Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 60 О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Мета: допомогти усвідомити ідейно-художні особливості твору, його значення для духовного та фізичного розвитку, формування життєстверджувального, оптимістичного світобачення; розвивати навички виразного читання прозового твору, його аналізування, висловлення власної думки щодо прочитаного Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають розділи повісті О. Гавроша, визначають та коментують її морально-етичну проблематику, аргументовано висловлюють власні думки. Теорія літератури: повість, сюжет, композиція, художній образ, художні засоби. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, «чарівна скринька» Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя. У наступних розділах повісті О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» наш герой ще більше стикнеться з добром і злом, справжньою дружбою й любов’ю, чесністю та підступністю. Як Іван Сила виходить зі скрутних ситуацій, робить свій моральний вибір — дізнаємося на уроці.
Перевірка домашнього завдання.
(Учні виразно читають 15–29 розділи повісті.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— У чому агент Фікса звинуватив доктора Брякуса та Силу? (В організації контрабанди.) — Яка трагедія сталася з Іваном та Брякусом? (Автомобіль, у якому вони їхали врізався в скелю; тренер загинув, а Іван одержав тяжку травму.) — Чому Сила потрапив до в’язниці? (Бо його звинуватили в убивстві тренера.) — Як Міха допоміг Іванові? (Відніс сенсаційну статтю в газету.) — Яку заставу призначила поліція, щоб випустити чемпіона? (Величезну — у 50 тисяч.) — Хто заплатив заставу за Івана? (Власниця цирку мадам Бухенбах.) — За умовами контракту, що підписав Сила, він був зобов’язаний … (або відпрацювати рік у цирку мадам Бухенбах, або повертатися до в’язниці.) — Хто в цирку став запеклим ворогом чемпіона? (Карлик Піня.) — Які незвичайні номери вигадав Іван? (Він виніс усіх артистів цирку на манеж; згинав товсту залізяку у вигляді сердечка, забивав долонею гвіздки й витягав їх зубами.) — Що за незвичайні гості відвідали цирк? (Президент Республіки.) — Що було в конверті, який Іван отримав з адміністрації Президента? (Фотографія, на звороті якої було написано «Іванові Силі, котрий прославляє Республіку. З вдячністю».) — Яку інформацію приховала мадам Аделія від Івана? (Про те, що справу проти Сили закрито і їй повернули заставу.)
Відновіть послідовність сюжетного ланцюжка до прочитаних розділів повісті. o Контракт із цирком Бухенбах. (6) o Звинувачення у контрабанді. (1) o Фото з Президентом. (8) o У лікарні. (3) o Силу випустили під заставу. (5) o Змова агента Фікса й карлика Піні. (7) o Арешт Івана. (4) o Автомобільна аварія. (2)
Уміти виразно читати, переказувати, виділяти головні епізоди повісті О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» (розділи 15–29), коментувати їх, висловлювати власні думки щодо прочитаного.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Читаючи ці розділи, я відчув (відчула)… | |
Переглядів: 3457 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 0 | |