Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 52 Осип Назарук. «Роксоляна». Образ Роксоляни. Мета: показати незалежну вдачу, щирість у стосунках із людьми, природний розум і вроду Роксоляни, конфлікт між коханням і служінням українському народові; розвивати вміння висловлювати судження про вчинки й почуття людей, дискутувати на запропоновану тему Очікувані результати: учні характеризують образ Роксоляни; аналізуючи текст твору, відповідають на питання теми уроку. Теорія літератури: поглиблення поняття про художній образ. Обладнання: текст повісті Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Історія нашої землі надзвичайно трагічна й водночас повчальна. Вона свідчить про якусь незбагненну силу українства, здатність його знову й знову відроджуватися після нищівних ударів. Цікаво, що всупереч несприятливим обставинам фізичні й духовні сили народу поступово зростали, нагромаджувалися. І можливо, говорить О. Назарук, на знак того, що в українському народі є достойні постаті, великі здібності, Бог сотворив Настю Лісовську, яка стала найвеличезнішою постаттю світової історії часів Османської імперії. У правдивості цієї думки можна переконатися, прочитавши повість «Роксоляна». «...Про велику українку, що сяяла умом і веселістю, безоглядністю й милосердям, кров’ю і перлами», як висловився про Роксоляну автор історичної повісті Осип Назарук, ми будемо вести мову сьогодні на уроці.
— Коли і де народився Осип Назарук? Які нахили виявив у студентські роки? — Визначте тематику творів письменника. — Де і коли побачила світ повість «Роксоляна»? — Розкажіть про діяльність Осипа Назарука в еміграції.
План розповіді вчителя
Отже, кохання султана до Роксоляни стало початком довгого переліку добрих справ, які здійснила Роксоляна, хоча багато чого стояло на заваді цьому почуттю.
Знайдіть приклади тропів, які передають почуття кохання між Сулейманом та Роксоляною. Узагальніть результати роботи, заповнивши таблицю.
— У тексті розділів, які ми розглядали, мене найбільш вразило... — Я зрозумів, що в стосунках Насті й Сулеймана головною проблемою було...
Прокоментуйте епіграфи до VІІІ–Х розділів. Як у них відбилася головна думка твору?
— Чи згодні ви з думкою народного прислів’я «риба шукає місце, де глибше, а людина — де краще» з огляду на проблеми віри, моралі тощо? — Чи згодні ви з думкою про те, що змінити віру ще не означає зрадити Батьківщину?
Заключна бесіда. — Чи можете ви вже визначитися зі своїм ставленням до Роксоляни? — Які вчинки схвалюєте, які, можливо, засуджуєте? — Що вам найбільше подобається в цьому образі? | |||||||||
Переглядів: 443 | |
Всього коментарів: 0 | |