Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 39 Л. Костенко. Поезії «Чайка на крижині», «Крила». Виразне читання напам’ять Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художнє багатство поезій Ліни Костенко, їх неповторність; розвивати навички виразного читання віршів напам’ять, їх аналізу, висловлення власної думки з приводу прочитаного Очікувані результати: учні вдумливо й виразно читають вірші Ліни Костенко, уміють розшифровувати метафоричний підтекст образів, висловлюють власні міркування про духовну наповненість людини. Теорія літератури: виразне читання, темп, пауза, інтонація, логічний наголос, ліричний герой; художні засоби, ідея. Обладнання: портрет письменниці, тексти віршів, ілюстрації до них, таблиця Тип уроку: виразне читання напам’ять.
Вступне слово вчителя. Щоб краще зрозуміти думку автора, ідею про те, що духовне багатство — найбільший скарб, необхідно не тільки знати зміст, а й виразно читати, передаючи почуття, переживання поета. Крім того, виразне читання напам’ять дає змогу усвідомити й естетичні принади поезії. Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.
Перевірка домашнього завдання. Заслуховування розповідей про життя та творчість Л. Костенко. Колективна робота. (Повторення відомостей про засоби виразного читання: темп, інтонацію, логічний наголос.)
Повторення віршів напам’ять, відпрацювання інтонації.
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
Визначте, які художні засоби використано поетесою в поезіях «Чайка на крижині» та «Крила». Орієнтовна відповідь художні особливості поезії Л. Костенко
Орієнтовна відповідь художні особливості поезії Л. Костенко «Крила»
Складіть сенкан на тему «Крилатість». Зразок Крилатість. Висока й творча. Приходить, надихає, рухає… Втримати її уміє не кожен. Злет.
Виразно читати поезії Л. Костенко, аналізувати їх, висловлювати враження.
Творча робота. Складіть «асоціативний кущ» до слова «поезія». Зразок П — патріотична... О — особлива... Е — енергетична... З — зворушлива... І — іскриста... Я — яскрава... | |||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1297 | |
Всього коментарів: 0 | |