Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 32 Позакласне читання. Гр. Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

Урок № 32

Позакласне читання. Гр. Тютюнник. «Вогник далеко в степу»

Мета: ознайомити учнів з іншим твором письменника, допомогти усвідомити його ідейно-художню цінність; викликати інтерес до читання книжок; розвивати навички самостійної роботи з книгою, спостереження над художнім текстом, виділення головного та висловлення власних думок із приводу прочитаного

Очікувані результати: учні усвідомлюють ідейно-художню цінність повісті, уміють самостійно працювати з текстом, виділяють ключові моменти, висловлюють із приводу прочитаного власні думки.

Теорія літератури: повість, герої твору, тема, ідея, сюжет, композиція, художні особливості.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, таблиця, книжкова виставка, читацькі щоденники

Тип уроку: бесіда з позакласного читання.

  • I. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Аналіз контрольної роботи.
  2. Перевірка домашнього завдання.

Переказ ключових або найяскравіших епізодів повісті Гр. Тютюнника «Климко».

  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Книжок про Другу світову війну, нелегкий повоєнний час дуже багато. Перлиною серед них є повість Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу». Нехитра розповідь головного героя про те, як він із друзями долає щодня вісімнадцять кілометрів дороги в училище, щоб принести зі сніданку шматок хліба своїй го­лодній тітці, зворушує та вражає. У підлітків різні долі, характери й мрії, об’єднує ж їх одне — дружба, готовність допомогти й підтримати, а ще — скалічене голодом і сирітством дитинство, яке змушувало навіть малих ставати до станків і працювати по-дорослому. Але не тільки це. Герої відчули справжню радість, коли власноруч зробили корисну річ. Відчули задоволення від нелегкої праці… Орієнтиром у безмежному книжковому морі та у виборі цінно­стей, істинних і фальшивих, стане для вас наш сьогоднішній урок.

  • ІІІ. Основний зміст роботи
  1. Огляд читацьких щоденників.
  2. З’ясування читацьких інтересів.
  3. Слово бібліотекаря або вчителя.

(Бібліотекар або вчитель дає учням поради щодо роботи з тематичними та іншими бібліотечними каталогами.)

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.
  2. Визначте жанр, тематику твору Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу».
  3. Поясніть назву твору.
  4. Зачитування, переказ ключових епізодів повісті.
  5. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподобалася вам повість? Чим саме?

— Чим ця повість відрізняється від твору «Климко»?

— Чи вважаєте ви фінал повісті оптимістичним і добрим?

— Які автобіографічні моменти є у творі? (Письменник теж навчався в ремісничому училищі.)

— Якими були взаємини хлопців? Чи можна назвати їх справжньою дружбою?

— Хто з товаришів Павла вам сподобався найбільше?

— Який образ-символ змальовано в повісті? (Вогник — символ надії, тепла.)

— Зачитайте кінцевий епізод повісті. Яка художня деталь цього епізоду найбільше звертає на себе увагу, зворушує? (Скибка хліба зі вдавленою дрібкою солі.)

  1. Завдання аналітичного характеру.

Складіть паспорт-характеристику улюбленого героя повісті Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу».

  1. Літературна гра «”Так” чи “Ні”».
  2. Робота з текстом.

Знайдіть уривок повісті, у якому йдеться про те, як майстер показував учням свої робочі інструменти, як милувався ними і як діти були захоплені цим видовищем. Зачитайте цей фрагмент і прокоментуйте його.

  1. Проблемне питання.

— Як зрозуміти поведінку водія, який скинув Павлика з машини на ходу? (Люди неоднакові, є обділені долею, ображені на весь світ, є просто жорстокі й агресивні, схильні до злочинів; на жаль, на шляху героя трапилася саме така людина.)

  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Зробити запис до читацького щоденника (або написати відгук про книгу).
  2. Індивідуальне завдання: дібрати народні прислів’я, вислови видатних людей про щастя, сенс життя.
  • V. Підсумок уроку

Проблемне питання.

— Де знаходиться ваш вогник? (У вікні рідного дому: біля комп’ютера, телевізора; це ліхтар на дитячому майданчику, де ми збираємося з друзями…)

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (15.01.2018)
Переглядів: 1271 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: