Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 56 Володимир Дрозд, його іронічно-алегорична химерна проза. Повість «Ирій» Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя й творчість В. Дрозда, його повістю «Ирій», допомогти знайти у тексті повісті химерні стилістичні прийоми; удосконалювати навички переказу та коментування сюжету творів, розширювати словниковий запас учнів Очікувані результати: учні знають матеріал про життя та творчість письменника, зміст його повісті «Ирій», визначення поняття «химерна проза»; уміють знаходити ознаки химерної прози в тексті твору. Теорія літератури: химерна проза; повторення поняття «алегорія». Обладнання: портрет письменника, текст твору, словник літературознавчих термінів, репродукції картин М. Приймаченко Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Повість, яку ми почнемо вивчати, сприймається з певними складнощами навіть дорослими. Хоча правильніше буде сказати: «Саме дорослими». Справа в тому, що мова піде про неповторний світ юності. А чи багато дорослих зберегли його в собі? Усі ми втратили дуже багато з того, що називають «корінням». Ось чому сприймати твір буде важко навіть вам, які не так давно вірили в казку. Так чи інакше, а твір ми прочитаємо цікавий та незвичний. У чому цікавість і незвичність — зрозумієте, можливо, уже сьогодні.
Питання учням. — Що таке повість? — Що означає поняття «алегорія»?
План розповіді вчителя
Стисло перекажіть зміст твору. (Приїзд дядька Дениса в село, уявна розмова Михайла з директором школи, мрія корови Маньки про Ирій, Ирій очима Михайла, розповіді про закоханість хлопця, життя Михайла в сім’ї тітки Дори та дядька Дениса, зустріч з Андрієм Гнидою, невдача з лотереєю, ідея будівництва дороги, роздуми про кохання «дівчини з календаря», «Пакуль — це твій Ирій».)
— Де живе Михайло Решето? — Про що він мріяв? Яку життєву мету визначив герой твору? — Як він уявляє собі омріяний Ирій? Зачитайте відповідний уривок твору. — Доведіть, що хлопець розмірковує як доросла людина. Чим це пояснюється? — Що прагнув залишити по собі герой твору? Як про це зазначено в змісті повісті? — Перекажіть епізоди, які розповідають про нове життя Михайла та його ставлення до цього. — Реаліями чи фантастичними мареннями живе Михайло? Відповідь аргументуйте. — Чому, на ваш погляд, Михайло прагнув присвятити себе акторській діяльності? — Чи отримав хлопець радість, задоволення з того, що потрапив до Ирію? — Які зміни у світогляді героя відбуваються з часом? — Як змінюється ставлення підлітка до Пакулю?
Порівняйте страховисько з повісті з репродукцією картини М. Приймаченко «Фантастична звірина». Знайдіть спільне та відмінне.
Узагальнювальна бесіда. — Дайте загальну характеристику героя творів В. Дрозда. — Поясніть причини роздвоєності його героїв. — Що є основним предметом дослідження письменника? — Визначте прикмети химерної прози. Назвіть твори В. Дрозда, які належать до цієї стильової течії.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Повість мені сподобалася (не сподобалася) тим... — «Ирій» нагадав мені твори... — Письменник змусив мене замислитися... | |
Переглядів: 433 | |
Всього коментарів: 0 | |