Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 28 Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художня деталь

Урок № 28

Григір Тютюнник. Повість «Климко». Художня деталь

Мета: допомогти учням зрозуміти роль художніх деталей твору для розкриття його теми та основної думки; розвивати навички спостереження над художнім текстом, уміння самостійно працювати з книгою

Очікувані результати: учні знають зміст прочитаних розділів твору, пояснюють художні особливості повісті, виділяють і переказують найбільш вражаючі епізоди, висловлюють власні роздуми з приводу прочитаного.

Теорія літератури: художня деталь.

Обладнання: підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хто добрий у малому, той добрий і у великому.

Угорське прислів’я

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку
  1. Робота з епіграфом.

Поясніть зміст епіграфа до уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

Що можуть зробити малий хлопець та інвалід на візку проти здорового, озброєного поліцая? Здається, нічого. Але Климко й безногий швець захищають незнайому дівчину з такою пристрастю й силою, що навіть брутальний фашистський прислужник відступає. Ці сторінки твору не можуть не хвилювати й сучасного читача, адже шляхетність та гуманізм ніколи не втратять своєї актуальності. Про це ми й поміркуємо сьогодні на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Робота над переказом.

Перекажіть ключові епізоди прочитаних розділів і прокоментуйте їх.

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання.

(Учні виразно читають третю умовну частину (розділ ІV) повісті «Климко».)

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Яке враження справив на вас епізод зустрічі на базарі Климка та старої бабусі?

— Що нового відкрилося в характері головного героя?

— Оцініть дії та вчинки безногого шевця. Про що вони свідчать?

— У які умови поставила людей війна, які думки виникли у вас із цього приводу?

(Мирні люди залишилися без житла, найнеобхідніших речей: одягу, взуття, їжі; позбавлені будь-яких людських прав.)

  1. Робота зі словником літературознавчих термінів.

Художня деталь — особлива риса, ознака, подробиця в портреті, поведінці персонажа, його навколишньому оточенні, що часто повторюється письменником при змалюванні даного героя (героїв) і служить для розкриття якихось його глибинних характеристик.

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Запишіть назви кольорів, наявних у прочитаних нами розділах повісті «Климко».

(Сірий, сизий, чорний; але є й інші — жовтий, колір вихору осіннього листя, який проводжає Климка в далеку дорогу; яскраво-рожевий — сукні вчительки; суміш яскравих кольорів на барвистій хустці дівчини. Це художні деталі, що привертають увагу читача, роблять оповідь образнішою й виразнішою.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Літературна гра.

Розшифруйте прислів’я й визначте, характер яких героїв повісті воно розкриває. Відповідь обґрунтуйте.

Хт.. в б..д.. д..в, т..й дв..ч.. д..в.

(«Хто в біді дав, той двічі дав».)

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати зміст опрацьованих розділів, уміти виділяти ключові епізоди, переказувати їх, виділяти художні деталі, пояснювати їхню роль.

  • VІ. Підсумок уроку

Проблемне завдання.

Назвіть усі речі, предмети повісті, які ви сприймаєте як художні деталі.

(Наприклад: сіль, барвиста хустка дівчини, трояндова сукня вчительки, сплюндрована фашистами школа та квартира вчительки, тапки шевця…)

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.08.2018)
Переглядів: 774 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: