Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас

Урок № 55 Позакласне читання. П. Загребельний. «Роксолана»

Урок № 55

Позакласне читання. П. Загребельний. «Роксолана»

Мета: ознайомити учнів із біографією митця та його романом «Роксолана»; розвивати навички самостійного пошуку матеріалу, уміння стисло переказувати великі уривки тексту, аналізувати епічний твір, давати характеристику героям

Очікувані результати: учні знають сюжет твору та вміють характеризувати героїв роману.

Теорія літератури: образ-персонаж.

Обладнання: портрет П. Загребельного, примірник роману П. Загребельного, портрет Роксолани невідомого художника

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми зустрінемося з давньою знайомою — Настею Лісовською — більш відомою як Роксоляна, але вже в іншому творі, романі П. Загребельного «Роксолана». Знайомство з ним, зіставлення з повістю О. Назарука — мета сьогоднішнього уроку.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Що ви вже знаєте про Роксолану?

— Дайте коротку характеристику героїні на основі тексту повісті О. Назарука.

— Які проблеми порушує О. Назарук у творі?

— Чим звернула до себе увагу Настуня в султанському гаремі?

— Які риси її характеру свідчать про те, що героїню з повним правом можна назвати непересічною особистістю?

  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. П. Загребельний. Життя та творчість.
  2. Роман П. Загребельного «Роксолана».
  3. Робота з текстом твору.
  • ІV. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Порівняйте образи Роксолани, змальовані О. Назаруком та П. Загребельним. Зробіть висновки. Результати запишіть у зошит.

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Після знайомства з Роксоланою П. Загребельного я...

— Мені хочеться виховати в собі такі риси Роксолани: ...

— Цей образ став дуже популярним не тільки завдяки екранізації, а й тому...

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.
  2. Вивчити теоретичний матеріал
  3. Прочитати повість В. Дрозда «Ирій».
  4. Індивідуальне завдання.

Підготувати стислий переказ повісті В. Дрозда «Ирій».

  • VІ. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Який із творів про Роксолану вам сподобався найбільше?

— Що ви скажете про мову обох творів?

— Екранізацію якого з них ви хотіли б побачити? Чому саме?

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 8 клас | Додав: uthitel (11.05.2018)
Переглядів: 12 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: