Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 44 Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець українського «театру корифеїв» Мета: ознайомити учнів з особливостями «театру корифеїв», змістом І–ІІІ дій твору; розвивати навички сприйняття інформації на слух, аналізу та коментування тексту драматичного твору, виразного читання, стислого переказування Очікувані результати: учні знають зміст І–ІІІ дій п’єси «Сто тисяч», визначають у драматичному творі типові для «театру корифеїв» риси, коментують зміст. Теорія літератури: поглиблення знань про трагікомедію. Обладнання: текст п’єси, фото акторів, які виконують головні ролі в п’єсі, фотографії з вистав п’єси «Сто тисяч» Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Світова література розробила декілька «вічних» тем. Серед них — згубна влада грошей над людиною. Саме про це трагікомедія українського письменника І. Карпенка-Карого «Сто тисяч», перші три дії якої ми проаналізуємо сьогодні на уроці.
— Дайте визначення поняття «драматичний твір». — Що таке трагікомедія? — А комедія?
(Відповіді супроводжуються демонстрацією фото.)
Стисло розкажіть про І. Карпенка-Карого — засновника «театру корифеїв».
План розповіді вчителя
(Підготовлені учні стисло переказують І–ІІІ дії п’єси. Переказ «ілюструється» виразним читанням окремих сцен або монологів чи діалогів.)
І дія — Яка риса характеру Калитки провокує події, що стали зав’язкою п’єси? — Яким героям твору, крім Калитки, притаманне стяжательство? — Як Герасим ставиться до землі? — Кому заздрить Калитка? — Як він ставиться до нечесних шляхів придбання багатства? — Чому погоджується купити фальшиві гроші? — Як Калитка ставиться до своїх зобов’язань (історія з приданим доньки)? — Що спонукає героя, коли він відмовляє своєму синові в можливості бути щасливим із коханою дівчиною? ІІ дія — Розкажіть про те, як Герасим ставиться до своїх найманих робітників. Знайдіть цитату, що свідчить про його жадібність. — Схарактеризуйте відносини між Герасимом та його дружиною Параскою. Що лежить в основі їх стосунків? — Хто цінніший для Калитки — коні чи дружина? Чому? ІІІ дія — За що прагне помститися Калитка Пузирю? Як він хоче це зробити? Як це пов’язано з прагненням Калитки «радісно» землю «загрібати докупи, в одні руки...»? — Як Герасим хоче розбагатіти за рахунок поміщика Смоквинова? — З якою радісною звісткою приїхав із міста Савка? Чому так радіють Савка й Герасим? Чи може чесна людина радіти разом із ними?
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Я починаю розуміти сутність конфлікту. Це...
Підготувати стислий переказ змісту ІV дії п’єси.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найбільше мені запам’ятався герой... — Мене вразила сцена... — Я хочу дочитати п’єсу до кінця тому... | |
Переглядів: 571 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||