Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 45 М. Павленко. Повість-казка «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Урок № 45

М. Павленко. Повість-казка «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Мета: ознайомити учнів із матеріалами про життя та творчість М. Павленко, твором письменниці, допомогти усвідомити його зміст; розвивати навички виразного читання, переказування епічного твору, визначення головних епізодів та основної думки, проблем

Очікувані результати: учні знають про життя та творчість письменниці М. Павленко, зміст повісті-казки, коментують власне його розуміння, усвідомлюють роль і значення свого духовного розвитку.

Теорія літератури: повість-казка, реальне, фантастичне, художні образи, художні засоби, композиція

Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Актуалізація опорних знань учнів

Аналіз контрольної роботи.

  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Як ви знаєте, книжка завжди була і є нашим добрим другом, який завжди підкаже, заспокоїть, подарує приємні спогади, занурить у світ дитинства.

Про що сучасна дитяча проза? Чи треба її читати? Про все це — на сьогоднішньому уроці.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Ознайомлення з біографією письменниці.
  2. Робота зі словником літературознавчих термінів.

Пóвість-кáзка — досить великий розповідний сюжетний твір про реальні та вигадані й фантастичні події.

  1. Коментар учителя.
  2. Виразне читання 1–21 розділів повісті-казки М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».
  3. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— З героїнею якої відомої казки Андерсена асоціює себе головна героїня?

— Які дивні речі відбувалися в новому будинку Софійки?

— Які старовинні предмети передаються в родині головної героїні?

— Розкажіть про Софійчині мандрівки в минуле за фотографіями.

— Яка таємниця була у Вадима Кулаківського?

— Чому люди прокляли рід Кулаківських?

— Де Софійка знайшла підказку, щоб допомогти Вадиму? (Мандруючи в часі, Софійка біля церкви зустріла сліпого дідуся, який дав їй підказку.)

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Відновіть послідовність сюжетного ланцюжка «історія тітки Сніжани».

o віднайдені коралі (6)

o пошиття сукні (2)

o знайомство з Валентином (у лікарні) (1)

o розірвання стосунків (8)

o знайомство з родиною Сніжани (3)

o хлопчик на фото (5)

o зникнення коралів (4)

o зустріч із дружиною й дитиною нареченого (7)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Розгадування кросворда.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Уміти розповідати про життя та творчість М. Павленко; знати зміст першої умовної частини твору «Русалонька із 7-в...», переказувати його, коментувати основні епізоди, висловлювати щодо прочитаного власну думку.

  • VІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Займи позицію».

Висловіть своє ставлення до висунутої тези. Свою думку обґрунтуйте.

— Я вважаю, що в сучасному світі варто вірити у фантастику.

Так

 

Ні

 

Можливо

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (08.03.2018)
Переглядів: 667 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: