Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 28 Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художня деталь Мета: допомогти учням зрозуміти роль художніх деталей твору для розкриття його теми та основної думки; розвивати навички спостереження над художнім текстом, уміння самостійно працювати з книгою Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів твору, пояснюють художні особливості повісті, виділяють і переказують найбільш вражаючі епізоди, висловлюють власні роздуми з приводу прочитаного. Теорія літератури: художня деталь. Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хто добрий у малому, той добрий і у великому. Угорське прислів’я
Поясніть зміст епіграфа до уроку.
Що можуть зробити малий хлопець та інвалід на візку проти здорового, озброєного поліцая? Здається, нічого. Але Климко й безногий швець захищають незнайому дівчину з такою пристрастю й силою, що навіть брутальний фашистський прислужник відступає. Ці сторінки твору не можуть не хвилювати й сучасного читача, адже шляхетність та гуманізм ніколи не втратять своєї актуальності. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.
Робота над переказом. Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів і прокоментуйте їх.
(Учні виразно читають третю умовну частину (розділ ІV) повісті «Климко».)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Яке враження справив на вас епізод зустрічі на базарі Климка та старої бабусі? — Що нового відкрилося в характері головного героя? — Оцініть дії та вчинки безногого шевця. Про що вони свідчать? — У які умови поставила людей війна, які думки виникли у вас із цього приводу? (Мирні люди залишилися без житла, найнеобхідніших речей: одягу, взуття, їжі; позбавлені будь-яких людських прав.)
Художня деталь — особлива риса, ознака, подробиця в портреті, поведінці персонажа, його навколишньому оточенні, що часто повторюється письменником при змалюванні даного героя (героїв) і служить для розкриття якихось його глибинних характеристик.
Запишіть назви кольорів, наявних у прочитаних нами розділах повісті «Климко». (Сірий, сизий, чорний; але є й інші — жовтий, колір вихору осіннього листя, який проводжає Климка в далеку дорогу; яскраво-рожевий — сукні вчительки; суміш яскравих кольорів на барвистій хустці дівчини. Це художні деталі, що привертають увагу читача, роблять оповідь образнішою й виразнішою.)
Літературна гра. Розшифруйте прислів’я й визначте, характер яких героїв повісті воно розкриває. Відповідь обґрунтуйте. Хт.. в б..д.. д..в, т..й дв..ч.. д..в. («Хто в біді дав, той двічі дав».)
Знати зміст опрацьованих розділів, уміти виділяти ключові епізоди, переказувати їх, виділяти художні деталі, пояснювати їхню роль.
Проблемне завдання. Назвіть усі речі, предмети повісті, які ви сприймаєте як художні деталі. (Наприклад: сіль, барвиста хустка дівчини, трояндова сукня вчительки, сплюндрована фашистами школа та квартира вчительки, тапки шевця…) | |
Переглядів: 774 | |
Всього коментарів: 0 | |