Б, 4 В.

  • ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Повторити тему «Проза».
  3. Повторити поняття «гумористична література», «гумор».
  4. Індивідуальне завдання.

Підготувати виразне читання вірша В. Самійленка «Патріоти».

  • ІV. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Дайте оцінку своїх знань із теми.

— Яке завдання було для вас найважчим?

— Яке було найцікавішим?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 360 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: